Strona 1 z 4

Zamiana TDI na SDI porszę o opinie

: pt sie 21, 2009 18:27
autor: Neoarti
Witam
Noszę się z zamianą mojego mk4 TDI PD 115KM na Mk4 SDI
powodem zamiany jest to że od niedawna auto użytkuję wraz z żoną a ona wiecznie narzeka że jest dla niej za mocny i jeździ nim 50 km/h po mieście czyli po prostu go muli aż mik się nie chce opisywać mi strasznie szkoda ale co zrobić siła wyższa :) no i znalazłem klienta (a właściwie to on mnie znalazł) który chce się ze mną zamienić i dopłacić ma to samo co ja tylko w SDI mam się spotkać pod koniec miesiąca ostatkiem sił upieram się przy tym co mam bo po prostu wiem co mam i tyle ale...
no i tu moje pytanie jak się jeździ SDI głównie chodzi o jazdę miejską ? czy to awaryjny silnik ? ile to pali ? na co uważać przy zakupie czy zamianie ? co z osiągami ?
może ktoś jeździ tym na co dzień to mi doradzi z góry dzięki :)

: pt sie 21, 2009 18:32
autor: Adamm
Neoarti, osiagow od tego nie oczekuj, za to powinien byc bardziej niezawodny z racji braku turbiny :)

spalanie tez raczej na podobnym poziomie

: pt sie 21, 2009 19:37
autor: antojuja
jezdzilem takim SDI kolegi i powiem tak - MUŁ, pali podobnie i wkurza brak mocy przy wyprzedzaniu i nie tylko, moja rada - zastanow sie dobrze, masz naprawde dobry silnik

: pt sie 21, 2009 19:58
autor: kaczor4011
ewentualnie jesli juz musi byc sdi. ja sklanialbym sie nad swapem na taki silnik, sprzedasz swoj silnik, jeszcze troche zostanie pewnie i nadal masz swoj samochod a nie kupujesz ,, niespodzianke''

: pt sie 21, 2009 20:51
autor: Marioprestiz
hehe mnie by bolalo strasznie serce jak mialbym zamienic zwawego ajm, ktorego nie trzeba prosic o 180 na budziku, na sdi ktory jest takim mulem ze szkoda gadac ;P

: pt sie 21, 2009 20:56
autor: piter_s
no z pewnością słabsze. 68KM w budzie MK4 to troszkę mało.
plusy takie że troche mniejsze spalanie i silnik cholernie żywotny, jak w mk1 diesel.

: pt sie 21, 2009 21:06
autor: Kristensen
Odpowiem w ten sposób, jeśli chcesz sie pozbyc swojego TDI bo sie zaczyna psuć i będzie wymagał sporych finansowych nakładów to się zamien. W przeciwnym razie nie warto, pomimo tego, ze SDI sam w sobie jest dobrym patentem. Dane techniczne http://www.vwgolf.pl/?page_id=30 . A tak w ogole przejedz sie SDI to będzie najlepsze wyjscie bo osobiscie sie przekonasz co i jak.

: pt sie 21, 2009 21:12
autor: doggie
Neoarti, widzę że od dłuższego czasu chodzi ci to po głowie :bigok: , moja odpowiedź jest taka - daruj sobie SDI, jak już to zmień na mocną benzynę (z wizją LPG) albo inny TDI, uwierz mi - jak jeździłeś do tej pory TDI to po przesiadce na SDI odczujesz szok i będziesz żałował, to tak samo jakby ktoś miał zamiar przesiąść się z jakiegoś tam Golfa, Audi itp... na Fiata 126 p - powtarzam, będziesz żałował

[ Dodano: Pią 21 Sie, 2009 ]
tym bardziej, że widzę iż jeździsz 115-ką

: pt sie 21, 2009 21:30
autor: DANIEL LHR
zmniejsz dawke paliwa ewentalnie zaloz turbo z zawrem upustowym jezeli masz teraz zmienna geometrie .
Według mnie sdi przes swoja mniesza moc sa bardziej niebezpieczne od tdi szczególnie podczas wyprzedzania
ups niezauwazylem ze to pd ale tam tez napewno dalo by sie troche moc zmnieszyc

: pt sie 21, 2009 21:53
autor: doggie
DANIEL LHR pisze: napewno dalo by sie troche moc zmnieszyc
tylko po co

: pt sie 21, 2009 22:07
autor: kaczor4011
Neoarti, zostaw ten silniczek, niech zona go muli, ale przegon go dobrze od czasu do czasu i powinno byc dobrze :bigok:

: pt sie 21, 2009 22:30
autor: SMUTNYINDYK
A ja nie jestem przeciwnikiem takiej zamiany, ponieważ: moja żona jeździ BEETLEM 1.9 TDI i robi to tylko po mieście, powoli, ostrożnie i to jest klasyczne PSJ. Turbo[co już zauważyłem] ulega zapchaniu sadzą , bo jak ostatnio zauważyłem na 5 biegu złapał NOTLAUF. Niestety b. rzadko jeżdżę tym pojazdem i trudno mi go poganiać, a ona tego nie jest w stanie robić bo za miasto specjalnie nie chce jeździć., a przy tym ma specyficzną kobiecą[ choć przyznam że dość logiczną] filozofię, że dziadowski jest silnik TDI skoro nie można nim jeździć jak się chce. Dziś gdybym miał tą wiedzę to kupił bym jej benzynę lub SDI[ w BEETLU takiego nie było]. Dlatego gdy w SDI są słabe osiągi to za to dużo mniej do awarii. Jedyny argument dla TDI to, gdy ma on być pojazdem i na trasy i na miasto i do tego jeden w rodzinie- to wiadomo przyspieszenia jakieś muszą być, ale czasem trzeba nim pozapitalać, a nie każdy to musi lubić.

: pt sie 21, 2009 22:32
autor: wesol
W SDI jest lipna skrzynia, lubi sie psuc no i w miare droga jest. Łatwiej nauczyc zone zeby jezdzila poprawnie.

: pt sie 21, 2009 23:20
autor: jaku89
a moze mk2 1,6d albo mk3 1,9d jako wóz dla żony;p