Strona 1 z 3
mk2 1,6tdi 2 problemy: odpalanie i drui bieg
: pn sie 10, 2009 23:01
autor: przemo1991-17
mam te 2 problemy z moim golfikiem. po pierwsze dosyć ciężko odpala. niby za kazdym razem łapie, ale trzeba dosc dlugo krecic rozrusznikiem. moja kolezanka ma starszego golfa ze zwyklym td, i pali na dotyk. co to moze byc?? kolejny problem to drugi bieg. wszystkie inne dzialaja spoko i nie ma z nimi problemu, ale dwojka bardzo ciezko wchodzi- nie mozna jej wbic bezposrednio z jedynki, bo wyskakuje. trzeba najpierw poprowadzic drązek na srodek, a pozniej zdecydowanie pociagnac. wtedy wskakuje. prosze o pomoc.... pozdro
: pn sie 10, 2009 23:04
autor: arwam
przemo1991-17,
skrzynia Ci się już zaczyna kończyć
a co do palenia to albo końcówki wtryskiwaczy lub zły kąt wtrysku
Podjedź do mnie to zobaczymy co Twojemu golfikowi dolega
[ Dodano: 10 Sie 2009 23:05 ]
a i zapomniałem zapytać czy ciężko pali tylko na zimnym czy na ciepłym czy w ogóle ?
: pn sie 10, 2009 23:08
autor: misiur
moze trzeba juz wymienic swiece zarowe ? W sumie jak silnik jest juz troche rozgrzany to swiece niby nie grzeja i trzeba chwile pokrecic rozrusznikiem az zlapie. A co do biegu drugiego to sproboj wyregolowac, moze w tym problem siedzi.
: pn sie 10, 2009 23:19
autor: arwam
misiur pisze:moze trzeba juz wymienic swiece zarowe ? W sumie jak silnik jest juz troche rozgrzany to swiece niby nie grzeja i trzeba chwile pokrecic rozrusznikiem az zlapie
świeca albo grzeje albo nie
jak na ciepłym nie chce palić to do sprawdzenia kąt wtrysku
za to czy świece grzeją czy nie w zależności od Temp wody w silniku jest odpowiedzialny przekaźnik świec żarowych i czujnik który informuje o temp moduł w przekaźniku
: wt sie 11, 2009 19:21
autor: przemo1991-17
na zimnym pali na dotyk (jak wyciagne cieglo) a na cieplym odpala, ale trzeba go przekrecic jak benzyniaka. sory, ale narazie raczej nie bede mial czasu wpasc na sprawdzenie
: wt sie 11, 2009 20:23
autor: pakero
kąt wtrysku oraz następnie do sprawdzenia świece.
Skoro ma problem z ciepłym paleniem to ja bym na kąt wtrysku obstawiał tym bardziej że jak piszesz po wyciągnięciu ssania pali ok.
: wt sie 11, 2009 20:26
autor: przemo1991-17
jak jest ciepły, to wyciągniecie ssania nic nie daje. dokladnie tak samo odpala z nim jak i bez...
: wt sie 11, 2009 20:30
autor: pakero
Czasem nie jest zapowietrzony układ paliwowy ? ja ostatnio miałem znajomka który wymienił filtr paliwa i masakrycznie mu się zapowietrzył układ i zarówno ze ssaniem jak i bez w ogóle nie mógł go odpalić. Zobacz czy nie ma powietrza w przewodach od filtra paliwa do pompy wtryskowej.
: wt sie 11, 2009 21:00
autor: Michał_1977
Jeśli chodzi o drugi bieg,to warto sprawdzić plastikowe końcówki cięgien przy skrzyni.Jeżeli są wytłuczone,to właśnie tak może się dziać jak opisujesz.
: wt sie 11, 2009 21:25
autor: przemo1991-17
założone są nowe weze do zbiornika i nowy fltr, ale nie ma powietrza w ukladzie. tylko przy gwaltownym dodoaniu gazu pojawiaja sie pechezyki. ale to chyba normalne??
[ Dodano: 11 Sie 2009 21:28 ]
a te koncowki jutro sprawdze na pewno
: wt sie 11, 2009 21:40
autor: Michał_1977
Z tym paleniem na ciepłym,to może być problem tego typu,że "siedzi" głowica.
W moim dopóki był przyspieszony kąt wtrysku,to palił na tyk,zarówno zimny jak i ciepły.Później ustawiłem kąt wtrysku na igłę i od tej pory jak jest ciepły to trzeba trochę pokręcić.
Koleżanka z tego forum ma to samo.Mechanicy zrobili jej próbę olejową i pomiar ciśnienia i wyszło,że na 1 i 3 baniaku zawory popuszczają.Pompiarz przyspieszył w jej golfie wtrysk,to palił na ciepłym jak nowy,a gdy ustawił poprawnie-kicha.
: wt sie 11, 2009 22:02
autor: przemo1991-17
czyli lepiej zostawic tak jak jest, czy cos z tym robic?? bo to nie jest specjalnie dokuczliwe, ale zaniepokoilem sie kiedy auto kolezanki- totalny wrak odpalil na dotyk z cieplym silnikiem, a moj nie...
: wt sie 11, 2009 22:06
autor: Michał_1977
przemo1991-17 pisze:czyli lepiej zostawic tak jak jest, czy cos z tym robic?? bo to nie jest specjalnie dokuczliwe, ale zaniepokoilem sie kiedy auto kolezanki- totalny wrak odpalil na dotyk z cieplym silnikiem, a moj nie...
Ja,osobiście muszę ten defekt usunąć,bo spać nie mogę jak mojego Goferka coś boli,a Ty jak uważasz.Lepiej by było zrobić,bo na dłuższą metę,jak zawory się nie domykają całkowicie,to mogą się wypalić gniazda zaworowe.
: wt sie 11, 2009 22:11
autor: przemo1991-17
o to chodzi za ja mam to samo ;(