kopcenie białym dymem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
kopcenie białym dymem
Witam
Od dwóch dni mam problem z moim AJM
Po odpaleniu z rury wydobywa się jasny dym, jeździłem po mieście i dym był cały czas a po opuszczeniu miasta po przejechaniu paru km dym znikł..
Dym pojawił się po zatankowaniu ropy na orlenie!!!
Może jakiś szmelc mi sprzedali???
Jeśli tak to są jakieś preparaty - dodatki do ropy do mojego silniczka??AJM 115 km pompowtryski???
Może ktoś wie jaki problem mi się urodził w moim wspaniałym AJM?????
Płyn mi nie ubywa oleju również nie.
Serdecznie pozdrawiam
Od dwóch dni mam problem z moim AJM
Po odpaleniu z rury wydobywa się jasny dym, jeździłem po mieście i dym był cały czas a po opuszczeniu miasta po przejechaniu paru km dym znikł..
Dym pojawił się po zatankowaniu ropy na orlenie!!!
Może jakiś szmelc mi sprzedali???
Jeśli tak to są jakieś preparaty - dodatki do ropy do mojego silniczka??AJM 115 km pompowtryski???
Może ktoś wie jaki problem mi się urodził w moim wspaniałym AJM?????
Płyn mi nie ubywa oleju również nie.
Serdecznie pozdrawiam
- hijacker4
- Użytkownik
- Posty: 324
- Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:30
- Lokalizacja: Sokółka i całe woj. podlaskie
kolego u mnie po tankwaniu VERVY na orlenie takie cos sie pojawiło... myślałem że to przez paliwo... sprawdz czy nie masz zalepionego smoka w zbiorniku oraz zakitowanego filtra paliwa.. widac to jak zapalisz po dłuższym postoju-> przewodem od filtra paliwa będą iść bąbelki powietrza wtedy masz zatkany uklad paliwowy.
Dziękuję za odp.
Ale mógłbyś mi troszkę przybliżyć gdzie mogę sprawdzić czy nie mam zalepionego smoka w zbiorniku??? i zakitowanego filtra paliwa???
Nie bardzo się orientuję jak te dwie rzeczy mogę sam sprawdzić????
Przewody paliwowe mam gumowe nieprzezroczyste więc jak mam zaobsewrwować bąbelki w przewodzie paliwowym dochodzącym do filtra paliwa
Do tej pory było wszystko oki... czy mogło zdarzyć się to tak z dnia na dzień??? filtr paliwa wymieniałem rok temu i przejechałem na nim ok 18.000km i tankowałem cały czas na orlenie zwykłe ON
pozdrawiam:pub:
Ale mógłbyś mi troszkę przybliżyć gdzie mogę sprawdzić czy nie mam zalepionego smoka w zbiorniku??? i zakitowanego filtra paliwa???
Nie bardzo się orientuję jak te dwie rzeczy mogę sam sprawdzić????
Przewody paliwowe mam gumowe nieprzezroczyste więc jak mam zaobsewrwować bąbelki w przewodzie paliwowym dochodzącym do filtra paliwa
Do tej pory było wszystko oki... czy mogło zdarzyć się to tak z dnia na dzień??? filtr paliwa wymieniałem rok temu i przejechałem na nim ok 18.000km i tankowałem cały czas na orlenie zwykłe ON
pozdrawiam:pub:
- hijacker4
- Użytkownik
- Posty: 324
- Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:30
- Lokalizacja: Sokółka i całe woj. podlaskie
szwari, nie stawiam na100 % że to może być to co mówie ale są takie moje przypuszczenia. kurde jak to sprawdzić możesz podmienić rurkę na filtrze idącą do pompy paliwowej na przeźroczystą.. chyba taki najprostszy wg mnie sposób tyle że możesz zapowietrzyć... ale wyczyszczenie smoka i tak możesz zrobić bo tam na 100% masz z pół kg jak ja to mówie "szmuclu" niestety na takim paliwie jezdzimy. zrób ten smok później przejdziesz w strone filtra może ktoś jeszcze się wypowie jak to sprawdzic. a czyszczenie smoka (mówie o odstojniku i pompie w zbiorniku oczywiscie) na pewno nie zaszkodzi;)
jeśli jeszcze możesz to powiedz jaki to jest dym? utrzymuje się długo w powietrzu czy opada i szybko znika? czy tłumik masz suchy czy mokry ? znaczy jaka jest ta sadza na samym wylocie?
