Strona 1 z 2

1Z trzesie na wolnych obrotach

: pt sie 21, 2009 00:53
autor: mrwa2
Witam
3 tygodnie temu zakupilem Golfa seri 3 1,9Tdi z1, za auto dalem dobra kase wiec nie wybrzydzalem , na samym poczatku bylem zmuszony wyczyscic nastawnik pompy paliwa, jednak teraz mam problem z ktorym nie moge juz sobie poradzic mianowicie auto drzy a wlasciwie trzesie sie cale na wolnych obrotach do 1200 potem drgania ustepuja, zaznaczam ze poduszki pod silnikiem sa cale i orginalne, czy to moze byc jakis napiczacz alternatora lub cos innego prosze o pomoc:)

: pt sie 21, 2009 02:30
autor: fleshu
Koło pasowe wału do sprawczenia (czy się nie giba) > kąt wtrysku jaki masz??) Sprawdzamy VAG-iem (silnik 90 stpni) > engine> bloki wartości mierzonych > grupa 000 > blokujemy nastawy> i tdi timing > na wykresie ma być na niebieskiej linii.

: pt sie 21, 2009 15:23
autor: mrwa2
na samym poczatku podlaczylem go pod vaga wtryski sa ok, jedynie wyskoczylymi dwa błedy 513 i 1237, jesli bylo by to koło to czemu trzesie tylko na wolnych obrotach mam usatwione 980 obrotow jak przygazuje trzesinie jest prawie nie odczuwalne

: pt sie 21, 2009 15:51
autor: konri
Witam.
Sprawdz wszystko jak kolego fleshu pisze.
980 obr/min to troszke duzo. Powinienes miec kolo 900.
a ustawiles dobrze rsw i dawke paliwa?

: pt sie 21, 2009 17:04
autor: fleshu
513 Czujnik obrotów silnika - G 28
1237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109

Zawór sobie wyczyścisz > to ten po prawej stronie pompy jak stoisz przed samochodem > dochodzi do niego kabelek > przy okazji sprawdzisz przekaźnik 109 > jest nad bezpiecznikami > rozebrać go i poprawić (jeżeli są) zimne luty > na koniec sprawdzić działanie zaworu testem elementów wykonawczych z vag-a > silnik powinien się zgasić.

Jak na bieg jałowy to masz wysoko podciągnięte (980rpm) > nie wiem jak się odnosiłeś do instrukcji czyszczenia nastawnika > czy dobrze wszystko wykonałeś i jakie adaptacje zrobiłeś http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741


Skasuj błędy i zobacz które powracają.

Dla nastawnika poszperaj za pomiarem pinów we wtyczce pompy i prawidłowymi dawkami.

Bice zawsze występuje w granicach pewnych obrotów > dalej amplituda drgań jest tak częsta że zanika. Zobacz jak zachowuje się pasek od alternatora > jeżeli koło na wale ma gumę leciwą (tłumik drgań) > no to będziesz miał telepawkę na wolnych.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=183094

: pt sie 21, 2009 20:52
autor: piter_s
kolego jeśli czyściłeś nastawnik to jestem ciekaw jakie masz RSW i dawkę paliwa.
może ustawiłeś zbyt niska dawke i temu tak jest.
na vag i posprawdzaj wszystko.

: sob sie 22, 2009 12:02
autor: mrwa2
Dawke paliwa mam w normie, to nie jest zwiazane z czyszczeniem nastawnika bo trzesienia byly juz na samym poczatku, przed czyszczeniem nastwanika, jedno koło lub napinacz kolo altenatora wyglada jakby minimalnie drzalo na odpalonym silniku oczywiscie, to mozliwe zeby od tego drgania przenosily sie na karoserie, pozatym mam obnizone i utwardzone zawieszenie mechanik mowil ze to tez moze wplywac na drgania?

: sob sie 22, 2009 13:19
autor: piter_s
to powiedz jaka masz dawkę???, korekcje na wtryskach i kąt wtrysku.

: wt sie 25, 2009 00:05
autor: mrwa2
sprawdzalem jakis czas temu dawke paliwa mam 25-26 wg vaga a reszty nie pamietam ale byla w normie

: wt sie 25, 2009 09:45
autor: Sztomel
mrwa2 pisze:dawke paliwa mam 25-26 wg vaga
w jakiej grupie Vaga sprawdzałeś tę dawkę ?

: wt sie 25, 2009 10:44
autor: mrwa2
nie mam pojecia co to byla za grupa

: wt sie 25, 2009 19:51
autor: piter_s
to sprawdz w 001

: wt sie 25, 2009 19:53
autor: Hz
mrwa2, Głupie ale mozliwe w silniku masz taka korpkę od skrzyni biegów zobacz czy dobrze ją masz ustawioną ja kiedys się nią bawiłem tez miałe drgania :))) warto zobaczyć :grin:

: śr sie 26, 2009 20:11
autor: piter_s
Hz pisze:mrwa2, Głupie ale mozliwe w silniku masz taka korpkę od skrzyni biegów zobacz czy dobrze ją masz ustawioną ja kiedys się nią bawiłem tez miałe drgania :))) warto zobaczyć :grin:
a gdzie to jest????.