Strona 1 z 1

Dziwne zachowanie turbiny po czyszczeniu kierowniczek

: sob sie 08, 2009 23:23
autor: serviusz
Szanowne forum ma problem z moim turboszczem. Mianowiecie ostatnimy czasy czesto lapal mnie notlauf, szybka diagnoza kierowniczki do czyszczenia. Po zabiegu notlauf zostal wyeliminowany ale pojawilo sie inne dziwne zachowanie turbiny w zakresach obrotow 2000-2500 oraz 3000-3500 turbo jest jakby "ospale" i slabo ciagnie, zas w zakresach obrotow 2500-3000 i powyzje 3500 turbo budzi sie do zycia i czuc jego ukryta moc :).
W zwiazku z tym moje pytanie, czy po czyszczeniu turbiny trzeba jeszcze cos poprawic ustawic np VAG jesli tak to prosze o wskazowki co i jak (prosze o tlumaczeni jak krowie na rowie bo dopiero zaczynam swoja przygode z vag i nie chce nic pochrzanic)

Pozdr

: ndz sie 09, 2009 09:47
autor: Neoarti
Vagiem nic nie naprawisz można jeszcze regulować długość sztangi ale lepiej najpierw zrobić logi bo może to nie turbina tylko np przepływka
też jestem przed czyszczeniem turbiny u mnie nie łapie trybu awaryjnego tylko nie doładowuje późno wychodzi z dziury no i kierownice mają ruch tylko ok 1cm

: ndz sie 09, 2009 09:50
autor: scols11
Jesli nie byla regulowana dlugosc sztangi to nic sie nie ustawia. Zrob logi dynamiczne moze zbieg okolicznosci i przeplywka Ci wysiada.

: ndz sie 09, 2009 21:05
autor: serviusz
Mozecie mi powiedziec jak mam te logi zrobic

: ndz sie 09, 2009 21:14
autor: BUBER.
Dynamiczny 003, 008, 011 najlepiej na 4 biegu każdy osobno i wrzuć to do tematu Diagnostyka na pewno ktoś pomoże. Wejdź Diagnostyka,[TDI VP] [videoporada] Diagnoza dynamiczna VAG tam masz wszystko opisane na temat sposobu robienia logów

: ndz sie 09, 2009 21:22
autor: Neoarti
Ja dziś z nudów wpadłem na pomysł żeby rozruszać trochę kierowniczki bez wyciągania turbiny, wziąłem kluczyk płaski 13 i poruszałem kierowniczkami najpierw delikatnie a potem na całym zakresie pracy, doprowadziłem do tego że dają się bez problemu poruszać ręką no i auto odzyskało dawnego kopa ciekawy jestem na jak długo taki zabieg pomoże bo zdaję sobie sprawę że i tak czeka mnie gruntowne czyszczenie turbinki ale zawsze trochę odwlekę robotę :)

: ndz sie 09, 2009 21:26
autor: golfmaniac22
Neoarti pisze:Ja dziś z nudów wpadłem na pomysł żeby rozruszać trochę kierowniczki bez wyciągania turbiny, wziąłem kluczyk płaski 13 i poruszałem kierowniczkami najpierw delikatnie a potem na całym zakresie pracy, doprowadziłem do tego że dają się bez problemu poruszać ręką no i auto odzyskało dawnego kopa ciekawy jestem na jak długo taki zabieg pomoże bo zdaję sobie sprawę że i tak czeka mnie gruntowne czyszczenie turbinki ale zawsze trochę odwlekę robotę :)
ja robilem tak samo zanim wyczyscilem kierownice niestarczalo to na dlugo i musialem sie wziasc za czyszczenie

: ndz sie 09, 2009 21:47
autor: Neoarti
Wiem ale łudzę się że wystarczy do dnia kiedy zrobi sie trochę chłodniej bo w te upały to żadna robota nie idzie
a powiedz kolego jak wygląda kwestia wymontowania turbiny dużo roboty ? jakieś problemy z odkręceniem jakichś śrub ??

: ndz sie 09, 2009 21:56
autor: JABcok20
sa czasami z dojsciem oleju do turba. trzeba dorobic klucz do przytrzymania krucca gdzie przykreca sie przewod oleju. ja kiedys wkladalek klucz oczkowy od strony podstawki oleju na przewod i przytrzymywalem nim ten kruciec. przewod moze sie ukrecic.

: ndz sie 09, 2009 22:01
autor: Neoarti
a jakieś uszczelki trzeba kupić ? macie jakiś link do fotoporady o czyszczeniu turbiny bo miałem ale zgubiłem

: ndz sie 09, 2009 22:04
autor: JABcok20

: ndz sie 09, 2009 22:14
autor: serviusz
ok zrobie logi i zobaczymy, a z tym rozruszaniem kierowniczek tez tak kombinowalem i rzeczywiscie na "szybko" pomagalo ale potem bryndza i powrot do notlauf. Radze nie zwlekac z czyszczeniem ja przeczekalem temat i trzeba bylo ostro powalczysc zeby pozbyc sie syfu z kierowniczek