Jeśli dym się dłużej utrzymuje warto sprawdzić luzy na turbince, nie będzie to powiązane z tankowaniem ale ze zwykłym zużyciem... szczególnie luz wzdłużny. sprawdzi to CI uważam za free każdy majster. no i sam też możesz sprawdzić tylko się trzeba nagimnastykować troszkę. zdejmujesz rurę idącą do IC przy samej turbinie (cholerne opaski samozaciskowe-> ja u siebie wymienilem na skręcana ale przed tym pozbijałem palce) poruszaj wtedy wałkiem od turbiny. jeśli chodzi wzdłuż to to jest ta przyczyna dymienia na 100 %
jeśli jeszcze możesz to powiedz jaki to jest dym? utrzymuje się długo w powietrzu czy opada i szybko znika? czy tłumik masz suchy czy mokry ? znaczy jaka jest ta sadza na samym wylocie?
Jeśli dym się dłużej utrzymuje warto sprawdzić luzy na turbince, nie będzie to powiązane z tankowaniem ale ze zwykłym zużyciem... szczególnie luz wzdłużny. sprawdzi to CI uważam za free każdy majster. no i sam też możesz sprawdzić tylko się trzeba nagimnastykować troszkę. zdejmujesz rurę idącą do IC przy samej turbinie (cholerne opaski samozaciskowe-> ja u siebie wymienilem na skręcana ale przed tym pozbijałem palce) poruszaj wtedy wałkiem od turbiny. jeśli chodzi wzdłuż to to jest ta przyczyna dymienia na 100 %
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 08:17 przez hijacker4, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam i dziękuję za odp.
Więc dym jest taki lekko błękitny i jak nie ma wiatru to troszkę się utrzymuje (tylko ja nie wiem czy moja miara jest dobra czy są też inne smogi które dłużej się utrzymują- nie wiem wg mnie troszkę się utrzymuje)rura wydechowa jest słucha i czarny czad jest na niej.
Ale po wyjechaniu z miasta jak jechałem ok 100 km/h dym znikł i nie pojawił się już nawet jak jeździłem w mieści i później wieczorem, aż do dziś. Znowu jasny dym leci mi z rury tylko wydaje mi się ze troszkę mniej. Czy takie objawy mogą być wskaźnikiem tych luzów z turbiny. Wydaje mi się że jeżeli były by luzy to cały czas dym leciał. Dziś wyjeżdżam do Torunia i zobacze czy dym będzie leciał po za miastem.
A odnośnie odstojnika to możesz mi przybliżyć gdzie on się znajduję??czy to ten biały kurek przy filtrze paliwa??na dnie filtra??czy mogę go tak sobie odkręcić i układ się nie zapowietrzy i nie na robie sobie tylko syfu??? A jeżeli chodzi o pompę to trzeba go pewnie cały zbiornik zdemontować by dostać się do pompy???pewnie bez wizyty u mechanika nie obejdzie się???kurcze wiele aut już rozbierałem (oczywiscie duzo starsze i prostsze) a za mojego MK4 troszkę boje się cokolwiek robić??
Jeszcze raz dziękuję za rady i czekam na kolejne
Serdecznie pozdrawiam
Więc dym jest taki lekko błękitny i jak nie ma wiatru to troszkę się utrzymuje (tylko ja nie wiem czy moja miara jest dobra czy są też inne smogi które dłużej się utrzymują- nie wiem wg mnie troszkę się utrzymuje)rura wydechowa jest słucha i czarny czad jest na niej.
Ale po wyjechaniu z miasta jak jechałem ok 100 km/h dym znikł i nie pojawił się już nawet jak jeździłem w mieści i później wieczorem, aż do dziś. Znowu jasny dym leci mi z rury tylko wydaje mi się ze troszkę mniej. Czy takie objawy mogą być wskaźnikiem tych luzów z turbiny. Wydaje mi się że jeżeli były by luzy to cały czas dym leciał. Dziś wyjeżdżam do Torunia i zobacze czy dym będzie leciał po za miastem.
A odnośnie odstojnika to możesz mi przybliżyć gdzie on się znajduję??czy to ten biały kurek przy filtrze paliwa??na dnie filtra??czy mogę go tak sobie odkręcić i układ się nie zapowietrzy i nie na robie sobie tylko syfu??? A jeżeli chodzi o pompę to trzeba go pewnie cały zbiornik zdemontować by dostać się do pompy???pewnie bez wizyty u mechanika nie obejdzie się???kurcze wiele aut już rozbierałem (oczywiscie duzo starsze i prostsze) a za mojego MK4 troszkę boje się cokolwiek robić??
Jeszcze raz dziękuję za rady i czekam na kolejne
Serdecznie pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 16:12 przez szwari, łącznie zmieniany 1 raz.
