AAZ - problemy przy składaniu pompy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

AAZ - problemy przy składaniu pompy

Post autor: tower » pn sie 10, 2009 01:31

Witajcie

Posiadam taką oto pompę

Obrazek

Zdekompletowałem ją co do jednego elementu, wyczyściłem, wymieniłem uszczelniacze i ponownie złożyłem.

Głowny problem polega na tym, ze zostały mi 4 elementy: trzy podkładki i spręzyna

Obrazek

Podejrzewam, że największa podkładka z tworzywa wchodzi najprawdopodobniej pomiedzy elementy na ośce gazu, co do pozostałych dwóch podkładek i spręzyny nie mam koncepcji

Drugi problem to kwestia oporu przy obrocie wałem pompy. W momencie, kiedy koło zębate pompy znajduje się w punkcie zero, czyli najmniejszy otwór w kole pokrywa się z otworem na osłonie pompy, jest wyczuwalny wyraźny opór przy kręceniu ręką kołem pompy. Pozostałe 3 punkty, w których koło trafia na opór są łatwiejsze w pokonaniu. Nie wiem, czy pompa powinna obracać się równomiernie, czy ma prawo spowolnić w tym momencie. Pompę składałem dość dokładnie, przynajmniej wszystko poniżej górnego korpusu z LDA.

Trzecia kwestia to przeciek na ośce regulacji przyspieszacza kąta wtrysku.

Obrazek

Na korpusie tego elementu jest głęboka bruzda, w którą miałby wejść oring i podkładka. Jednak po wstępnym zalaniu pompy zaczelo się sączyć z tego miejsca, więc zamiast podklładki dałem drugi (stary) oring. Ale nadal widzę przeciek. Od zewnętrznej strony pod zawleczką jest załozona spręzysta podkładka dociskająca - być może ona się zmęczyła?

Poza tym auto po wstępnym parukrotnym kreceniu rozrusznikiem nie odpala. Nie ma śladu paliwa na przewodach do wtrysków. Na razie tym się nie przejmuje, bo pompa jest nieco rozstrojona i czeka mnie troche pracy zanim wszystko uda sie dopieścić.

Dziek iza wszystkie sugestie, pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 01:35 przez tower, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » pn sie 10, 2009 16:10

tower pisze:Zdekompletowałem ją co do jednego elementu, wyczyściłem, wymieniłem uszczelniacze i ponownie złożyłem.
po co , było lepiej ją sprzedać a nie grzebać , rozregulowałeś ją , jak ci zapali to cudem i na pewno nie będzie to normalnie
- podkładka timing
- sprężyna do arrastador
- podkładka zgaduj :rotfl:
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 16:18 przez vision, łącznie zmieniany 3 razy.



tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tower » pn sie 10, 2009 21:42

Mniejsza o części, potrzebuje tylko wiedzieć czy ten opór przy obracaniu o którym wspomniałem jest normalny i ewentualnie jakby ktoś miał schemat/foto rozbitego na części elementu z ostatniego zdjęcia.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn sie 10, 2009 21:53

może pomoże:
Obrazek Obrazek

a opór na kole pompy jest wtedy kiedy fala wypycha tłokorozdzielacz, nie wiem czy ot o Ci chodziło


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tower » pn sie 10, 2009 22:29

Wg mojej teorii obracająca się fala wypycha rozdzielacz czterokrotnie w cyklu jednego obrotu wału. U mnie trzy wypchnięcia mają regularny opór, a czwarte w punkcie zero (punkt blokady koła) stawia silniejszy opór, jakby gdzieś następowała kompresja. Nie wiem jak to tłumaczyć.

W sumie te obrazki znam na pamięć, ale brakuje mi szczegołów przy elementach 39/* widocznych na prawym schemacie. Dałem na ośce nowy oring a mimo to mam przeciek. Chciałem się upewnić jak to wyglada dokładnie.

[ Dodano: 10 Sie 2009 23:33 ]
W końcu coś namierzyłem:

link1

Jest jeszcze pare linków, z których korzystałem, moze sie komuś przyda:

link2
link3
link4
link5
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 22:34 przez tower, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości