Strona 1 z 2

TDI, czy TDI PD kupić?

: pn sie 24, 2009 20:22
autor: stonefree
Sorry, napewno sie powtarzam, ale co z doswiadczenia polecalibyście do kupna w MK4?Pompa, czy pompowtryskiwacze?

: pn sie 24, 2009 20:30
autor: damcio151
to zależy, czy chcesz jeździć serią, czy dbasz o silnik , o jakość paliwa itd.
pompa jest mniej wymagająca

: pn sie 24, 2009 21:56
autor: Neoarti
Ja też sie tak wahałem padło na tdi pd i nie żałuję mam go ponad rok leje paliwo na normalnych stacjach (zwykła ropa nie żadne vpower czy inne) wymieniam filtr 2 razy w roku i chodzi jak zegarek w vagu pompki w świetnej kondycji VP to stara generacja silnika (nie twierdze że zła) no i tak jak pisał kolega lepiej znosi kiepskie paliwo a nawet opał :) za to PD to wyższa kultura pracy i moment obrotowy

: pn sie 24, 2009 22:01
autor: leon79
Neoarti pisze:wymieniam filtr 2 razy w roku
Paliwa??

[ Dodano: 24 Sie 2009 22:02 ]
to ile ty robisz km rocznie??

: pn sie 24, 2009 22:02
autor: damcio151
Neoarti pisze:za to PD to wyższa kultura pracy
z tym bym się nie zgodził :P PD znane są ze swego głośnego klekotu

: pn sie 24, 2009 22:06
autor: Neoarti
Czy ja wiem może jak jest zimny bo wtedy faktycznie klepie jak głupi
wydaje mi się jednak że ciepły pracuje bardziej miękko mam porównanie z audi bo parkuje obok mnie i sadzę że jego silnik jest głośniejszy

: pn sie 24, 2009 22:11
autor: damcio151
Neoarti pisze:wydaje mi się jednak że ciepły pracuje bardziej miękko mam porównanie z audi bo parkuje obok mnie i sadzę że jego silnik jest głośniejszy
może ma coś z kątem wtrysku :chytry: moim zdaniem lepiej chodzą VP, a jeszcze lepiej zadbane 1.6TD, jak zegareczek :grin:

: pn sie 24, 2009 22:18
autor: Neoarti
a dobre 1,5D to już idealnie :) ale tak jak piszesz kwestia gustu no i dużo zależy od stanu technicznego silnika

: pn sie 24, 2009 22:18
autor: cosmoo
damcio151 pisze:... a jeszcze lepiej zadbane 1.6TD, jak zegareczek :grin:
wiem coś o tym :grin: mam obydwa na podwórku :jezor:


Jeśli chodzi o różnice w pracy między VP a PD, to PD jest o wiele głośniejszy od VP, ale za to PD ma lepsze osiągi. Tak samo jest ogromna różnica w kulturze pracy między CR a PD ;)

: pn sie 24, 2009 22:56
autor: Zimny Chirurg
Jak lubisz ogień i masakrowanie wszystkich na światłach to tylko PDeka.
Maja wspamiałe momenty obrotowe. Przy starcie wpaniale sie zbieraja.

Pozdro

ZC

: pn sie 24, 2009 22:59
autor: Shmatan
Nie bez powodu większość nowych silników ma pd ;) aczkolwiek ja bym stawiał na poczciwego vp, najlepiej jeszcze z turbo bez zmiennej geometrii - taki samochód po prostu jest idoto odporny (no dobra - zaraz ktoś tu wyskoczy z niezniszczalnym SDI, ale samochód ma jechać a nie się toczyć), a nawet 90KM do mk4 tak na prawde wystarcza przy normalnej jeździe (aczkolwiek przy wyprzedzaniu na trasie przydałoby się to 150 :))

: pn sie 24, 2009 23:10
autor: Giugiaro1
Mi się bardziej podoba praca PD. Nawet jeśli jest głośniej (choć to kwestia stanu techniczego silnika jak ktoś wyżej już wspomniał) to jest to muzyka dla moich uszu. Jechałem niedawno Audi A3 TDI 90KM i nie podobało mi się. Może większy komfort niż w moim Polo ale praca taka sobie. Wole PD, szczególnie na światłach, przejazdach kolejowych i rondach:) No i do wyprzedzania rewela...

: pn sie 24, 2009 23:22
autor: stonefree
Dziekuje za wszystkie wypwiedzi.
A jeszcze kilka pytań. Jakie są różnice w cenach rozrządu? Czy PD ma większą ilość układów wykonawczych sterowanych przez ECU? Czy ogólnie bardziej sie rypia niż VP? Czy sprzęgła są inne w VP i PD?

: pn sie 24, 2009 23:25
autor: damcio151
stonefree pisze:A jeszcze kilka pytań. Jakie są różnice w cenach rozrządu?
a zobacz na allegro :P
stonefree pisze:Czy PD ma większą ilość układów wykonawczych sterowanych przez ECU?
tak, niewiele, ale ma
stonefree pisze: Czy ogólnie bardziej sie rypia niż VP?
jak dbasz tak masz ... wszystko zależy od stanu silnika, nie ma reguły