- hijacker4
- Użytkownik
- Posty: 324
- Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:30
- Lokalizacja: Sokółka i całe woj. podlaskie
Wiec kolego zaczne od tego filtra paliwa. masz o ile patrze silnik na pompowtryskach i nie wiem kompletnie jak jego sie odpowietrza, ja mam na zwyklej pompie to wystarczylo ze odkrecalem przewod idacy do wtrysku i przez lekkie krecenie rozrusznikiem czekalem az zacznie lac sie ropa. wtedy zakrecalem i wszystko palilo od strzala. musi ktos sie wypowiedziec kto ma na pompowtryskach nie wiem jak to jest nawet zbudowane.
co do zbiornika paliwa-> wyjmujesz tylne siedzisko (30 sekund roboty) i odkrecasz cały smok (duuża nakrętka - można sobie pomóć młotkiem i drewnianym trzonkiem bo czasem ciężko idzie to odkrecic rekoma) później całośc w górę. nie ma tam przynajmniej u mnie jakiś szczególnych utrudnień. pomocny moze być CI program ETKA tam zobaczysz jak wszystko ma być zmontowane;)
Co do luzu na turbince ehhh... dokladnie we czwartek wymieniałem turbo w AGR a efekty były : dymienie po dłuższym postoju.. np 5godzin. wcisniesz pedał gazu a z tyłu kłęby dymu, auto szło jak trzeba nawet vag nic nie pokazał. tyle że dym zostawał w swoim miejscu tak że po przejechaniu może 300 m było go jeszcze widać w lusterku. bez dawania gazu kopcił minimalnie.... luz wzdłużny w tym wypadku wedlug mnie powodował to że olej spływał do IC... następnie był w śladowych ilościach transportowany z powietrzem poprzez egr do dolotu(całość od turbo przez IC wszsytkie kolanka tunele EGRbyła w mazi i to konkretnej) sprawdz ten luz czy nie masz na turbince później będziemy dalej szukać.
Nikt się nie bawił zapłonem ? rozrząd nie był wymieniany ?
co do zbiornika paliwa-> wyjmujesz tylne siedzisko (30 sekund roboty) i odkrecasz cały smok (duuża nakrętka - można sobie pomóć młotkiem i drewnianym trzonkiem bo czasem ciężko idzie to odkrecic rekoma) później całośc w górę. nie ma tam przynajmniej u mnie jakiś szczególnych utrudnień. pomocny moze być CI program ETKA tam zobaczysz jak wszystko ma być zmontowane;)
Co do luzu na turbince ehhh... dokladnie we czwartek wymieniałem turbo w AGR a efekty były : dymienie po dłuższym postoju.. np 5godzin. wcisniesz pedał gazu a z tyłu kłęby dymu, auto szło jak trzeba nawet vag nic nie pokazał. tyle że dym zostawał w swoim miejscu tak że po przejechaniu może 300 m było go jeszcze widać w lusterku. bez dawania gazu kopcił minimalnie.... luz wzdłużny w tym wypadku wedlug mnie powodował to że olej spływał do IC... następnie był w śladowych ilościach transportowany z powietrzem poprzez egr do dolotu(całość od turbo przez IC wszsytkie kolanka tunele EGRbyła w mazi i to konkretnej) sprawdz ten luz czy nie masz na turbince później będziemy dalej szukać.
Nikt się nie bawił zapłonem ? rozrząd nie był wymieniany ?
witam
Na początek to nie było w moim autku nic grzebane ani w zapłonie ani w rozrządzie.
W niedziele miałem problem z odpaleniem(nigdy mi się to nie zdarzyło od roku), ale po chwili kręcenia odpalił. Również w niedziele tankowałem ropę.W poniedziałek zobaczyłem pierwszy raz większe kopcenie, we wtorek kopciło troszkę więcej i to w mieście a jak wyjechałem poza miasto było już oki,natomiast dziś rano też zaczął kopcić ale po kilku depnięciach-przyśpieszeniach w mieście (oczywiści w odpowiednich miejscach)dym znikł.
Jutro zobaczę jaki mam dostęp do zbiornika i zobaczę jakie cuda w zbiorniku znajdę.
W piątek mam wolne to może podjadę do znajomego mechanika który czyścił mi w grudniu turbinkę i sprawdzimy ten luz. Podpytam się jaki i czy jest odstojnik w pompowtryskach przy filtrze paliwa.
dzięki kolego za cenne wskazówki...
i jeżeli wpadnie coś jeszcze Tobie do głowy to proszę o kolejne cenne rady..
Widzę że sam bawisz się z wymianą turbinki to pewnie będziesz wiedział też czy jeżeli będzie ten luz wzdłużny w turbince to turbinka jest do wymiany???do regeneracji..??
i czy można z tym luzem troszkę jeździć??czy lepiej nie jeździć by nie narobić sobie więcej szkody???
Serdecznie pozdrawiam
Na początek to nie było w moim autku nic grzebane ani w zapłonie ani w rozrządzie.
