Strona 1 z 1

Pompowtryski a notlauf

: pn sie 10, 2009 11:58
autor: corben
Witam wszystkich.
Łapie mi notlaufa, po drodze padła turbina i ją wymieniłem na nówkę w serwisie VW (oj bolało mnie :grrr: ) ale wymyślili że nie ma mocy bo jeszcze EGR do wymiany, wymieniłem (też mnie zabolało) i teraz pytanie:
Mechaniory w serwisie VW powiedzieli że mam uszkodzony jeden pompowtrysk (później napiszę kod błędu jak będzie potrzebny) i przez ten pompowtrysk jest błąd niedoładowania (17964) bo cytuję "silnik może pracować na jednym cylindrze i nie daje tyle co potrzeba spalin na turbinę i dlatego turbo nie ma jak ładować"

Czy to jest możliwe???

A pompowtryski i tak chcę dać do regeneracji, jak wiecie gdzie w Elblągu lub okolicy mogą to zrobić to proszę o info.

: pn sie 10, 2009 12:03
autor: Sztomel
ale pierdoły Ci wcisnęli, błąd który Ci zczytał VAG odnosi się do czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania a przyczyn może być kilka ale z pewnością nie żadnego pompowtryskiwacza, masz zwyczajne niedoładowanie turbo :
http://74.125.39.132/translate_c?hl=pl& ... FKo-hH1n1g

"limp trybie" oznacza aktywną kontrolkę świec żarowych a "zmienne dysze" to oczywiście łopatki zmiennej geometrii turbosprężarki - to tak w kwestii uzupełnienia tylko.

[ Dodano: 10 Sie 2009 12:07 ]
no i jedna ale ważna rada - nie jeździj już do tych pacanów !!!

[ Dodano: 10 Sie 2009 12:09 ]
corben pisze:"silnik może pracować na jednym cylindrze i nie daje tyle co potrzeba spalin na turbinę i dlatego turbo nie ma jak ładować"
ha ha ha, co za pierdoły, już to widzę jak silnik pracuje na jednym garze, wydrukuj ten tekst i zawieś tym baranom do przeczytania, niech się trochę podszkolą matoły.

[ Dodano: 10 Sie 2009 12:11 ]
corben pisze:ale wymyślili że nie ma mocy bo jeszcze EGR do wymiany
no ładnie ! niech teraz założą ten stary i zwrócą kasę.

[ Dodano: 10 Sie 2009 12:14 ]
podejrzewam, że nie działa sprawnie N75 a jeśli on jest sprawny to podciśnienie sterujące zmienną geometrią turbiny ucieka albo na siłowniku podciśnienia przy samej turbosprężarce albo na wężykach podciśnienia.

: pn sie 10, 2009 12:20
autor: corben
Dzięki za odpowiedź.
Tak sobie właśnie myślałem, ale wolałem się upewnić.
Turbo wymienione na nówkę z nową gruszką więc zostaje tylko szukać "dziury" w wężykach i sprawdzić N75.

: pn sie 10, 2009 12:21
autor: Sztomel
corben pisze:zostaje tylko szukać "dziury" w wężykach i sprawdzić N75
dokładnie tak ! ewentualnie sam czujnik MAP czyli czujnik ciśnienia doładowania (umieszczony albo w rurze powietrza doładowanego albo w górnej części intercoolera do sprawdzenia.