Strona 1 z 2

Paliwko do TDI-ka

: pt sie 07, 2009 13:59
autor: blimeer
Siemka, kupiłem ostatnio ładnego TDI GTI z 2000 roku, mam dostęp do paliwka darmowy z dużej formy budowlanej, jednak obawiam sie czy jego jakość nie zabije mi autka, jest to raczej czyste paliwo jednak chyba nie Verva ani nie te z innych stacji wzmacniane, niektóre maszyny w tej firmie tez są na PD i żyją pomimo ze strasznie w d*** dostają... i jeszcze jedno pytanie, znajomy ostatnio mi mówił zeby na 55l ropy wlać 0,5 l mixolu, że to bedzie powodowało lepsze smaroawnie PD i w ogóle silnika, raczej sie tego obawiam, a co Wy na to?? z Góry dzięki za odpowiedzi.

: pt sie 07, 2009 14:06
autor: Kristensen
Skoro masz dostep tzn, ze masz tam znajomych, wiec sproboj sie dowiedziec, gdzie kupuja to paliwo czy na markowej stacji czy tez na prywatnej stacji u Henka, Czesia czy Jadzi.
Czy producent przewiduje dolewanie do paliwa takich wynalazkow? Nie. Wiec dobrze myslisz, ze sie tego obawiasz. Zalej dobry olej, przestrzegaj terminow wymiany oleju i filtrow, dbaj o turbine i będziesz sie cieszył jazdą. :pub:

: pt sie 07, 2009 14:13
autor: Piasek
blimeer pisze:na 55l ropy wlać 0,5 l mixolu
do tego dodać jądra ropuchy wykastrowanej o północy podczas pełni, oczy węża i krokodyli pazur... Zamieszać, odklepać 3x "verva-v-power-ultimate" i wlać do zbiornika.
Auto z miejsca zyska dodatkowych 150KM, spalanie spadnie do zera a w silniku zrobi się kapitalny...
"Brawa" dla znajomych za rady... Może poradnik jeszcze jaki napiszą ?

: pt sie 07, 2009 14:14
autor: blimeer
No mają ON dostarczany nie od Henka ale mają swój własny CPN na którym sprzedają również prywatnym ludziom, dowiem sie skąd to jest i napisze, a co do oleju to znajomy mechanik poleca mi teraz na wymiane Castrol Edge, ale nie wiem czy to najlepsze roziwązanie, słyszałem że jak auto było zalewane wczesniej CAstrolem a nie wiem czy było bo historii nie znam, po zmianie np. na Motul może ulec uszkodzeniu z racji tego że castrol dużo syfu zostawia w silniku i jak sie olej zmieni na Motul to ten syf sie może później odklejać i zaklejać silnik (znana historia z VS olejem w Fiatach,) a co ile zalecacie zmianę oleju przy PD?? co 10kkm?

: pt sie 07, 2009 14:36
autor: Kristensen
Marka oleju ma drugorzedne znaczenie, wazna jest klasa lepkosci oleju i co za tym idzie czy jest to olej syntetyczny, polsyntetyczny czy mineralny.
Oleje roznych marek, ale tej samej klasy maja zblizone parametry, wiec gdyby cos sie stalo gdzies np na trasie i trzeba by dolac olej, to nie ma znaczenia czy dolejesz mobil, total, castrol, motul itd, wazne zeby byla dolewka taka jak olej pierwotny czyli jak jezdzisz na 0W40 to dolewasz 0W40. Przy dolewkach mozna mieszac, a przy wymianie mozna jednej marki, co tez jest tansze, bo kupuje sie banke 4-5l.
Nie powinno sie tez zmieniac olej nizszej klasy na wyzszej klasy czyli jezdzac na mineralnym nie powinno sie wlewac polsyntetyk, a jezdzac na polsyntetyku wlewac syntetyk.

: pt sie 07, 2009 14:40
autor: blimeer
no o mieszalności to wiem, tylko nie wiem czy teraz był syntetyk czy półsyntetyk, podejrzewam że syntetyk bo autko prosto z niemiec, a książka serwisowa do 2005 roku tylko...

a jaki olej ogólnie polecacie do pd?? 505.01 tyle to wiem ;P

: pt sie 07, 2009 15:11
autor: Kristensen
Motul Specific 505.01 5W-40

: pt sie 07, 2009 15:13
autor: wegi
bierz to paliwo, sprzedaj ludziom z normalnymi dieslami i kupuj sobie na stacji, będzie pewniak a i innym dobry uczynek zrobisz ;)

: pt sie 07, 2009 15:25
autor: arturo
blimeer pisze:znajomy ostatnio mi mówił zeby na 55l ropy wlać 0,5 l mixolu, że to bedzie powodowało lepsze smaroawnie PD i w ogóle silnika,
Tak się wszystko nasmaruje że będzie się nadawało na złom.

