problem z chłodzeniem pomocy !!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marcincze
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn mar 30, 2009 20:34
Lokalizacja: Bardo

problem z chłodzeniem pomocy !!

Post autor: marcincze » sob sie 22, 2009 22:26

Witam tydzien temu gdy zatrzymałem się na krzyżówce auto zaczeło mi kopcic na biały kolor .podejrzewałem uszczelkę pod głowicą lecz po wymianie uszczeli aut nadal kopci i wywala plyn chłodzący i szybko nabiera temperatury :( co moze byc proszę o sugestie :) . ja myślę ze moze gdzieś głowica jest popękana w srodku i dlatego woda dalej się przedostaje do układu spalania.


Bóg dał nam nogi po to żebyśmy mogli wejść tam gdzie nie dojedziemy na glebie

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » sob sie 22, 2009 23:21

A może pompa wody , czasem śmigiełka się obrywają


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » sob sie 22, 2009 23:47

marcincze, silnik to wolnossący diesel? Spróbuj na nie zagrzanym jeszcze silniku odkręcić korek od płynu chłodniczego i przegazować silnik obserwując co się dzieje w zbiorniczku. Jak pojawią się bąbelki to prawdopodobnie kompresja idzie w układ chłodzenia. Nie miesza Ci się olej z płynem (tłuste plamy w zbiorniczku płynu albo "masło" w oleju)?



marcincze
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn mar 30, 2009 20:34
Lokalizacja: Bardo

Post autor: marcincze » ndz sie 23, 2009 08:44

po odpaleniu wszystko jest ok ale jak silnik nabierze temeratury to zaczyna wariować :( na korku wlewu oleju pokazują sie krople wody i mi się wydaje ze za szybko pęcznieją mi węże idące z chłodnicy do krućca głowicy


Bóg dał nam nogi po to żebyśmy mogli wejść tam gdzie nie dojedziemy na glebie

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz sie 23, 2009 10:54

Skoro wymiana uszczelki pod głowicą nie pomogła,to może być sama głowica pęknięta lub nawet blok silnika i też będzie taki objaw...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz sie 23, 2009 12:17

Pęknięta głowica, krzywy blok albo głowica i nowa uszczelka nie pomoże ;), do tego pompa wody może siadać (odpal silnik, zaciśnij dłoń na górnym wężu do chłodnicy i przegazuj jak czuć że węże pęcznieją to pompa jest ok), co tam jeszcze, aha odpowietrzyłeś poprawnie układ chłodzenia ?? Chociaż on w sprawnym układzie to sam się odpowietrza, korek na zbiorniku wymieniałeś, bo on tez nie raz robi takie cuda... Wężykiem przelewowym biegnącym z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego podczas pracy silnik leci płyn, a po przegazówce daje równo z tego wężyka ?? Może chłodnica jest zakamieniona i słabo chłodzi ?? Termostat otwiera prawidłowo duży obieg ??Wentylator się załącza ??

Jak widać może byc masa powodów, sugeruje sprawdzić to co opisałem ;)

Ps. Mam nadzieje, że masz zalany jakiś płyn chłodniczy typu Kuler albo Borygo, bo na wodzie to szybko auto zgrzejesz...



Awatar użytkownika
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nikusss » ndz sie 23, 2009 13:17

eee nie mieszaj człowiekowi ;) cale lato w passacie mam wode odmineralizowaną i przy sprawnym chłodzeniu totalnie nic sie nie dzieje
wentylator sie włacza bardzo żadko, temp trzyma w pionie... :)



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz sie 23, 2009 13:38

nikusss pisze:eee nie mieszaj człowiekowi ;) cale lato w passacie mam wode odmineralizowaną i przy sprawnym chłodzeniu totalnie nic sie nie dzieje
wentylator sie włacza bardzo żadko, temp trzyma w pionie... :)
ja mieszam, to ty teraz zamieszałeś, po to robią płyny chłodnicze aby je używać, a nie lać wodę do układu chłodzenia, to nie jest ciągnik :chytry: Wodę to możesz sobie dolać do aku...

Pojeździj sobie po autostradzie z większymi prędkościami niż ustawowe i zobaczysz różnice pomiędzy płynem chłodzącym, a wodą ;) Ja się o tym już przekonałem...



Awatar użytkownika
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nikusss » ndz sie 23, 2009 14:29

na seryjnym cisnieniu i dawce jest spokoj przy przelotowej 140-150 (okolo 3500rpm)
moze poprostu passat ma odpowiednio dużą chłodnicę, do tego czystą... poki co nie mam kiedy zmienic wody na plyn, a lanie g12 do silnika o ktorym sie nic nie wie poza tym ze powinien byc ok raczej sie mijało z celem



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz sie 23, 2009 15:08

Powiem ci, że u mnie jak gnałem z prędkościami ok 160-170km to w czasie tej jazdy było wsio OK, dopiero jak zjeżdżałem na bramkę to temperatura moment poszła w górę ;) A dodam, że chłodnica w idealnym stanie, pompa nowa, termostat otwarty tylko woda w układzie ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 223 gości