Strona 1 z 2

Pompa wtryskowa golf II 1.6D

: ndz sie 16, 2009 14:55
autor: Itor
witam,
po czym poznac ze pompa wtryskowa niedomaga, czy te pompy sa naprawialne, co tam sie w nich najczesciej psuje?

: ndz sie 16, 2009 16:30
autor: prezes0420
Pompy są naprawialne lecz musisz napisać co twojej dolega to może ktoś ci coś poradzi.

: ndz sie 16, 2009 16:31
autor: Itor
prezes0420 pisze:Pompy są naprawialne lecz musisz napisać co twojej dolega to może ktoś ci coś poradzi.
No wlasnie nie wiem czy jej cos dolega pytam tak profilaktycznie bo we wtorek jade na wymiane koncowek wtryskiwaczy i chcialbym podpytac o pompe jakie sa objawy jej uszkodzenia:)

: ndz sie 16, 2009 16:38
autor: prezes0420
Jak jeździ to nie szukaj sobie problemów tylko lej ropkę i naprzód.(Ja też szukałem i popłynełem trochę kasy niepotrzebnie). Pozdro

[ Dodano: 16 Sie 2009 16:39 ]
Takie jest moje zdanie.

: ndz sie 16, 2009 16:51
autor: t0mal
1) Nie pali na ciepłym, na zimnym ciężko - pompa albo kompresja.
2) Falowanie obrotów.
3) Ciągłe szarpanie przy jeździe na niskich biegach, przy trzymaniu pedału gazu w jednej pozycji.
4) Podejżane odgłosy dobiegające z pompy.
5) Wycieki z pompy (z reguły proste do naprawienia, nawet we własnym zakresie)
6) Kopcenie na czarno, wiąże się z pkt. 1; 3 i czasem 2
7) Silnik dostaje "dzikich obrotów" i nie jest to spowodowane złym ustawieniem dawki.

: ndz sie 16, 2009 17:21
autor: JABcok20
u mnie wystaepuje szarpanie przy jezdzie na niskich obrotach, silnik kreci tylko do max 4000tys na 1bar ale na piatce idzie jak ibiza 110KM :) a co to bedzie jak zacznie krecic do 5500-6000.

: ndz sie 16, 2009 17:41
autor: Itor
t0mal pisze:1) Nie pali na ciepłym, na zimnym ciężko - pompa albo kompresja.
2) Falowanie obrotów.
3) Ciągłe szarpanie przy jeździe na niskich biegach, przy trzymaniu pedału gazu w jednej pozycji.
4) Podejżane odgłosy dobiegające z pompy.
5) Wycieki z pompy (z reguły proste do naprawienia, nawet we własnym zakresie)
6) Kopcenie na czarno, wiąże się z pkt. 1; 3 i czasem 2
7) Silnik dostaje "dzikich obrotów" i nie jest to spowodowane złym ustawieniem dawki.
1.Pali na cieplym i na zimnym
2.Nie mam obrotomierza
3.Nie szarpie
4.Brak podejrzanych odglosow
5.Jakies wycieki sa bo pompa ciagle umazana (w granicach rozsadku)
6.Kopci na czarno
7.chyba nie wiem o co chodzi:)

: ndz sie 16, 2009 17:44
autor: JABcok20
jak kopci na czano to moze wtryski

: ndz sie 16, 2009 17:50
autor: Itor
JABcok20 pisze:jak kopci na czano to moze wtryski
no wlasnie jade na wymiane koncowek

: ndz sie 16, 2009 17:53
autor: JABcok20
ja kupilem z alledrogo 27 za sztuke i sa ok.ale mi lały bo kopcil na biało

: ndz sie 16, 2009 18:01
autor: Itor
JABcok20 pisze:ja kupilem z alledrogo 27 za sztuke i sa ok.ale mi lały bo kopcil na biało
no a mowia ze leja jak kopci na czarno:)

: ndz sie 16, 2009 18:04
autor: Lukas-182
ja kupilem z alledrogo 27 za sztuke i sa ok.ale mi lały bo kopcil na biało
To masz wielkie szczęście, jak ja kupiłem końcówki z allegro to na 4 trzy lały na wstępie ;)

Co do problemu kolegi, to zasadniczo padającą pompę to poznasz po falujących obrotach, zwłaszcza w niskim zakresie obrotów, a drugi to ciężkie palenie na ciepłym silniczku albo w ogóle nie pali :chytry:

: ndz sie 16, 2009 18:05
autor: JABcok20
nie jak kopci to otwieraja sie za szybko. tak mi sie wydaje. to tak jak ustawisz za wczesny kat wtrysku. jak leje to ropa idzie po gładzi cylindra i źle sie spala tak jak przy kacie zbyt późnym... u ciebie moze wystarczy je wyregulowac na 130 bar czy moze 125

[ Dodano: Nie Sie 16, 2009 18:08 ]
Lukas-182, lukas mi tez laly jak sprawdzałem na maszynie ale na maszynce trzeba wyregulowac dawke jaka sie im podaje( jest z boku takie pokretło. jak ustawiłem na mniejsza dawke rozpylaly normalnie a wczesniejsze laly nawet na mniejszej dawce. po prostu leciało ciurkiem

: ndz sie 16, 2009 18:14
autor: Lukas-182
dla 1.6TD wtryski regulujemy na 155Bar, a dla 1.6D na 130bar, ciśnienie reguluje się napięciem sprężyny wtryskiwacza wkładając specjalne podkładki, potem testujemy na maszynce...