Strona 1 z 1

Turbo z TDI 110PS do 1.6D

: wt sie 25, 2009 09:42
autor: Kaczor 1.6 TDI
Witam mam pytanko:) chce do mojego mkII 1.6d zalozyc turbo od 1.9 tdi. mam juz zrobiona miske ze splywem, mam cisnienie oleju na turbo , kolektor ssacy pasuje odealnie z leona :D:D wydechowy zreszta tez. widzialem , ze ktos zrobil cos takiego bo bylo wystawione na allegro, nie wiem tylko jak przerobic lape od silnika zeby sie turbina zmiescila i pod co podlaczyc kierownice. Czytalem troche na tych forach i widze, ze bylo kilka rodzai pomp wtryskowych . . . Pompa wtryskkowa przeszla gruntowny remont i pewnie trzeba bedzie zwiekszyc dawke paliwa. pomozcie porada bo to autko to moje oczko w glowie zrobilo juz w rodzinie 500.000km i nadal wysmienicie pracuje:)

: wt sie 25, 2009 09:54
autor: Lukas-182
No ładnie kolega zaczyna ze swoim JPkiem :chytry:

A dlaczego przerabiać chcesz jak sądzę tylna łapę silnika ?? Turbo az tak nisko będzie stało??

Co do pompy, to jak nie masz pompy z układem LDA (zwiększającym dawkę paliwa wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania) to lipa... Podstawa to pompa min. 9mm i LDA...

Chłodnicę założyłeś większą?? Pakuj jak największą się da, bo 1.6TD np. ma sporo większa chłodnicę, a w uturbionym silniku duża chłodnica i chłodniczka oleju się przydaje...

Więcej nie napiszę, bo myślę, że to będzie nie wypał ;)

: wt sie 25, 2009 09:59
autor: Kaczor 1.6 TDI
chlodnica oleju jest juz w aucie , chlodnica bedzie od TD bo mam juz zamowiona a jesli chodzi o pompe to mowisz o tej ktora ma przystawke nad soba i do niej wchodzi podcisnienie z kolektora?? Powiem tak kupie co bedzie trzeba tylko potrzebuje wsparcia technicznehgo:D:D

: wt sie 25, 2009 10:18
autor: piori
Kaczor 1.6 TDI, opis montażu VNT kolegi adam16v: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1659274#1659274
Opis elektronicznego sterowania VNT by ventil: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1677247#1677247
Kaczor 1.6 TDI pisze:jesli chodzi o pompe to mowisz o tej ktora ma przystawke nad soba i do niej wchodzi podcisnienie z kolektora??
Dokładnie, z tym, że to jest nadciśnienie ;)

[ Dodano: Wto Sie 25, 2009 10:26 am ]
Kaczor 1.6 TDI, a masz już jakąś turbosprężarkę? Bo te ze zmienną geometrią są dość brutalne dla "dołu" silnika. Pompują od bardzo niskich obrotów, które nie są tym co silniki 1.6 lubią najbardziej :)
Oczywiście wszystko jest do wyregulowania i można ustawić aby pompowała wyżej, ale nie jest to chyba proste co pokazują przykłady na forum. Poza tym takie sprężarki tanie nie są, no chyba że już masz jakąś :chytry:

: wt sie 25, 2009 10:43
autor: Kaczor 1.6 TDI
mam turbine bo zostala po wymianie kpl. silnika i klient o niej zapomnial:) zastanawiam sie caly czas czy sie w to bawic czy nie. bo moze zaloze orginalne turbo i bedzie po problemie. . . ;/

: wt sie 25, 2009 10:56
autor: piori
Kaczor 1.6 TDI, no to jak turbo masz i kolektor jest, to można się pokusić (a nawet grzechem byłoby tego nie zrobić :helm: ), największy koszt to właśnie (zdrowe) turbo. Pompę można wyrwać nawet za 200zł i należałoby ją wymienić jak pisał Lukas-182. Sprężarka będzie pompowała więcej powietrza i dawka paliwa powinna być do tego proporcjonalnie podnoszona, a za to odpowiada układ LDA.

A co z tą turbiną, że się nie mieści i chcesz silnik przesuwać? Może jakąś fotkę pokaż jak to wszystko wygląda?

: wt sie 25, 2009 10:59
autor: Lukas-182
Jak już kolegę Kaczor 1.6 TDI, poinformowałem przez GG, to mam na sprzedaż pompę, wtryski i dysze natrysku od 1.6TD JR, w okazyjnej cenie :chytry:

Ja osobiście wolałbym wstawić oryginalna sprężarkę, np T3 :grin:, mniej roboty, a efekt będzie zadowalający...

: wt sie 25, 2009 11:01
autor: Kaczor 1.6 TDI
fotki nie mam , ale turbo od nowego TDI-ka jest nisko a w starszym wysoko nad kolektorem . normalnie w TDI-ku lapa jest z boku na rozrzadzie a tu z wylu i wiem , ze ktos kiedys wlozyc taka turbine od tdi-ka i zastanawiam sie jak ominal lape

: wt sie 25, 2009 11:09
autor: piori

: wt sie 25, 2009 11:17
autor: Kaczor 1.6 TDI
a to od czego jest?? bo moja turbina jest na tej samej wysokosci tyle ze z drugiej strony i koliduje z lapa

: wt sie 25, 2009 11:21
autor: piori
That's a kind of an exhaust manifold you get by welding a T3 flange onto a N/A 1.9 cast iron manifold
Czyli chyba kolektor z 1.9D zespawany z flanszą z T3.

: wt sie 25, 2009 11:40
autor: Kaczor 1.6 TDI
coraz bardziej przemawia do mnie rozwiazanie 1.6 td jr. . . to tak troche na latwizne ale zobaczymy. . . narazie skaladam wszystkie potrzebne mi graty