Strona 1 z 1

Uszczelka pod głowicą

: pn sie 24, 2009 18:59
autor: janiol860
Witam
chciałbym się doradzić ponieważ mam mechanika który uważam że nie jest w stosunku do mnie uczciwy. Chodzi o uszczelke pod głowicą. Zauważyłem wyciek spod głowicy płynu chłodniczego. Czy jest możliwe że olej smarujący głowice dostaje się do cylindrów z powodu uszkodzonej uszczelki po głowicą??

Re: Uszczelka pod głowicą

: pn sie 24, 2009 19:37
autor: lowi85
janiol860 pisze:Witam
chciałbym się doradzić ponieważ mam mechanika który uważam że nie jest w stosunku do mnie uczciwy. Chodzi o uszczelke pod głowicą. Zauważyłem wyciek spod głowicy płynu chłodniczego. Czy jest możliwe że olej smarujący głowice dostaje się do cylindrów z powodu uszkodzonej uszczelki po głowicą??
Jest to możliwe... ale olej do cylindra może dostać ci się na kilka sposobów...
Nie rozumie za bardzo co ma do tego ten płyn chłodniczy który zauważyłeś?

: pn sie 24, 2009 20:18
autor: brynol
janiol860, bardzo mozliwe to jest, zobacz czy na bagnecie masz slady plynu, lub w zbiorniczki plynu plywaja tluste kółeczka

: pn sie 24, 2009 20:33
autor: Cordoba
też tak mam. Mój mechanior mówi że AAZty tak mają. Powstają mikropęknięcia na głowicy (jeśli dobrze go zrozumiałem to tak sie dzieje przez złe chłodzenie głowicy). Do puki jeździ i nie pływa olej w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego to można tak jeździć ( chyba ze masz duże ubytki płynu). No i sprawdź bagnet od poziomu oleju czy nie odkłada się na nim "masło" (czyt. osad, maź) bo to by znaczyło ze płyn dostaje się do oleju i trzeba by zrobić remoncik.

Jak już jesteśmy w temacie to przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą i planowania głowicy co wypadało by jeszcze wymienić? wyczytałem że uszczelniacze zaworów, ale co jeszcze?

Re: Uszczelka pod głowicą

: pn sie 24, 2009 21:59
autor: janiol860
lowi85 pisze:
janiol860 pisze:Witam
chciałbym się doradzić ponieważ mam mechanika który uważam że nie jest w stosunku do mnie uczciwy. Chodzi o uszczelke pod głowicą. Zauważyłem wyciek spod głowicy płynu chłodniczego. Czy jest możliwe że olej smarujący głowice dostaje się do cylindrów z powodu uszkodzonej uszczelki po głowicą??
Jest to możliwe... ale olej do cylindra może dostać ci się na kilka sposobów...
Nie rozumie za bardzo co ma do tego ten płyn chłodniczy który zauważyłeś?
Ponieważ mój golf bardzo bierze olej, kopci na biało niebiesko i mój mechanik twierdzi że trzeba zainwestować w inną turbinę, ja jednak zauważyłem wyciek płynu chłodniczego spod głowicy i pomyślałem że uszczelka pod głowicą może przepuszczać olej na cylindry i dlatego tak dymi

Re: Uszczelka pod głowicą

: pn sie 24, 2009 23:03
autor: lowi85
janiol860 pisze:
lowi85 pisze:
janiol860 pisze:Witam
chciałbym się doradzić ponieważ mam mechanika który uważam że nie jest w stosunku do mnie uczciwy. Chodzi o uszczelke pod głowicą. Zauważyłem wyciek spod głowicy płynu chłodniczego. Czy jest możliwe że olej smarujący głowice dostaje się do cylindrów z powodu uszkodzonej uszczelki po głowicą??
Jest to możliwe... ale olej do cylindra może dostać ci się na kilka sposobów...
Nie rozumie za bardzo co ma do tego ten płyn chłodniczy który zauważyłeś?
Ponieważ mój golf bardzo bierze olej, kopci na biało niebiesko i mój mechanik twierdzi że trzeba zainwestować w inną turbinę, ja jednak zauważyłem wyciek płynu chłodniczego spod głowicy i pomyślałem że uszczelka pod głowicą może przepuszczać olej na cylindry i dlatego tak dymi

Sprawdź czy na 100% płyn wypływa spod głowicy, być może ucieka ci przez złącze z prawej strony głowicy i ściekająć w dół zatrzymuje się przy uszczelce - znam taki przypadek. Przy pracy silnika płyn może odparować z głowicy silnika w kilka chwil, musisz to sprawdzić żeby mieć pewność, jeśli na 100% uważasz ze to jednak spod uszczelki ucieka to sprawdź czy nie masz płynu w oleju lub odwrotnie tak jak już ktoś wyżej pisał. Jeśli "woda" będzie w oleju to na bagnecie zobaczysz takie jak by oka w zupie... jeśli olej będzie w wodzie to w zbiorniczku będzie pływał czarny syf. Najprostszym sposobem na sprawdzenie czy turbina przepuszcza olej jest zdjęcie kolanka między turbiną a kolektorem, turbo powinno ci nieźle "rzygać" olejem. Napisz jak dużo ubywa Ci tego oleju, silnik pracuje równo?
Najlepiej było by jednak gdyby mechanik zajrzał pod głowice i sprawdził co sie tam dzieje, no niestety jeśli dzieją sie takie cuda to nie warto oszczędzać.

: wt sie 25, 2009 19:17
autor: janiol860
Silnik pracuje równo, moc raczej też ma, gdy jechałem nad morze to jest ode mnie około 330 km, gdy wracałem sprawdzałem stan oleju, musiałem dolać około 250ml, mój mechanik zdejmował to kolanko i przy dodaniu gazu na kolanku pojawiał się olej, dodam że na wolnych obrotach nie kopci praktycznie w ogóle.