Strona 1 z 1

problem z chłodzeniem pomocy !!

: sob sie 22, 2009 22:26
autor: marcincze
Witam tydzien temu gdy zatrzymałem się na krzyżówce auto zaczeło mi kopcic na biały kolor .podejrzewałem uszczelkę pod głowicą lecz po wymianie uszczeli aut nadal kopci i wywala plyn chłodzący i szybko nabiera temperatury :( co moze byc proszę o sugestie :) . ja myślę ze moze gdzieś głowica jest popękana w srodku i dlatego woda dalej się przedostaje do układu spalania.

: sob sie 22, 2009 23:21
autor: Tomasz Bis
A może pompa wody , czasem śmigiełka się obrywają

: sob sie 22, 2009 23:47
autor: piori
marcincze, silnik to wolnossący diesel? Spróbuj na nie zagrzanym jeszcze silniku odkręcić korek od płynu chłodniczego i przegazować silnik obserwując co się dzieje w zbiorniczku. Jak pojawią się bąbelki to prawdopodobnie kompresja idzie w układ chłodzenia. Nie miesza Ci się olej z płynem (tłuste plamy w zbiorniczku płynu albo "masło" w oleju)?

: ndz sie 23, 2009 08:44
autor: marcincze
po odpaleniu wszystko jest ok ale jak silnik nabierze temeratury to zaczyna wariować :( na korku wlewu oleju pokazują sie krople wody i mi się wydaje ze za szybko pęcznieją mi węże idące z chłodnicy do krućca głowicy

: ndz sie 23, 2009 10:54
autor: Michał_1977
Skoro wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła,to może być sama głowica pęknięta lub nawet blok silnika i też będzie taki objaw...

: ndz sie 23, 2009 12:17
autor: Lukas-182
Pęknięta głowica, krzywy blok albo głowica i nowa uszczelka nie pomoże ;), do tego pompa wody może siadać (odpal silnik, zaciśnij dłoń na górnym wężu do chłodnicy i przegazuj jak czuć że węże pęcznieją to pompa jest ok), co tam jeszcze, aha odpowietrzyłeś poprawnie układ chłodzenia ?? Chociaż on w sprawnym układzie to sam się odpowietrza, korek na zbiorniku wymieniałeś, bo on tez nie raz robi takie cuda... Wężykiem przelewowym biegnącym z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego podczas pracy silnik leci płyn, a po przegazówce daje równo z tego wężyka ?? Może chłodnica jest zakamieniona i słabo chłodzi ?? Termostat otwiera prawidłowo duży obieg ??Wentylator się załącza ??

Jak widać może byc masa powodów, sugeruje sprawdzić to co opisałem ;)

Ps. Mam nadzieje, że masz zalany jakiś płyn chłodniczy typu Kuler albo Borygo, bo na wodzie to szybko auto zgrzejesz...

: ndz sie 23, 2009 13:17
autor: nikusss
eee nie mieszaj człowiekowi ;) cale lato w passacie mam wode odmineralizowaną i przy sprawnym chłodzeniu totalnie nic sie nie dzieje
wentylator sie włacza bardzo żadko, temp trzyma w pionie... :)

: ndz sie 23, 2009 13:38
autor: Lukas-182
nikusss pisze:eee nie mieszaj człowiekowi ;) cale lato w passacie mam wode odmineralizowaną i przy sprawnym chłodzeniu totalnie nic sie nie dzieje
wentylator sie włacza bardzo żadko, temp trzyma w pionie... :)
ja mieszam, to ty teraz zamieszałeś, po to robią płyny chłodnicze aby je używać, a nie lać wodę do układu chłodzenia, to nie jest ciągnik :chytry: Wodę to możesz sobie dolać do aku...

Pojeździj sobie po autostradzie z większymi prędkościami niż ustawowe i zobaczysz różnice pomiędzy płynem chłodzącym, a wodą ;) Ja się o tym już przekonałem...

: ndz sie 23, 2009 14:29
autor: nikusss
na seryjnym cisnieniu i dawce jest spokoj przy przelotowej 140-150 (okolo 3500rpm)
moze poprostu passat ma odpowiednio dużą chłodnicę, do tego czystą... poki co nie mam kiedy zmienic wody na plyn, a lanie g12 do silnika o ktorym sie nic nie wie poza tym ze powinien byc ok raczej sie mijało z celem

: ndz sie 23, 2009 15:08
autor: Lukas-182
Powiem ci, że u mnie jak gnałem z prędkościami ok 160-170km to w czasie tej jazdy było wsio OK, dopiero jak zjeżdżałem na bramkę to temperatura moment poszła w górę ;) A dodam, że chłodnica w idealnym stanie, pompa nowa, termostat otwarty tylko woda w układzie ;)