Pare pytań: zgrzyty, uderzenia, chrabotanie...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hijacker4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:30
Lokalizacja: Sokółka i całe woj. podlaskie

Pare pytań: zgrzyty, uderzenia, chrabotanie...

Post autor: hijacker4 » ndz sie 16, 2009 19:18

Witam, vw IV 4motion 1.9tdi (90km) oto pare problemów, co można z nimi zrobić:

1. ruszamy autem, wysprzęglamy wszystko jak należy, przy zmianie z 1 na 2 słychać dzwięk jakbym nie wcisnął sprzęgła do końca i wbił na chama 2, taki sekundowy zgrzyt (nie występuje to zawsze tylko sporadycznie czasem częściej czasem w ogóle)

2. jedziemy autem puszczamy gaz i go dajemy słyszymy stuknięcie i czuć szarpnięcie autem (poduszka pod silnikiem? ze strony kierowcy wydaje mi się że ma luz, jak zmieniałem turbine to ciągałem silnik reką i chodził.... to zjawisko występuje ciągle)

3. zatrzymujemy auto z biegu, wrzucamy wsteczny (a raczej chemy) znowu jakbym nie wysprzęglił tylko że czasem chrzęst jest sekundowy a czasem taki że w ogóle nie daje wrzucić biegu, czasem nie występuje w ogóle

4. ruszamy autem do tyłu na max skręconych kołach i słyszymy głuchy odgłos- jakby sprężyna przeskoczyła.... też występuje to na przemian.

Prosiłbym o porady, tulejki wahaczy są ok, stabilizator wg mnie także ok ;) zapomniałem do dać że podczas hamowanie czuje drgania fajery przechodzące na pedał hamulca... musze oddać tarcze do przetoczenia bo po zdjęciu kół i ich obracaniu wyraźnie obcierają w jednym miejscu... ale myśle że to nie ma nic wspólnego ze stukami z zawiasu, pozdrawiam

do moderatorów w szukajce można znaleźć pare rzeczy ale to nie to o co mi chodzi, poza tym nie działa ona jak należy..... -> tylko tak jak moje sprzęgło czy tam skrzynia i poduszki ;) sporadycznie.



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » ndz sie 16, 2009 20:01

Ad 1

Sprzegło się kończy lub sunchronizator na wałku OP w skrzyni biegów biegu 1 i 2

Ad 2

Jedz na dobre czepaki i zapewne cos juz ma dosyc i sobie wali. To moze byw wiele przyczyn.

Ad 3

To jednak bedzie sprzegło do wymiany.

Ad 4

Łożyska w makpersonie do wymiany. Normalne w MK4

Co do przetaczania tarcz to tego sie nie robi bo robia to zle pozniej sa hałasy i bicia podczas hamowania. Wymien na nowe, daj nowe klocki i bedzie smigac jak nówka.

Pozdro

ZC
Ostatnio zmieniony ndz sie 16, 2009 20:03 przez Zimny Chirurg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hijacker4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:30
Lokalizacja: Sokółka i całe woj. podlaskie

Post autor: hijacker4 » ndz sie 16, 2009 21:41

Zimny Chirurg, dzieki za odp, co do sprzęgła to bierze bardzo dobrze .... jakby było nowe w sumie może nie tak lekko chodzi ale szybko bierze i nie ciągnie, a co do zmiany tarcz i klocków no są założone nowe ale poprzedni wlasciciel chyba wymyl auto po mocnym hamowaniu....



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz sie 16, 2009 21:56

Jeszcze dodam do 2 punktu,że może to być wina uszkodzonego tłumika drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej lub luzu międzyzębnego w dyfrze.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
hijacker4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:30
Lokalizacja: Sokółka i całe woj. podlaskie

Post autor: hijacker4 » pn sie 17, 2009 11:52

Michaś_1977, to o czym mowisz to juz raczej kosztowniejsza robota no nie ?

[ Dodano: 17 Sie 2009 21:00 ]
a czy mogą te wariacje w skrzyni lub sprzegle być spowodowane olejem ? bo zauważyłem żę jak auto jest zimne to to nie występuje



Założono nowe sprzęgło i zamach (jednonas) i dolegliwości ustały już pare miesięcy :okej:
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 17:13 przez hijacker4, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 218 gości