Strona 1 z 1
Turbo z TDI 110PS do 1.6D
: wt sie 25, 2009 09:42
autor: Kaczor 1.6 TDI
Witam mam pytanko:) chce do mojego mkII 1.6d zalozyc turbo od 1.9 tdi. mam juz zrobiona miske ze splywem, mam cisnienie oleju na turbo , kolektor ssacy pasuje odealnie z leona
:D wydechowy zreszta tez. widzialem , ze ktos zrobil cos takiego bo bylo wystawione na allegro, nie wiem tylko jak przerobic lape od silnika zeby sie turbina zmiescila i pod co podlaczyc kierownice. Czytalem troche na tych forach i widze, ze bylo kilka rodzai pomp wtryskowych . . . Pompa wtryskkowa przeszla gruntowny remont i pewnie trzeba bedzie zwiekszyc dawke paliwa. pomozcie porada bo to autko to moje oczko w glowie zrobilo juz w rodzinie 500.000km i nadal wysmienicie pracuje:)
: wt sie 25, 2009 09:54
autor: Lukas-182
No ładnie kolega zaczyna ze swoim JPkiem
A dlaczego przerabiać chcesz jak sądzę tylna łapę silnika ?? Turbo az tak nisko będzie stało??
Co do pompy, to jak nie masz pompy z układem LDA (zwiększającym dawkę paliwa wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania) to lipa... Podstawa to pompa min. 9mm i LDA...
Chłodnicę założyłeś większą?? Pakuj jak największą się da, bo 1.6TD np. ma sporo większa chłodnicę, a w uturbionym silniku duża chłodnica i chłodniczka oleju się przydaje...
Więcej nie napiszę, bo myślę, że to będzie nie wypał
: wt sie 25, 2009 09:59
autor: Kaczor 1.6 TDI
chlodnica oleju jest juz w aucie , chlodnica bedzie od TD bo mam juz zamowiona a jesli chodzi o pompe to mowisz o tej ktora ma przystawke nad soba i do niej wchodzi podcisnienie z kolektora?? Powiem tak kupie co bedzie trzeba tylko potrzebuje wsparcia technicznehgo:D:D
: wt sie 25, 2009 10:18
autor: piori
Kaczor 1.6 TDI, opis montażu VNT kolegi
adam16v:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1659274#1659274
Opis elektronicznego sterowania VNT by
ventil:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1677247#1677247
Kaczor 1.6 TDI pisze:jesli chodzi o pompe to mowisz o tej ktora ma przystawke nad soba i do niej wchodzi podcisnienie z kolektora??
Dokładnie, z tym, że to jest nadciśnienie
[ Dodano: Wto Sie 25, 2009 10:26 am ]
Kaczor 1.6 TDI, a masz już jakąś turbosprężarkę? Bo te ze zmienną geometrią są dość brutalne dla "dołu" silnika. Pompują od bardzo niskich obrotów, które nie są tym co silniki 1.6 lubią najbardziej
Oczywiście wszystko jest do wyregulowania i można ustawić aby pompowała wyżej, ale nie jest to chyba proste co pokazują przykłady na forum. Poza tym takie sprężarki tanie nie są, no chyba że już masz jakąś
: wt sie 25, 2009 10:43
autor: Kaczor 1.6 TDI
mam turbine bo zostala po wymianie kpl. silnika i klient o niej zapomnial:) zastanawiam sie caly czas czy sie w to bawic czy nie. bo moze zaloze orginalne turbo i bedzie po problemie. . . ;/
: wt sie 25, 2009 10:56
autor: piori
Kaczor 1.6 TDI, no to jak turbo masz i kolektor jest, to można się pokusić (a nawet grzechem byłoby tego nie zrobić
), największy koszt to właśnie (zdrowe) turbo. Pompę można wyrwać nawet za 200zł i należałoby ją wymienić jak pisał
Lukas-182. Sprężarka będzie pompowała więcej powietrza i dawka paliwa powinna być do tego proporcjonalnie podnoszona, a za to odpowiada układ LDA.
A co z tą turbiną, że się nie mieści i chcesz silnik przesuwać? Może jakąś fotkę pokaż jak to wszystko wygląda?
: wt sie 25, 2009 10:59
autor: Lukas-182
Jak już kolegę
Kaczor 1.6 TDI, poinformowałem przez GG, to mam na sprzedaż pompę, wtryski i dysze natrysku od 1.6TD JR, w okazyjnej cenie
Ja osobiście wolałbym wstawić oryginalna sprężarkę, np T3
, mniej roboty, a efekt będzie zadowalający...
: wt sie 25, 2009 11:01
autor: Kaczor 1.6 TDI
fotki nie mam , ale turbo od nowego TDI-ka jest nisko a w starszym wysoko nad kolektorem . normalnie w TDI-ku lapa jest z boku na rozrzadzie a tu z wylu i wiem , ze ktos kiedys wlozyc taka turbine od tdi-ka i zastanawiam sie jak ominal lape
: wt sie 25, 2009 11:09
autor: piori
: wt sie 25, 2009 11:17
autor: Kaczor 1.6 TDI
a to od czego jest?? bo moja turbina jest na tej samej wysokosci tyle ze z drugiej strony i koliduje z lapa
: wt sie 25, 2009 11:21
autor: piori
That's a kind of an exhaust manifold you get by welding a T3 flange onto a N/A 1.9 cast iron manifold
Czyli chyba kolektor z 1.9D zespawany z flanszą z T3.
: wt sie 25, 2009 11:40
autor: Kaczor 1.6 TDI
coraz bardziej przemawia do mnie rozwiazanie 1.6 td jr. . . to tak troche na latwizne ale zobaczymy. . . narazie skaladam wszystkie potrzebne mi graty