MIXOL to się dolewa do benzyny, a potem wlewa się do WSK-i albo do JAWY.
(A do nowych dwusuwów do benzyny dolewa sie olej syntetyczny a nie MIXOL)

: pt sie 07, 2009 16:14
autor: Piasek
blimeer pisze:słyszałem że jak auto było zalewane wczesniej CAstrolem a nie wiem czy było bo historii nie znam, po zmianie np. na Motul może ulec uszkodzeniu
człowieku - skąd Ty te teorie wytrzaskujesz ??
Jeżeli jest to kolejna "dobra rada" od Twojego mechanika (kolejna z gatunku tych z mixolem) to zmień... mechanika

: pt sie 07, 2009 16:31
autor: Zimny Chirurg
blimeer pisze:no o mieszalności to wiem, tylko nie wiem czy teraz był syntetyk czy półsyntetyk, podejrzewam że syntetyk bo autko prosto z niemiec, a książka serwisowa do 2005 roku tylko...

a jaki olej ogólnie polecacie do pd?? 505.01 tyle to wiem ;P
Mobil Synt 5W-30 505 01

Nie widze innej opcji. Po co za inne przepłacać typu Motul. W rajdach zakładam ze nie śmigasz
Co do doradcy to może jego przesmaruj. Bo widać ze musiał sie zatrzeć ze 20 lat temu. Do PDeków tylko najpewniejsza ropa bo za chwile bedziesz płakać.
Pozdro

ZC

: pt sie 07, 2009 17:34
autor: wesol
Kristensen pisze:Nie powinno sie tez zmieniac olej nizszej klasy na wyzszej klasy czyli jezdzac na mineralnym nie powinno sie wlewac polsyntetyk, a jezdzac na polsyntetyku wlewac syntetyk.
Klasa jakosci oleju i to czy olej jest mineralny czy synetetyczny to dwie odmienne sprawy. To ze ludziska przewaznie mysla z eolej syneetyczny jest lepszy od polsyntetycznego czy tam mineralnego to taki sam blad jak to ze si emowi ze benzyna 98 oktanowa daje wiekszego kopa jak 95. Klasy jakosci oznacza sie nieco inaczej a znalezc jak to mozesz sobie na karnisteruk od oleju bo na tego typu nauki to zapraszam na uczelnie motoryzacyjna. Ja tam skonczylem i bredni nie wypisuje. Podam jeszcze raz olej sie dobiera pod klimat jaki panuje gdzie sie jezdzi autem a nie ze zaleje 0W30 to bedzie silnikowi duzo lepiej bo bedzie znacznie gorzej.

: pt sie 07, 2009 21:48
autor: Kristensen
wesol pisze: Klasa jakosci oleju i to czy olej jest mineralny czy synetetyczny to dwie odmienne sprawy.
Klasa poza temperatura może tez okreslac rodzaj oleju, czyli czy to jest olej syntetyczny, polsyntetyczny czy mineralny. Na przykładzie Mobila:
Mobil 1 New Life 0W-40 , Mobil 1 ESP Formula 5W-30 to syntetyk,
Mobil Super S 10W-40 to półsyntetyk,
Mobil Super M 15W-40 to minerał.


Najwazniejszy w zyciu jest zdrowy rozsadek i nie ma sensu ''wychodzić przed szereg''.
Mimo, że olej syntetyczny ma lepsze własciwosci (ma większa trwałość - odporność na wysoką temperature) niz olej polsyntetyczny czy olej mineralny, to nie ma sensu zalewac syntetyka, jesli producent zalewa polsyntetyk (mowie ogolnie, nie o tdi pd).
Mimo, ze wysokooktanowa benzyna jest lepsza niz ta, która ma mniej oktan np czyli shell v-power racing (99) jest lepszy od shel v-power (98), a ten z koleji jest lepszy od shel eurosuper (95), to nie ma sensu tankować 98 skoro producent dopuszcza możliwosc tankowania 95, bo przeciez 95 nie zaszkodzi silnikowi, wiec nie ma koniecznosci lac 98 itd.

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 bedzie także dobrym wyborem dla TDI PD.

: sob sie 08, 2009 08:29
autor: Shmatan
Nie wiem co tak najechaliście na dolewanie mixolu do ropy - mi też jeden mechanik (a dokładniej spec od pomp, wtrysków i całej masy tego fatałajstwa - chyba najlepszy w okolicach rzeszowa) radził lać 1:100 mixolu żeby pompe chronić, więc coś w tym jest.

Co do ropki - lej ją po prostu 50:50 z jakimś dobrym bp ultimate - będziesz dalej jeździć tanio, a chociaż bez obawy o zgon silnika ;)