Strona 1 z 2

Brak mocy

: ndz sie 09, 2009 09:18
autor: marcinb87
Witam
Moim problemem jest brak mocy w silniku 1,9 TDI 115 PS. Przeglądałem forum i wychodzi że przepływka padła ale nie jestem pewien.
Z 3 tygodnie temu na autostradzie auto straciło moc nie dało się jechać szybciej niż 120 km/h ale po ponownym uruchomieniu silnika było ok. Natomiast teraz wydaję mi się że auto jest cały czas zamulone niby dosyć dobrze idzie do 3 tys. obrotów ale potem jest jakby dziura i bardzo powoli potrafi rozpędzić się do max 180 km/h. Dodam że przed problemem jechałem nim 200 km/h (może prędkość nie dostosowana do naszych warunków ale zdarzyło się :jezor: )
Po podpięciu do VAG-a wyszło :
- czujnik masy powietrza
- regulacja ciśnienia doładowania
I spadająca wydajność zaworu EGR poniżej 10 % - tak powiedział mi mechanik.

Doradźcie mi co jest nie tak...

: ndz sie 09, 2009 09:46
autor: scols11
Jesli masz Vag to zrob logi dynamiczne z grup 003,008,011. Wyglada na to ze przeplywka do wymiany i cos z turbo i musimy wiedziec czy to niedoladowanie czy przeladowanie. W 90% sa to przeladowania spowodowane zapiekajacymi sie kierowniczkami w turbo.

: wt sie 11, 2009 06:13
autor: marcinb87
Wczoraj mechanik wymienił mi gruszkę ale nic nie pomogło, dzisiaj spróbuje zrobić logi dynamiczne.

: wt sie 11, 2009 13:12
autor: stanislawski
Przepływomierz jak padnie, to na amen.
Trzeba skasować błędy i jeżeli kolejne badanie ( po kilku sekundach) znów pokaże błąd G70 to na 100% jest przepływomierz.
Jeśli po skasowaniu błędów nie będzie zaraz kolejnego tego samego to bardziej wskazywałbym na typowy notlauf, przyczyn którego może być całe multum, w szczególności turbina i okolice.
Słyszałem też o uszkodzeniu przepływomierza przez niefachowe założenie wymienianego filtra powietrza, w sytuacji gdy cały syf z filtra i spod niego został zassany do intercooler'a.
Raz nawet taką sytuację obserwowałem, na szczęście nie w moim aucie. Gość po prostu uchylił obudowę filtra, wyciągnął na hama stary filtr, poczym byle jak wepchnął nowy czysty filtr i udał, że wymienił filtr - tzn zakręcił śruby, nawet niedokładnie składając całość do kupy! I był to mechanik z renomowanego serwisu (prywatnego).

: wt sie 11, 2009 14:38
autor: marcinb87
Właśnie mi po skasowaniu błędów nic już nie wykazuje a problem jest dalej.

: wt sie 11, 2009 19:37
autor: PinkFloyd
marcinb87 pisze:Właśnie mi po skasowaniu błędów nic już nie wykazuje a problem jest dalej.
Tak jak pisza bez logów dynamicznych to wróżenie z fusów na poczatekgrupy 003, 008 i 011 i bedziesz wszystko wiedział co i jak.

: pt sie 21, 2009 17:14
autor: marcinb87
Długo to trwało bo miałem problemy z kablem.

Testy robiłem na VAG 409-1 na 3 biegu.

Mam nadzieję że teraz coś wyjdzie...

: pt sie 21, 2009 17:30
autor: scols11
Uzyj tej stronki http://rtnet.pl/vaglog/ i wrzuc linki .

: pt sie 21, 2009 20:36
autor: marcinb87

: pt sie 21, 2009 20:45
autor: scols11
Kolego turbina na stół do czyszczenia , przeladowowuje do dobrze juz ja inaczej nie uratujesz. Ale pozniej bedziesz sie cieszyl jazda :bigok:

: pt sie 21, 2009 21:09
autor: marcinb87
Może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika w mojej okolicy ?

Bo mi na myśl przychodzi tylko Ecusoft w Bielsku...

: pt sie 21, 2009 23:40
autor: KonradzikIV
marcinb87, comp-sport masz pod nosem, podjedz do Szymona i zapytaj czy by zrobili taki zabieg.

: sob sie 22, 2009 22:38
autor: BRZOZA
mam takie pytanie wczoraj dostalem samochod silnik o oznaczeniu AHF na vagu wyskakuje caly czas blad przeplywki i blad czujnika w kolektorze dolotowym klapy gaszenia silnika jak sie nie myle to chyba numer 01282 ale sprawdze jeszcze i tu problem po podpieciu 2 nowych przeplywek blad nie znika i samochod po przekroczeniu 2 tys obrotow szarpnie dosc mocno i nie ma mocy - czujnik temp plynu chlodzacego byl rowniez wymieniany spotkal sie ktos kiedys z tym??

: pt wrz 04, 2009 21:50
autor: marcinb87
Czyszczenie turbiny pomogło, ale za niedługo zrobię logi i wtedy ocenicie czy jest w 100 % dobrze...