Strona 1 z 1

Silnik TDI wpada w wibracje na luzie

: pn sie 17, 2009 22:14
autor: czaro10
Witam Kolegów.

Mam problem ze swoim Golfem 4 TDI 130KM 2002. Od jakiegoś czasu silnik zaczął mocniej wiborwać na luzie, czasami wpada w chwilowe większe wibracje. Problem jest przede wszystkim odczuwalny bez włączonej klimy, po jej włączeniu siła wibracji jest znacznie mniejsza (tak jakby tłumiła ich część). Czasami te wibracje są również odczuwalne przy wciśnietym hamulcu (na hamulcu). Dodam, że jakieś 3 miesiące temu wymieniłem cały komplet poduszek pod silnikiem, bo zostały powybijane przez silnik (może od tych wibracji, może od zużycia...). Co do przebiegu, to jest niby 100.000km, ale po roku jeżdzenia i masie awarii (m.in koło dwumasowe, sprzęgło, amortyzatory), jestem przekonany że ma w rzeczywistości przynajmniej dwa razy tyle.

Trochę pogrzebałem na forum, znalazłem podobne przypadki i wyłoniły się 3 możliwe diagnozy:
1. Zużyty jeden z cylindrów (na to stawia mój mechanik)
2. Uszkodzony jeden z pompowtrysków
3. Źle ustawiony kąt wtrysku paliwa

Ps. Już jeden diagnosta przepowiedział mi, że przewody paliwowe mogą być już pozatykane. Kupiłem nawet specjany preparat (nazwy nie pamiętam), ale nic nie pomogło.

Czy ktoś jest w stanie mi pomóc, doradzić?

W tej chwili najważniejsze dla mnie to znalezienie dobrego diagnosty w Warszawie i okolicach. Prosiłbym o polecenie kogoś dobrego, oczywiście z VAGiem. Myślałem, żeby udać się do ASO, ale czytając opinie na forum, porzuciłem takie rozwiązanie. Większość osób sugeruje, że będa chcieli pół silnika wymienić bądź cały, a nie ukrywam, że po tylu naprawach nie stac mnie na wydanie tak dużej kasy na naprawę.

: pn sie 17, 2009 22:51
autor: Forest89
Podpinam się pod temat bo u mnie identyczne objawy tylko ja mam silnik AJM 1.9 TDI 115KM. Wtryski były poddane badaniu na kompie, były potem czyszczone. Wlewałem też wcześniej do paliwa specjalny preparat czyszczący, ale to nic nie dało. Na luzie czuć, że silnik się trzęsie szczególnie jak nie jest jeszcze dobrze rozgrzany. Czy to mogą być kąty wtrysków?

: wt sie 18, 2009 22:14
autor: leon79
czaro10 pisze:Prosiłbym o polecenie kogoś dobrego, oczywiście z VAGiem.
Podjedz do Adamm

: śr sie 19, 2009 19:42
autor: Forest89
czaro10 jak sfinalizujesz sprawe to napisz w czym tkwi problem bo ja mam objawy niemal identyczne, także już bym wiedział czego się spodziewać ;)

: śr sie 19, 2009 19:50
autor: MaciusieK
Moze byc to rowniez lewe powietrze w ukladzie paliwowym - sprawdz czy wraz z paliwem nie ida babelki powietrza.

Miejsca dosc narazone na awarie, to laczenia krocca z filtrem paliwa oraz oringi na pompie paliwa przy baku.

: sob sie 22, 2009 16:42
autor: Forest89
A dwumas jakie ma objawy? Co prawda mój mechanik go wykluczył, ale wolę jeszcze Was zapytać.

: śr sie 26, 2009 10:28
autor: luk44
Witam,
Mam podobny problem, jestem posiadaczem GOLFA 1,9TDI 90 koni AGR 99r.
Problem pojawia się tylko w momencie wychamowywania np. kiedy hamuje przed skrzyżowaniem, silnik bardzo głośno klekocze aż do momentu spadku obrotów trwa to kilka sekund.
Kiedy stoję na luzie i zwiększam obroty to przy spadku obrotów problem nie występuje.
Dodam jeszcze, iż byłem z tym problemem u trzech mechaników, był podpinany pod komputer, wszystko jest ok, jeden z nich zaproponował wymianę pompy paliwa, lecz niestety nic to nie zmieniło.
Jeśli macie podobny problem proszę o pomoc

: śr sie 26, 2009 16:42
autor: damian-ppp
U mnie na drżenie silnika przy dojeżdzaniu do świateł pomogło czyszczenie nastawnika pompy przez Adamm... Silnik zaczął zupełnie inaczej chodzić, poza tym zniknęło szarpanie na postoju... Lecz ja mam pompę, zaś w pompkach nie wiem co może pomóc... Może poduszki pod silnikiem?

: śr sie 26, 2009 17:19
autor: Forest89
Jeśli poduszki silnika to wibracje byłyby cały czas a ja mam wibracje raz po raz, czasem ich nie ma, nie odczuwam nic. A czasami trzęsie szczególnie jak silnik nie jest rozgrzany dobrze.

: śr sie 26, 2009 21:17
autor: leon79
trzeba zapodac logi 013 i 023 dotyczace pompek, bo moze cos u nich kuleje.

: śr sie 26, 2009 22:06
autor: damian-ppp
A próbowałeś podnieść trochę obroty? Może to naprawi problem?

: czw sie 27, 2009 22:57
autor: karol450
Proponuje sprawdzić czy silnik ma prawidłowe połączenie z masą akumulatora. Robiłem skodę 115konna Typ wymienił co się dało wszyscy rozkładali ręce a wystarczyło poprawić właśnie masę silnika. Silnik już się nie telepie na biegu jałowym:) niby banał a pomógł

Silnik TDI wpada w wibracje na luzie

: pt lip 22, 2011 16:02
autor: czaro10
Dla potomnych: przyczyną była wadliwa lewa poduszka silnika - wada fabryczna.

Silnik TDI wpada w wibracje na luzie

: sob lip 23, 2011 13:25
autor: demoniszcze
A u mnie identyczne objawy powodował walnięty pompowtrysk (AXR)