Strona 1 z 2

Dużo oleju pod maską, dosłownie wszędzie.

: sob sie 15, 2009 09:15
autor: ZoRRo1987
Olej wymieniłem jakieś 1000 km temu więc jest świeży, a raczej był bo mi go trochę uciekło. Pewnie zostanę zbluzgany za to co zrobiłem, ale muszę się przyznać. Trochę mój Golfik dostał po dupie bo śpieszyłem się z Wrocławia do Brzegu. Jechałem autostrada A4 jakieś 140-150 km/h po czym jak już zwalniałem do zjazdu zaczęła mi migać kontrolka od oleju. Otwieram maskę a tam isty sajgon... olej dosłownie wszędzie. Dodam że jak tak szybko jechałem to trochę kopciło za mną. Zagrzał mi się silnik, wskaźnik pokazywał ok 3/4. Nie włączył mi się wiatrak od chłodnicy bo mam go sterowanego manualne ( coś się kiedyś zepsuło i ktoś to tak połączył) i nie zorientowałem się że muszę go włączyć. Zrobiłęm to dopiero po jakimś czasie.
Później pojechałem na stacje, dolałem oleju i bez problemu wróciłem do Opola. Nie kopcił, chodził jak by nic się nie stało.
Czy któryś ze znawców może mi powiedzieć co mogło się stać i czy mogę dalej nim jeździć??

: sob sie 15, 2009 11:34
autor: J.B.S.
Dlaczego miał bys zostac zbluzgany samochody są po to aby nimi jezdzić.
To ze sie zagapiłes i nie zorientowałes w porę to inna sprawa.
Najpierw trzeba zobaczyć z kad ten olej poleciał,a potem bedziemy sie zastanawiac co z tym zrobić. :grin:

: sob sie 15, 2009 12:14
autor: Michał_1977
jbs-78 pisze:Najpierw trzeba zobaczyć z kad ten olej poleciał,a potem bedziemy sie zastanawiac co z tym zrobić. :grin:
Tak jest, znalezienie wycieku to podstawa.
Proponuję podjechać na myjnię umyć dokładnie silnik,żeby wszystko spłynęło i obserwować gdzie się ponownie pojawi.
Może być,że odma jest niedrożna,lub lekko przytkana i silnik na bardzo wysokich obrotach nie daje rady odpowietrzyć komory silnikowej,więc znalazł sobie inne wyjście.

: sob sie 15, 2009 20:23
autor: arwam
ZoRRo1987,

ważne też jaki masz silnik.
Napisz czy to jest TD czy D

: ndz sie 16, 2009 10:39
autor: ZoRRo1987
arwam pisze:ważne też jaki masz silnik.
Napisz czy to jest TD czy D
Mam zwykłego diesla 1.6.
Michaś_1977 pisze:Proponuję podjechać na myjnię umyć dokładnie silnik,żeby wszystko spłynęło i obserwować gdzie się ponownie pojawi.
To można normalnie wymyć silnik wodą pod ciśnieniem ?? :) Dobrze wiedzieć.
Powiem szczerze że tego oleju bardzo mało cieknie, wręcz tylko spływa to co się z niego wcześniej wylało. Może bagnet wyskoczył przy dużych obrotach? Tylko że potem musiał jakoś wskoczyć z powrotem....

: ndz sie 16, 2009 10:45
autor: Michał_1977
ZoRRo1987 pisze:To można normalnie wymyć silnik wodą pod ciśnieniem ?? :) Dobrze wiedzieć.
Najpierw chemia,później woda,najlepiej gorąca.
Sprawdzałeś odmę?

: ndz sie 16, 2009 18:11
autor: Lukas-182
Coś mi się wydaję, że odma nieszczelna... Umyj silnik na wstępie, najpierw go leciutko rozgrzej, potem spryskaj preparatem do mycia silników, odczekaj kilkanaście minut i spłucz wodą... potem odpal silnik i obserwuj gdzie wali olejem...

: wt sie 18, 2009 08:13
autor: ZoRRo1987
Wydaje mi się, że olej wycieka z zaworów czy tam świec, takie cztery "śruby" wkręcone w silnik i odchodzą od nich jakieś przewody. Jest tam najświeższy olej. Jadę jutro do mechanika i dowiem się dokładnie co jest przyczyną.

: wt sie 18, 2009 09:37
autor: arwam
ZoRRo1987 pisze:takie cztery "śruby" wkręcone w silnik i odchodzą od nich jakieś przewody. Jest tam najświeższy olej. Jadę jutro do mechanika i dowiem się dokładnie co jest przyczyną.
to są wtryskiwacze i z ich cienie Ci paliwo

: wt sie 18, 2009 11:42
autor: Lukas-182
to są wtryskiwacze i z ich cienie Ci paliwo
Sugerujesz, że kolega ZoRRo1987, nie potrafi odróżnić oleju silnikowego od oleju napędowego ?? :chytry: :grin:

Wg opisu to mi także to wygląda na cieknące wtryskiwacze. ZoRRo1987, te przewody (gumowe, zapewne w oplocie materiałowym) są całe, nie po przerywane ?? te wężyki to są od powrotu paliwa do baku i jak są nieszczelne to wali z nich ropa, dość często spotykanym problemem jest także brak zaślepki na ostatnim wtryskiwaczu.

Zrób najlepiej zdjęcie wtryskiwaczy (widok na głowicę) i wtedy oblookamy co i jak ;)

: wt sie 18, 2009 21:39
autor: Dziku VR6
ja ma taki sam problem tylko ze mam TD, gdy ostro ruszam i wkrecam silnik na czerwone pole obrotomierza, turbina mi wtedy pod obciarzeniem (przyspieszam) pompuje 1,4-1,7 bara , po takim czyms rzadko to sie mi zdarza ale jednak juz 4 razy to mialem,z rury wydechowej jest pelno bialego dymu i z silnika (zlokalizowalem ze to w okolicach filtra oleju nie z samego filtra tylko z tych wezy co do niego idą) ale gdzies wydostaje sie, po tym zgasze auto i odczekam kilkadziesiad minut i wszystko ok, co jest przyczyną, ktos mial cos podobnego??

: wt sie 18, 2009 21:42
autor: Lukas-182
Dzikuvip, może WG ci się zapieka ??

: wt sie 18, 2009 21:46
autor: Dziku VR6
Lukas-182 pisze:Dzikuvip, może WG ci się zapieka ??
To znaczy ze co? ze mi turbina przeladowuje? mam takie cisnienie ustawione. teraz tylko odkrecilem zawor bezpieczenstwa, turbinka pompuje tylko do 1,2 i dalej puszcza juz zawor

: wt sie 18, 2009 22:17
autor: Lukas-182
masz ustawione ciśnienie 1.7bara ?? Dobry jesteś... Coś mi się wydaję, że turbinka już kojtneła, czego objawem jest biały dym, notabene ze spalanego oleju ;) Olej ci ubywa ?? Sprężarka jaki przebieg ??