Strona 1 z 1
stuki w silniku VW t4
: śr sie 19, 2009 23:03
autor: karol83
facet przyjechał na chamulce podczas próby zaczęło w nim mocno stukać odgłos taki jak by auto zapalało sie z samostartem, tylko taki odgłos jest przez caly czas zdjelem pasek wielorzędowy by wykluczyć wspomaganie i napinacz, następnie sprawdziłem rozrzad i ok, oraz zdjelem waz od serwa by je wykluczyć i nadal o samo.Dodam ze auto miało problemy z odpaleniem na zimnym silniku mimo ze świece żar wymienione
co jeszcze sprawdzić i w jaki sposób
: śr sie 19, 2009 23:30
autor: Mieniu_69
jesli to takie rytmiczne postukiwanie to prawdopodobnie wakkupompa, zeby sprawdzic nalezy uruchomic silnik i jak zacznie stukac, naciskac dosc szybko pedał chamulca powino na chwile przestac,
: śr sie 19, 2009 23:32
autor: norman
kolego ztego co wiem to w t4 jak stuja to czeto pomaga wypoletowanie papierem 2000 wodzika co napedza wakopompe
: śr sie 19, 2009 23:45
autor: GMS
jaki jest silnik w tym t4 tego nie napisałeś 1.9 , 2,5 ??
: czw sie 20, 2009 08:15
autor: karol83
silnik 2,4 i prawdopodobnie jak piszecie bedzie to ta pompa bo dopiero jak zrobiłem hamulce to sie dzieje
: czw sie 20, 2009 13:59
autor: GMS
jeżeli to 2.4 to może być vacu pompa one lubią stukać tu masz temat odnośnie tej pompy nawet ktoś opisuje jak ją naprawić ja u siebie wymieniłem na nówkę i problem się skończył
http://www.bus-forum.pl/topics44/5361,30.htm
: czw sie 20, 2009 20:32
autor: S1BART1
Z praktyki powiem że często pomaga rozebranie vaku i dokładne wymycie zaworków ,w skrajnych przypadkach pomaga nawet wymiana oleju na nowy ,temat przerabiałem nie raz ,mam na stanie (w robocie)dwie T4 ale jeszcze w żadnej nie wymieniałem vaku tylko je porostu co jakiś czas myje, niestety to jest wada Tczwórek z silnikiem 2,4D
: czw sie 20, 2009 22:43
autor: karol83
dzięki za wypowiedzi po waszych podpowiedziach wsłuchałem sie i wyraźny stuk wychodzi właśnie okolicy tej pompy ale na razie koleś musi jeździć bo to auto służbowe.