Strona 1 z 2

Wzrost zużycia paliwa

: śr sie 26, 2009 22:47
autor: Speedr001
Od niedawna w swoim 1V mam założoną pompę z grzybkiem oczywiście dokonałem zmian opisywanych na forum typu podniesienie ciśnienia na turbinie , spiłowałem podkładkę pod membraną w grzybku no i wywaliłem kata. Wszystko super samochód zmienił się nie do poznania przykładowo 1,9 tdi w tej chwili nie ma polotu .Ale do czego zmierzam zauważyłem
że wskazówka od stanu paliwa znacznie żwawiej kieruje się w stronę rezerwy niż jak to było w przypadku starej pompy do tej pory. Mam więc pytanko czy u was tak samo się stało po dokonaniu tych zmian jakie macie zużycia na 100 w swoich sprzęcikach??
A bym zapomniał jak wkręcę go powyżej 3,5tys obr to puszcza niezłą chmurkę czy to normalne ??

: śr sie 26, 2009 23:18
autor: Michał_1977
Pompa z LDA ma tą zaletę,że daje więcej mocy,ponieważ gdy turbo dmuchnie zwiększa się dawka paliwa,a minusem jest to,że auto siłą rzeczy więcej spali.Pewnie też podkręciłeś dawkę na śrubie regulacyjnej,więc nie dziwne,że zużycie paliwa rośnie.
Ja jak porobiłem mody w swoim 1V,to na początku nie mogłem się nacieszyć wzrostem mocy deptając po pedale gazu jak głupi,przez co robił się wir w baku bez mała.
Teraz jeżdżę sobie lightowo,wciskając mocniej gaz tylko wtedy gdy muszę i już paliwa nie ubywa tak szybko jak wcześniej :bigok:
W cyklu mieszanym wyszło mi 4,6l/100km :wink:

: czw sie 27, 2009 08:47
autor: arwam
A bym zapomniał jak wkręcę go powyżej 3,5tys obr to puszcza niezłą chmurkę czy to normalne ??
jeśli z pedałem wciśniętym do spodu to jest to normalne.
Speedr001 pisze:że wskazówka od stanu paliwa znacznie żwawiej kieruje się w stronę rezerwy niż jak to było w przypadku starej pompy do tej pory. Mam więc pytanko czy u was tak samo się stało po dokonaniu tych zmian jakie macie zużycia na 100 w swoich sprzęcikach?
A spalanie zależy w głównej mierze od kierowcy a nie od pompy pod warunkiem że jest ona sprawna i jest dobrze ustawiony kąt wyprzedzenia wtrysku.


Michaś_1977, kiedy w swojej pompie podmieniasz podajnik paliwa? :bajer:

: czw sie 27, 2009 21:49
autor: Speedr001
Dzięki za odp pewnie ten wir to i u mnie przez pedał gazu w podłodze ale jak go nie wcisnąć skoro golfik teraz się aż o to prosi :helm: . Ale trzeba dać na luz bo cala wypłata szla by tylko na paliwo :grin: :grin: No a 4,6 to super wynik ja skontroluje przy następnym tankowaniu ile mi spali już jeżdżąc normalnie

: czw sie 27, 2009 21:53
autor: nikusss
ja jak troche podepcze to w cyklu miejskim zblizam sie do 8/100... teraz staram sie wyluzowac i narazie wychodzi jakby w okolicy 6 ;) tyle ze passat chyba ciezszy jest

: czw sie 27, 2009 21:56
autor: Michał_1977
Jak dasz na luz,to nie pojedziesz :grin:
Nie traktuj go za ostro od razu po modach bo go zaszlachtujesz.Daj mu trochę czasu na przyzwyczajenie się.

: pt sie 28, 2009 22:42
autor: Speedr001
no fakt na luzie to nie da się jeździć w każdym bądź razie wracam do normalności eco driving :grin: no i muszę udać się do mechanika czeka mnie wymiana rozrządu oleju no i płyn hamulcowy tez do wymiany i mogę śmigać dalej .
A jak to jest z tym kątem wtrysku na ile macie ustawiony ???

: pt sie 28, 2009 23:38
autor: bartuss_17
Siemanko, z tego co wiem to tez mam 1V - 44KW - 60KM - w razie czego sprostujcie :) Dzisiaj kumpel mi mowil, ze mozna z tym silnikiem zrobic jakies cuda, ze nie duzym kosztem mozna silniczek zmienic na ok 80-90KM. Z tego co widze to wlasnie o tym tu mowicie, ale ja nie moge znalezc nic na forum... :( Mozecie mi napisac jakies linki do tych wlasnie zmian cisnienia w turbinie, pompy, itp :) A tak powracajac do tematu to mi pali dosyc duzo - 7l/100km, prawie w ogole nie schodze ponizej :)
Jestem laikiem wiec prosze o wyrozumialosc :D

: sob sie 29, 2009 11:55
autor: Toshiba
bartuss_17, http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232&start=0

Wywalonego masz kata? 7 litrów na trasie czy w mieście?

: sob sie 29, 2009 13:13
autor: BENITO
7 litrów to i tak trochu dużo, może kiepskie paliwo lejesz, ja mam też podniesioną dawkę i obrócony pin + turbo na 1,5 bara a mi pali 5,1l w cyklu mieszanym

: sob sie 29, 2009 13:18
autor: arwam
bartuss_17,

tematu masz podwieszone w FAQ a u Ciebie wystarczy pompę zmienić na taką z LDA i założyć intercooler

: sob sie 29, 2009 20:17
autor: bartuss_17
Mam wszysytko oryginalnie zrobione jak fabryka, przywiozlem go z Niemczech i nic nie bylo zmieniane - wiadomo, ze amorki, tuleje itp, ale nic poza tym w silniku. Katalizator mam, 7 litrow w miescie, na trasie ponizej 6 by zeszlo, ale co z tego skoro Wam pali ponizej 6 w miescie... Paliwo leje ZAWSZE na Shell'u, czasem V-Power, ale ostatnio prawie wcale.

NightRider dzieki wielkie za link :D

: sob sie 29, 2009 20:31
autor: arwam
bartuss_17 pisze:Paliwo leje ZAWSZE na Shell'u, czasem V-Power, ale ostatnio prawie wcale.
ja niestety nie mogę powiedzieć o paliwach Shell że są dobre bo mam z nimi tylko same negatywne przejścia i już nawet patrzeć w ich stronę nie mogę

: ndz sie 30, 2009 21:50
autor: bartuss_17
Tankowalem wczoraj jak zawsze pod sam korek z odpowietrzeniem i z moich kalkulacji wyszlo, ze spalil 6,68 wiec nie jest az tak tragicznie :D