Strona 1 z 1

GOLF MK4 PROBLEM Z SILNIKIEM I SKRZYNIĄ BIEGÓW POMOCY!!!

: pt sie 07, 2009 10:15
autor: lukasio20
Witam jak w temacie mam problem z moim golfem mk4 tdi 110km 2001r. Auto kupiłem z Holandii 6 miesięcy temu i od jakiegoś czasu mam problem ze skrzynia biegów-aczkolwiek kiedy wbijam wsteczny i ruszam, zatrzymuje sie aby zmienić bieg a tu nie mogę wybić tego wstecznego a samochód jakby chciał powolutku jechać do tyłu, czasmi jest tak z biegiem numer 1 też nie moge go wybić czasami idzie ale trzeba duuużo siły, mam powoli małe obawy co to może być???
Druga sprawa - przy odpaleniu np. rano jak silnik jest zimny są przez chwileczkę stuki jakby od zaworów po kilki sekundach znika ten dzwięk, a podczas jazdy jeszcze na zimnym silniku po dodaniu gazu lekko stukają zawory czy cos takiego poprostu słychać stuki, po kilku godzinnym postoju też tak jest - dodam ze jak silnik osiągnie 90 stopni wszystko zanika
Prosze o poradę co mam zrobic odnośnie silnika czy zmienic jakis inny olej czy dolaj jakiegos doktorka???
pozdrawiam

: pt sie 07, 2009 13:19
autor: Zimny Chirurg
Ze skrzynią to myśle ze będzie to wina sprzęgła. Poprostu się kończy i i nie wysprzęgla tak jak powinno i dlatego masz problemy z wyciąganiem biegów. Może docisk pada.
A co do silnika to może zły olej wlałeś albo ma juz ze 30 tyś namachane i straciłe swe właściwości jak jest zimny.
Przyczyn moze być wiele.

Pozdro

ZC

: pt sie 07, 2009 18:45
autor: scols11
Co do silnika to najprawdopodobniej hydropopychacze lub (ale to by gorzej palil i na cieplym tez glosno chodzil) kat wtrysku mocno przyspieszony. Sprzegło jak kolega wyzej napisal.

: wt sie 18, 2009 17:01
autor: lukasio20
a jeszcze dopiszę ze jak lekko ruszam na 1 biegu to leciutko szarpie, wiec chyba to sprzęgło hmm??
olej wymianiałem jakos 2 miesiące temu 4 tyś przejechane, MOBIL półsyntetyk moze jaki mam zalać żeby było lepiej??pozdrawiam

: wt sie 18, 2009 17:25
autor: Vito1988
lukasio20 pisze:MOBIL półsyntetyk moze jaki mam zalać żeby było lepiej??pozdrawiam
MOBIL to dobry olej, ale polecałbym Ci pełny syntetyk najlepiej castrol (drogi ale 15tys. km masz z głowy)

A co do skrzyni, to gdy odpalisz i tak jak to pisałeś stuka zawór... spróbuj po odpaleniu rano od razu wcisnąć sprzęgło na biegu jałowym i zobacz czy będzie stukać czy przestanie, bo być może to wcale nie zawory.