Strona 1 z 7
jak rozpoznac uszkodzona turbinę ?
: śr sie 19, 2009 01:02
autor: GsBeetle
Jak rozpoznać ze turbina nadaje sie do regeneracji lub ze konczy sie jej zywot ?
Szukalem podobnego tematu ale jest tego tyle ze przelecialem ze 30 str. i nic ciekawego co by mnie interesowało nie znalazłem .
Pozdrawiam.
: śr sie 19, 2009 01:51
autor: twardy
Sprawdzasz czy turbo nie pluje olejem ,lekki film oleju może być ale bez przeady . Odkręcasz rure dolotową i sprawdzasz luży na wirniku i tutaj również leciutkie ruchy do 1mm ok a powyżej to już
no i próba dynamiczna z podpietym manometrem lub z kompem VAG obserwujesz jakie masz ciśnienie doładowania najlepiej robiąc logi grupy 008. pozdr
[ Dodano: Sro Sie 19, 2009 01:53 ]
Niekiedy turbo jak jest na wykończeniu lubi głośno gwizdać (często na zimnym silniku) ale to tylko niekiedy i nie zawsze
: pn paź 19, 2009 03:33
autor: Żirko
Ale jak to jest Panowie z tym gwizdaniem turba? Zdrowe gwiżdże czy padnięte?
: pn paź 19, 2009 04:56
autor: t0mal
Jak gwizdnie przy ruszaniu to nie ma się co martwić, gorzej jak ciągle wyje pod obciążeniem.
: pn paź 19, 2009 06:14
autor: Sztomel
twardy pisze:z kompem VAG obserwujesz jakie masz ciśnienie doładowania najlepiej robiąc logi grupy 008. pozdr
w tej grupie są tylko wartości dawek paliwa, ciśnienie doładowania odczytuje się z grupy 011, turbo lubi gwizdać jeśli zmienna geometria się zapiekła w pozycji max doładowania, ja tak miałem u siebie a wcześniej przy sprawnie działającej zmiennej geometrii turbiny wcale nie słyszałem, po czyszczeniu również turbina nie gwiżdże. Do regeneracji kwalifikują turbinę wszelkie uszkodzenia mechaniczne wirników z części gorącej jak i zimnej.
: pn paź 19, 2009 14:03
autor: mono_
przedewszystkim moc!! Jak zauważysz spadek mocy to wtedy pomyśl o turbinie. Choc nie zawsze
Moj tata jezdzi octavia 1.9 tdi 110 km i kilka miesiecy jezdzil z wysypana turbina. Jak mu mowilem o tym że auto nie ma wogole mocy i moje cc 900 lepiej sie zbiera to sie smial !!
Wiec przyprowadzilem mu identyczna octavie
przejechal sie i wtedy juz mu nie bylo do smiechu bo za naprawe zaplacil 1.5 tys zł
Pozdrawiam
: pn paź 19, 2009 15:15
autor: moye
mono_ pisze:przedewszystkim moc!! Jak zauważysz spadek mocy to wtedy pomyśl o turbinie. Choc nie zawsze
Tzn,
Jeśli niedawno jezdziłem na III biegu do 100 spokojnie a teraz przy 80 wyje znaczy ze jest nieciekawie?
: pn paź 19, 2009 15:51
autor: Lukas-182
: pn paź 19, 2009 16:07
autor: mono_
wyje? wiesz jak masz takie objawy to napewno jest cos nie tak. ale niekoniecznie moze chodzic o turbine. Dzwoni Ci czy wyje bo to tez roznica. Kopci jak mu depniesz?
: pn paź 19, 2009 17:19
autor: moye
mono_ pisze:wyje? wiesz jak masz takie objawy to napewno jest cos nie tak. ale niekoniecznie moze chodzic o turbine. Dzwoni Ci czy wyje bo to tez roznica. Kopci jak mu depniesz?
Nie kopci i nie dzwoni . Wyje tzn jakby juz nie mógł i warto wrzucić kolejny bieg.
: pn paź 19, 2009 17:26
autor: Zimny Chirurg
t0mal pisze:Jak gwizdnie przy ruszaniu to nie ma się co martwić, gorzej jak ciągle wyje pod obciążeniem.
A ja mam nowe turbo i gwizda sobie bez gazu i z pełnym obciążeniem fak faktem ze nie mam kata ale gwizdanie to cos pieknego jak słysze je przy 1500 obr to juz wiem ze moge deptać
:]
: pn paź 19, 2009 18:14
autor: llooki
Czy Padnieta turbina moze wydawac stukanie jakby uszkodzony przegłób? Mam takie stuki i zdarza sie chwilowy brak mocy. Juz nawet myslalem ze to skrzynia biegów ale ostatnio zaczeło stukac i auto straciło moc.
Chodzi o passata 1,9 tdi 90KM
: pn paź 19, 2009 18:28
autor: mono_
moze ci sie wyłacza turbina czasem?
: pn paź 19, 2009 18:29
autor: doggie
mono_ pisze:moze ci sie wyłacza turbina czasem?
a co, jest na prąd
??? turbina się nigdy nie wyłącza ani nie włącza - pracuje cały czas mniej lub bardziej efektywnie