Strona 1 z 2
ruch sztangi
: sob sie 15, 2009 09:01
autor: gstw
Witam szanownych forumowiczów
Jaki powinien być ruch sztangi (zakres centymetrów)?
Mam VW golf IV Variant silnik AXR.
Turbina po regeneracji w kwietniu b.r., gruszka wymieniona na nową.
Samochód od czasu do czasu łapie notlaufa, VAG wskazuje na niedoładowanie.
Szczelność sprawdzona, zawór N75 podmieniony na nowy i nadal lipa.
Wczoraj przy obserwacji sztangi zauważyłem, iż zakres jej pracy to około 7 mm.
Czy tak powinno być czy może mechanik montujący turbinę z gruszką coś sknocił?
Kontynuacja temat z poniższego linka:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=256882
Proszę o poradę
: sob sie 15, 2009 09:21
autor: damcio151
1.5-2cm ... jest źle wyregulowana
: sob sie 15, 2009 09:29
autor: Neoarti
W moim Ajm-e ruch ma ok 2cm
: sob sie 15, 2009 10:06
autor: gstw
Dzięki
Czy do regulacji potrzebna jest specjalistyczna znajomość tematu, czy można zrobić to samemu przy pomocy VAGA?
Jeżeli tak to jakie ciśnienie powinna podawać turbina i jak Vagiem to odczytać (czy trzeba robić logi dynamiczne czy można odczytać to statycznie, bez logowania?).

: sob sie 15, 2009 10:45
autor: damcio151
musisz regulować sztangę nakrętką ... później robisz dynamiczny 011 i patrzysz na logi
1. turbina musi wstawać w okolicach 1600-1700obr
2. rzeczywiste ciśnienie ma być podobne do wymaganego
3. wysterowanie n75 (4 pole) ma nie przekraczać 60-70%
: sob sie 15, 2009 11:28
autor: gstw
Super
Proszę jeszcze o informację jakie powinno być ciśnienie wymagane?
W przyszłym tygodniu zabieram się do tego przedsięwzięcia i dam znać jak przebiegła regulacja.
Pozdrawiam!
: sob sie 15, 2009 11:31
autor: damcio151
gstw pisze:Proszę jeszcze o informację jakie powinno być ciśnienie wymagane?
ciśnienie wymagane masz w 2 polu grupy 011 ... ciśnienie rzeczywiste 3 pole
[ Dodano: Sob Sie 15, 2009 11:33 ]
damcio151 pisze:1. turbina musi wstawać w okolicach 1600-1700obr
wstawać, czyli powinna mieć ciśnienie >1800 w tych obrotach
: pn sie 17, 2009 20:29
autor: gstw
Witam!
Wstępna regulacja, i na pewno nie ostatnia
Logi dynamiczne grupy 011 poniżej:
http://rtnet.pl/vaglog/cin115_1456.html
http://rtnet.pl/vaglog/cin115_1457.html
Proszę o ocenę i sugestie

: pn sie 17, 2009 20:32
autor: damcio151
011 loguj od 1200obr do 4000obr ... nie wachluj pedałem gazu , gaz ciągle ma być wciśnięty w 100% , no i jeszcze coś ... 3 bieg to minimum

: pn sie 17, 2009 20:48
autor: gstw
Dzięki

Rozumiem, że mam rozpocząć logowanie na trzecim biegu, a zakończyć na jakim, aby log był poprawny?
Wybacz za lamerstwo, ale nigdy nie logowałem i proszę o poradę

: pn sie 17, 2009 20:51
autor: damcio151
gstw pisze:Rozumiem, że mam rozpocząć logowanie na trzecim biegu, a zakończyć na jakim, aby log był poprawny?
rozpoczynasz na 3 i kończysz na 3

chodzi mi tylko o to, ze 3 bieg to minimalny do logowania, najlepiej 4 , ale u nas raczej mało jest dróg gdzie można tak śmignąć przez dłuższy czas
zrób na 3 biegu od 1200 do 4000obr
: wt sie 18, 2009 20:20
autor: gstw
Witam ponownie

Poniżej moje logi zrobione z godnie z powyższymi zaleceniami na biegu III.
Proszę o ocenę i sugestie
http://rtnet.pl/vaglog/cin115_1474.html
http://rtnet.pl/vaglog/cin115_1475.html
http://rtnet.pl/vaglog/cin115_1476.html
Zrobiłem trzy logi, tak dla porównania czy czegoś przy logowaniu nie sknociłem
Dalszą regulację turbiny przeprowadzę dopiero na drugi tydzień, gdyż za mało czasu (ciągła praca i wyjazdy)
Pozdrawiam:)
: wt sie 18, 2009 20:33
autor: damcio151
zdecydowanie musisz skrócić sztangę
: wt wrz 01, 2009 19:21
autor: gstw
Witam po dłuższej przerwie
Kolejna regulacja sztangi i logi poniżej.
Proszę o ich ocenę i ewentualne uwagi
http://rtnet.pl/vaglog/cin1_1696.html
http://rtnet.pl/vaglog/cin1_1697.html
http://rtnet.pl/vaglog/cin1_1698.html
Pozdrawiam
