Strona 1 z 2
Dużo oleju pod maską, dosłownie wszędzie.
: sob sie 15, 2009 09:15
autor: ZoRRo1987
Olej wymieniłem jakieś 1000 km temu więc jest świeży, a raczej był bo mi go trochę uciekło. Pewnie zostanę zbluzgany za to co zrobiłem, ale muszę się przyznać. Trochę mój Golfik dostał po dupie bo śpieszyłem się z Wrocławia do Brzegu. Jechałem autostrada A4 jakieś 140-150 km/h po czym jak już zwalniałem do zjazdu zaczęła mi migać kontrolka od oleju. Otwieram maskę a tam isty sajgon... olej dosłownie wszędzie. Dodam że jak tak szybko jechałem to trochę kopciło za mną. Zagrzał mi się silnik, wskaźnik pokazywał ok 3/4. Nie włączył mi się wiatrak od chłodnicy bo mam go sterowanego manualne ( coś się kiedyś zepsuło i ktoś to tak połączył) i nie zorientowałem się że muszę go włączyć. Zrobiłęm to dopiero po jakimś czasie.
Później pojechałem na stacje, dolałem oleju i bez problemu wróciłem do Opola. Nie kopcił, chodził jak by nic się nie stało.
Czy któryś ze znawców może mi powiedzieć co mogło się stać i czy mogę dalej nim jeździć??
: sob sie 15, 2009 11:34
autor: J.B.S.
Dlaczego miał bys zostac zbluzgany samochody są po to aby nimi jezdzić.
To ze sie zagapiłes i nie zorientowałes w porę to inna sprawa.
Najpierw trzeba zobaczyć z kad ten olej poleciał,a potem bedziemy sie zastanawiac co z tym zrobić.
: sob sie 15, 2009 12:14
autor: Michał_1977
jbs-78 pisze:Najpierw trzeba zobaczyć z kad ten olej poleciał,a potem bedziemy sie zastanawiac co z tym zrobić.
Tak jest, znalezienie wycieku to podstawa.
Proponuję podjechać na myjnię umyć dokładnie silnik,żeby wszystko spłynęło i obserwować gdzie się ponownie pojawi.
Może być,że odma jest niedrożna,lub lekko przytkana i silnik na bardzo wysokich obrotach nie daje rady odpowietrzyć komory silnikowej,więc znalazł sobie inne wyjście.
: sob sie 15, 2009 20:23
autor: arwam
ZoRRo1987,
ważne też jaki masz silnik.
Napisz czy to jest TD czy D
: ndz sie 16, 2009 10:39
autor: ZoRRo1987
arwam pisze:ważne też jaki masz silnik.
Napisz czy to jest TD czy D
Mam zwykłego diesla 1.6.
Michaś_1977 pisze:Proponuję podjechać na myjnię umyć dokładnie silnik,żeby wszystko spłynęło i obserwować gdzie się ponownie pojawi.
To można normalnie wymyć silnik wodą pod ciśnieniem ??
Dobrze wiedzieć.
Powiem szczerze że tego oleju bardzo mało cieknie, wręcz tylko spływa to co się z niego wcześniej wylało. Może bagnet wyskoczył przy dużych obrotach? Tylko że potem musiał jakoś wskoczyć z powrotem....
: ndz sie 16, 2009 10:45
autor: Michał_1977
ZoRRo1987 pisze:To można normalnie wymyć silnik wodą pod ciśnieniem ??
Dobrze wiedzieć.
Najpierw chemia,później woda,najlepiej gorąca.
Sprawdzałeś odmę?
: ndz sie 16, 2009 18:11
autor: Lukas-182
Coś mi się wydaję, że odma nieszczelna... Umyj silnik na wstępie, najpierw go leciutko rozgrzej, potem spryskaj preparatem do mycia silników, odczekaj kilkanaście minut i spłucz wodą... potem odpal silnik i obserwuj gdzie wali olejem...
: wt sie 18, 2009 08:13
autor: ZoRRo1987
Wydaje mi się, że olej wycieka z zaworów czy tam świec, takie cztery "śruby" wkręcone w silnik i odchodzą od nich jakieś przewody. Jest tam najświeższy olej. Jadę jutro do mechanika i dowiem się dokładnie co jest przyczyną.
: wt sie 18, 2009 09:37
autor: arwam
ZoRRo1987 pisze:takie cztery "śruby" wkręcone w silnik i odchodzą od nich jakieś przewody. Jest tam najświeższy olej. Jadę jutro do mechanika i dowiem się dokładnie co jest przyczyną.
to są wtryskiwacze i z ich cienie Ci paliwo
: wt sie 18, 2009 11:42
autor: Lukas-182
to są wtryskiwacze i z ich cienie Ci paliwo
Sugerujesz, że kolega
ZoRRo1987, nie potrafi odróżnić oleju silnikowego od oleju napędowego ??
Wg opisu to mi także to wygląda na cieknące wtryskiwacze.
ZoRRo1987, te przewody (gumowe, zapewne w oplocie materiałowym) są całe, nie po przerywane ?? te wężyki to są od powrotu paliwa do baku i jak są nieszczelne to wali z nich ropa, dość często spotykanym problemem jest także brak zaślepki na ostatnim wtryskiwaczu.
Zrób najlepiej zdjęcie wtryskiwaczy (widok na głowicę) i wtedy oblookamy co i jak
: wt sie 18, 2009 21:39
autor: Dziku VR6
ja ma taki sam problem tylko ze mam TD, gdy ostro ruszam i wkrecam silnik na czerwone pole obrotomierza, turbina mi wtedy pod obciarzeniem (przyspieszam) pompuje 1,4-1,7 bara , po takim czyms rzadko to sie mi zdarza ale jednak juz 4 razy to mialem,z rury wydechowej jest pelno bialego dymu i z silnika (zlokalizowalem ze to w okolicach filtra oleju nie z samego filtra tylko z tych wezy co do niego idą) ale gdzies wydostaje sie, po tym zgasze auto i odczekam kilkadziesiad minut i wszystko ok, co jest przyczyną, ktos mial cos podobnego??
: wt sie 18, 2009 21:42
autor: Lukas-182
Dzikuvip, może WG ci się zapieka ??
: wt sie 18, 2009 21:46
autor: Dziku VR6
Lukas-182 pisze:Dzikuvip, może WG ci się zapieka ??
To znaczy ze co? ze mi turbina przeladowuje? mam takie cisnienie ustawione. teraz tylko odkrecilem zawor bezpieczenstwa, turbinka pompuje tylko do 1,2 i dalej puszcza juz zawor
: wt sie 18, 2009 22:17
autor: Lukas-182
masz ustawione ciśnienie 1.7bara ?? Dobry jesteś... Coś mi się wydaję, że turbinka już kojtneła, czego objawem jest biały dym, notabene ze spalanego oleju
Olej ci ubywa ?? Sprężarka jaki przebieg ??