Strona 1 z 1

jak wymontować turbinę w ASV?

: pn sie 24, 2009 16:49
autor: luban88
witam. chciałbym sie zabrac za czyszczenie turbiny w moim tdiku tylko niewiem jak ją najłatwiej wymontować. czy z kanału czy od góry. ogólnie co i jak pokoleji robić. z góry wielkie dzieki. za pomoc oczywiscie mega punkt. pozdro

: pn sie 24, 2009 18:39
autor: Sztomel
wystarczy przecież w wyszukiwarkę google wpisać kilka kluczowych haseł np. "demontaż turbiny" i masz tematy - choćby ten :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3089081

: pn sie 24, 2009 21:21
autor: Ceglarz
luban88, Sprawa dość prosta. Jednak bez dobrych narzędzi mogą być problemy. Najtrudniejszym zadaniem jest odkręcenie rurki zasilającej turbinę olejem.

: wt sie 25, 2009 22:44
autor: Kaczor 1.6 TDI
gdybys jednak potrzebowal taka turbinke to mam do sprzedania :D:D od asv 110km:)

jak wymontować turbinę w ASV?

: sob gru 31, 2016 23:08
autor: Damian3942
Witam.
Koledzy pytanko stanie się coś jak nie zamontowałem podkładek miedzianych pod śrubki do kolektora wydechowego? zaginęły w akcji i jakoś wyleciały mi z głowy...

jak wymontować turbinę w ASV?

: ndz sty 08, 2017 23:40
autor: Kubek1
Damian3942, nic się nie stanie, jedynie co, mogą się po prostu poluzować śruby, a raczej nakrętki, bo tam są szpilki :)
luban88, co chcesz dokładnie wiedzieć? można wyciągnąć do góry, jedynie musisz poleżeć na ziemi, aby odkręcić wydech od turba, spływ oleju z turba odkręcisz od góry na spokojnie,
ale jeśli turbo nie było (bądź było, ale dawno) ruszane może być cięzko i niewygodnie odkręcić ten wydech, dlatego proponuje zaopatrzyć się w dobre przecinaki do odkręcania wydechu od turbo...
Jeśli masz jakieś pytania wal śmiało ;)
CO do tego jak zacząć, lecisz po kolei, rura od egr do intercoolera na pierwszy ogień, potem podcisnieniowka z n75 do gruszki i z egr'a, zaworek z egr zdejmij (n239), następnie egr, kolektor dolotowy(tego proponuje od razu moczyc i czyścić bo są przypadki ze kilka dni z czyszczeniem schodzi, od siebie proponuje zanieść do czyszczenia wanienka ultradzwiękową )
potem spływ oleju od turba(od spodu na dwie śrubki z łepkiem 10mm, bądź torxem w środku) potem odkręcasz wydech od turba 3x 13mm albo 3x 12mm, no i zostanie kolektor i łapa kolektora/turba do bloku, wyciągasz do góry bądź w dól- jak wolisz :)