W niedziele miałem problem z odpaleniem(nigdy mi się to nie zdarzyło od roku), ale po chwili kręcenia odpalił. Również w niedziele tankowałem ropę.W poniedziałek zobaczyłem pierwszy raz większe kopcenie, we wtorek kopciło troszkę więcej i to w mieście a jak wyjechałem poza miasto było już oki,natomiast dziś rano też zaczął kopcić ale po kilku depnięciach-przyśpieszeniach w mieście (oczywiści w odpowiednich miejscach)dym znikł.
Jutro zobaczę jaki mam dostęp do zbiornika i zobaczę jakie cuda w zbiorniku znajdę.
W piątek mam wolne to może podjadę do znajomego mechanika który czyścił mi w grudniu turbinkę i sprawdzimy ten luz. Podpytam się jaki i czy jest odstojnik w pompowtryskach przy filtrze paliwa.
dzięki kolego za cenne wskazówki...
i jeżeli wpadnie coś jeszcze Tobie do głowy to proszę o kolejne cenne rady..
Widzę że sam bawisz się z wymianą turbinki to pewnie będziesz wiedział też czy jeżeli będzie ten luz wzdłużny w turbince to turbinka jest do wymiany???do regeneracji..??
i czy można z tym luzem troszkę jeździć??czy lepiej nie jeździć by nie narobić sobie więcej szkody???
Serdecznie pozdrawiam
Czy to turbosprężarka?
Od pewnego czasu w golfie 4 1.9TDI 90KM przy obrotach ok.1700-2000 wydobywa się czarny dym i moc spada tzw. 'dziury". Nie bierze mi oleju. Mechanik pobieżnie stwierdził, że trzeba wymienić turbosprężarkę, ew. regeneracja - koszt ok. 2000! Komputer nie wykazał błędów związanych z tym problemem. Czy mogą być inne powody tego problemu? Od kilku miesięcy często stał nie garażowany,niewiele jeździł, oleje i filtry zmieniam okresowo.
NON MOLLARE MAI!!!
- hijacker4
- Użytkownik
- Posty: 324
- Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:30
- Lokalizacja: Sokółka i całe woj. podlaskie
szwari, o ile by się okazało że turbina ma luz wzdłużny to należy ją wymienić lub zregenerować. regeneracja zapewne około 800 zł (tyle do AGR i paru innych) lub kupić inna np na jakimś szrocie, często można znaleźć używkę w bdb stanie(np auto przejechało 70 tyś i dzwon...) za pół darmo, potem poświecasz dzień na wymianę turbawki przy piwku i latasz dajel. ps. szroty też przynajmniej u mnie dają gwarancje na części.
jak będzie ten luz to nie czekaj wg. mnie tylko zmieniaj jak najszybciej. bo wiadomo co będzie jak w końcu pociągnie konkretnie , olej z IC......
mer1906 nie rób OT ale wg mnie zacznij badać autko najpierw na podstawie logów dynamicznych-> VAG
jak będzie ten luz to nie czekaj wg. mnie tylko zmieniaj jak najszybciej. bo wiadomo co będzie jak w końcu pociągnie konkretnie , olej z IC......
mer1906 nie rób OT ale wg mnie zacznij badać autko najpierw na podstawie logów dynamicznych-> VAG
Ostatnio zmieniony ndz sie 30, 2009 08:41 przez hijacker4, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam hijacker4
Dzięki za rade jutro rano jadę do mechanika.. mam nadzieje że jeżeli będzie ten luz to będzie on wyczuwalny...
Po wizycie napiszę co stwierdziliśmy.
A jeżeli chodzi o szroty to w okolicach bydgoszczy nie ma dobrych szrotów z dobrymi częściami,
Jeszcze pytanko jeżeli w dolocie do ERG będzie zaolejone to wówczas także tyrbinka do regeneracji??
serdecznie pozdrawiam..
Dzięki za rade jutro rano jadę do mechanika.. mam nadzieje że jeżeli będzie ten luz to będzie on wyczuwalny...
Po wizycie napiszę co stwierdziliśmy.
A jeżeli chodzi o szroty to w okolicach bydgoszczy nie ma dobrych szrotów z dobrymi częściami,
Jeszcze pytanko jeżeli w dolocie do ERG będzie zaolejone to wówczas także tyrbinka do regeneracji??
serdecznie pozdrawiam..
Witam dzięki za odp. ale chodziło mi co napisał hijacker4 chciałbym wiedzieć że jeżeli będzie troszkę mazi to będzie też sygnał że turbinka do regeneracji??
Serdecznie pozdrawiamhijacker4 pisze:luz wzdłużny w tym wypadku wedlug mnie powodował to że olej spływał do IC... następnie był w śladowych ilościach transportowany z powietrzem poprzez egr do dolotu(całość od turbo przez IC wszsytkie kolanka tunele EGRbyła w mazi i to konkretnej)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 144 gości