Strona 1 z 1

Silnik AHF a ARL

: pn sie 10, 2009 14:18
autor: extrim
Mam kilka pytań odnośnie tych dwóch silników.
Jak ktoś posiada wiedzę jakie są różnice miedzy AHF a ARL to proszę o posty, z tego co słyszałem dół silnika niczym się nie różni, jeżeli się mylę proszę o sprostowanie.
1. Czy poduszki silnika się różnią w tych silnikach ?
2. Wiązka? jakie różnice?
3. Komputer? Różnice? da się wgrać do kompa AHF soft ARL ??
W miarę rozwinięciu tematu miałbym jeszcze kilka pytań.
Pozdrawiam.

: pn sie 10, 2009 16:02
autor: wesol
Jest w zasadzi ewszytsko na forum ale ze szukajka jakos spabo sie spisuje (tak mi sie wydaje) to odpowiem. AHF ASV ALH AGR to silniki na pompie rrotacyjnej( tradycyjnie). silniki ARL, ASZ AJM itd to silniki na pompowtryskach. Nie posiadaja pompy ktora rozdziela dawki ropy pod cisnieniem max 300 barow tylko jest pompowtrysk na kazdy cylinder i jest napedzany od walka rozrzadu. Taki wtryskiwacz ma w sobie pompke ktora daje cisnienie ponad 1000 barow. Jest to uzyskane prze skrocenie drogi od pompy do wtryskiwacza. Czas reakcji tez jest duzo szybszy. Silniki te sa praktycznie inne choc z pojemnosci wyglada ze takie same. Calkiem inna technologia. Dodatkowo jesli chodzi o ARL jest duzo wieksza turbina.

: pn sie 10, 2009 16:59
autor: extrim
generalnie interesuje mnie blok silnika jak jest zawieszony, czy wiązka dużo się różni oraz czy kupując goły silnik bez kompa potem nie będzie problemu z dopasowaniem innego kompa. Mam aktualnie golfa z silnikiem AHF i bazując na nim chciałbym wszystko pomierzyć (czy wogole wejdzie) w komorze innego auta aby przeprowadzić w nim swapa na ARL.

: pn sie 10, 2009 18:07
autor: Matijas
extrim pisze:w komorze innego auta aby przeprowadzić w nim swapa na ARL.
wejdzie p&p be zadnejr zezy na lapach, wszystko tak samo.

Za to bedzie rzezba z wiazka bo jet inna (chyba ze sie myle?), trzeba FMIC`a wystrugac bo ARL w serii go posiada, przy skrzyni mozesz zostac swojej bo podejdzie.

Co do kompa to nei wiem ale kojarze cos z forum ze da sie to wystroic chba na serii kompie od AHF, ale nie chce nasciemniac, trzeba poszukac, bylo pare razy :bigok:

[ Dodano: 10 Sie 2009 18:08 ]
No i rzecz jasna po takim swapie przydaloby sie wzmocnic hamulce;)

: pn sie 10, 2009 21:02
autor: extrim
tzn chodzilo mi tylko o to ze wezme wymiary itd z mojego ahf a komora silnika to bedzie mitsubishi... dlatego pytam czy ahf i arl siedza tak samo, wiazke kompa i silnik chce kupic w komplecie skoro wiazka to rzezba, hamulce planuje od gsxa 2 tloczkowe wiec chyba beda ok. to narazie tyle wiec wszystkie poduchy silnika i skrzyni w ahf i arl sa takie same to mi duzo pomaga. dzieki.