Strona 1 z 1

AXR Napinacz hydrauliczny zamiast mechanicznego

: pn sie 24, 2009 09:10
autor: MrKristopH
Witam wszystkich forumowiczów i forumowiczki :bigok:
Numer mojego silnika to: AXR 025 ... (spisany z bloku). Od numeru AXR 010 001 był montowany napinacz mechaniczny.
Zdemontowałem napęd rozrządu i ku mojemu zdziwieniu wyjąłem rolkę od napinacza hydraulicznego :crazy:. Jest mi to nie na rękę, bo rolki które zamówiłem nie pasują. Pasek i pompa są OK.

Jak to możliwe? :kac:

: pn sie 24, 2009 11:33
autor: tomekzabrze
pokaz zdjecie napinacza ktory wyciagnoles bo cos mi sie niechce wierzyc ze po numerze silnika wychodiz inny napinacz chyba ze cos zle spisales z silnika.

: pn sie 24, 2009 12:13
autor: MrKristopH
tomekzabrze pisze:pokaz zdjecie napinacza ktory wyciagnoles bo cos mi sie niechce wierzyc ze po numerze silnika wychodiz inny napinacz chyba ze cos zle spisales z silnika.
To jest rolka którą wyjąłem: Obrazek a taka rolka powinna tam siedzieć: Obrazek i właśnie ją kupiłem.
Z tego miejsca odczytałem numer silnika: Obrazek Obrazek
Zdjęcia rolek są z katalogu Foty a silnika skopiowane z forum. Numer na moim silniku jest dobrze widoczny, nie zardzewiały, więc na pewno dobrze go odczytałem.

: pn sie 24, 2009 12:23
autor: wesol
A nr silnika z obudowy plastikowej paska rozrzadu zgadza sie z tym co podawales z bloku?

: pn sie 24, 2009 16:43
autor: MrKristopH
wesol pisze:A nr silnika z obudowy plastikowej paska rozrzadu zgadza sie z tym co podawales z bloku?
Niestety nie mam naklejki na pokrywie paska rozrządu. Gdyby była i numery by się różniły to bym się skleił, że coś nie halo. Z drugiej strony to co wygrawerowane na bloku powinno być wiarygodne.

: pn sie 24, 2009 22:00
autor: Neoarti
przed wymianą rozrządu mogłeś zdjąć górną obudowę i zobaczyć jaki jest napinacz bo ten hydrauliczny widać z góry jak widać nie ma co się kierować tylko oznaczeniami jeśli ten hydrauliczny jest szczelny to wymień tylko ten drugi i będzie OK do zmontowania całości potrzebna ci będzie taka spinka która utrzyma hydrauliczny napinacz w pozycji dolnej na czas montażu

: wt sie 25, 2009 09:52
autor: MrKristopH
Neoarti pisze:przed wymianą rozrządu mogłeś zdjąć górną obudowę i zobaczyć jaki jest napinacz (...)
Gdyby człowiek wiedział, że upadnie to by usiadł :bajer:.Skoro już się wziąłem za wymianę, to wsadzę nowe części.
Tylko dlaczego numer silnika wskazuje na inny stan niż jest faktycznie? Czy możliwa jest taka przekładka, że numer silnika pozostał z nowszego a rozrząd ze starszego modelu? To by sugerowało, że mam zmieniony blok silnika :panna: .

: wt sie 25, 2009 10:19
autor: Neoarti
spokojnie nie panikuj i nie myśl o jakichś przekałdkach załóż tak jak byc powinno i śmigaj :)

: wt sie 25, 2009 12:33
autor: lebiodek
Witam,
MrKristopH podobna, niemiła niespodzianka mnie również spotkała :-( Silnik też AXR rocznik 2001, numer silnika powyżej 010 001 ten sam na bloku i na obudowie paska, a napinacz o dziwo hydrauliczny. Wymieniłem wszystko, ale w pierwszy podejściu kupiłem z napinaczem sprężynowym :-( i musiałem wymieniać w sklepie (i dopłacić niestety). Miałem podejrzenia, że ktoś wcześniej coś u mnie kombinował, ale widzę, że nie tylko ja miałem taki problem. Nie mam bladego pojęcia dlaczego tak jest...

: wt sie 25, 2009 21:48
autor: MrKristopH
lebiodek pisze: (...) musiałem wymieniać w sklepie (i dopłacić niestety). (...)
Sama wymiana to nic strasznego. Dobrze, że chcą wymieniać. Ale do tego dochodzą podwójne koszta wysyłki no i jeden element więcej do kupienia. A stracony czas, no cóż... przyroda.
lebiodek pisze: (...)Miałem podejrzenia, że ktoś wcześniej coś u mnie kombinował, ale widzę, że nie tylko ja miałem taki problem. Nie mam bladego pojęcia dlaczego tak jest...
Czy Twój i mój przypadek to jedyne jakie znasz? Próbowałeś rozwikłać tą zagadkę? Nie żebym szukał dziury w całym, po prostu lubię wiedzieć co w trawie piszczy. Może w serwisie VW coś by wiedzieli?

Napinacz hydrauliczny montuje się z zawleczką. A jak ustawić samą rolkę? Napinać pasek rolką aby skasować luz między dźwignią rolki a tłoczyskiem napinacza i później tylko zwolnić zawleczkę? Czy inaczej się to robi?

: wt sie 25, 2009 22:40
autor: lebiodek
Na szczęście kupowałem wszystko w sklepie (nie internetowym) więc podjechałem i od ręki wymieniłem. Co do wymiany rozrządu w aucie to nie robiłem tego samodzielnie więc nie pomogę. Zrobił to znajomy mechanik, który również był zdziwiony całą sytuacją. Mówił jednak, że zdarzają się takie przypadki, szczególnie w tzw. przejściówkach. Mój golf jest z października 2001, a jest w wersji rocznikowej z 2002. Może to jest przyczyną? Mechanik twierdzi że, jak robi rozrząd i silnik wychodził w dwóch wersjach to zamawia w zaprzyjaźnionej hurtowni oba typu rozrządu. Montuje pasujący, a drugi zwraca do hurtowni. W moim przypadku części kupowałem sam i stąd musiałem zasuwać do sklepu :-)

: wt sie 25, 2009 22:59
autor: AFN140KM
MrKristopH, jak chcesz drążyć to podaj VIN - obadamy.

: ndz sie 30, 2009 08:08
autor: MrKristopH
Nie było mnie jakiś czas na forum. Taka praca.

Rozrząd zmieniłem. Wszystko ładnie się kręci. Kąt synchronizacji OK. -3,9 Przy obciążeniu w okolicy 4000rpm -1,1. Przed wymianą na jałowym było 0,0 ale później się spóźniał. Narazie zostawię tak jak jest. Znaczniki co dwa obroty wału pokrywają się idealnie.

Przed wymianą wykres momentu w okolicy 3000rpm lekko łapał dół. Dało się to odczuć podczas jazdy. Znawcy twierdzą, że spóźniający kąt synchronizacji może mieć na to wpływ i lepiej lekko go przyspieszyć. Tak na -2,0. Teraz jakby to ustąpiło. Gdy go zhamuje dam znać czy rzeczywiście coś się zmieniło.

Ale sądzę, że to jednak przepływka mi nie domaga na wyższych obrotach.