Strona 1 z 1

Problem ze ssaniem AAZ

: pt sie 14, 2009 07:46
autor: sato0
Witam; Mam problem ze ssaniem w moim AAZ 1.9TD a objawia się to wysokimi obrotami po przejechaniu kilkunastu kilometrów. Ssanie wyłącza się dopiero w mieście w korku. Winny będzie termostat czy czujnik temperatury bo nie wiem na jakiej zasadzie polega ssanie ( widzę że przewód z podciśnieniem idzie do gruszki przy pompie, tylko nie wiem z czym jest połączony). Wszelkie info mile widziane

: pt sie 14, 2009 08:22
autor: karol26
To nie jest ssanie, ssanie jest w benzyniakach a w TD jest przyspieszacz zapłonu, wyciagnięcie dzwigienki powoduje zmianę kata wtrysku i lepsze zapalanie na zimnym silniku i w AAZ jest ręcznie nie ma automatycznego.

: pt sie 14, 2009 09:16
autor: sato0
Linka od przsypieszenia kąta wtrysku działa w prawidłowo. chowa się samoczynnie po zapaleniu. Później silnik ma 1100 ob/min przez około 20 minut .Po nagrzaniu się (długim) skaczą obroty raz 1100 i 800. Później jest na 850 obr/min.

Na zdjęciu podciśnienie do gruszki powoduje zwiększenie obrotów Obrazek

: pt sie 14, 2009 10:54
autor: karol26
Powiem szczerze że pierwszy raz widzę przyśpieszacz sterowany podciśnieniowo :goof: Ale problem jego nieprawidłowej pracy zwiazny może być z sama gruszką , może membrana w środku się zacięła .

: pt sie 14, 2009 11:01
autor: jedrekk
poza tematem moja kobieta w mk3 95' ma przyspieszacz sterowany elektronicznie silownikiem orginalnie

: pt sie 14, 2009 11:06
autor: _model_
Ja mam AAZ z '97 i mam automatyczne wyprzedzenie kąta. Gruszka steruje naciągiem linki. Ale wystarczy że silnik załapie lekka temperature i obroty spadają do 900-950. Może faktycznie masz jakiś syf w przewodzie podciśnienia, może linka się przycina, może dzwigienka przy pompie, a może membrana w gruszce??

Musisz sprawdzić wszystko po kolei

Pozdrowienia

: pt sie 14, 2009 11:23
autor: munior
Musisz się upewnić czy problem z obrotami jest napewno związany z przyspieszaczem kąta wtrysku .Najprościej to zrobić odpinając linkę od cięgna przyspieszacza .Przy obecnych temperaturach w zasadzie nie trzeba go używać o ile ktoś ma ręczne ,ja nie używam latem bo niema takiej potrzeby.O ile po odpięciu linki od cięgła będzie to samo to prawdopodobnie coś nie tak z pompą a dokładniej to z wydatkiem szczątkowym ...

: pt sie 14, 2009 18:13
autor: PinkFloyd
Poczytaj tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ght=obroty

i tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... acja+pompy

mozna poszukac kiedys o tym pisałem