Strona 1 z 1

Kolejnosc montowania rur od IC po sama turbine

: śr sie 05, 2009 16:32
autor: piotrekgal
dzisiaj zabieralem sie za montaz ori orurowana z tdi do td ( intercooler ) powiedzcie mi w jakiej kolejnosci powinienem je montowac, opiszcie to moze w ten sposob: nr 1 nastepnie nr 5 czy tam jakies, napiszcie tez ktora kolejnosc rur idzie od dolnego otwory IC a ktora od gornego. Bo przy roznych kombinacjach ( wiem ktore rury sa zwierzchu ) zawsze cos wychodzilo nie tak jak powinno. Mysle, ze to moze przydac sie na przyszlosc takze innym userom :pub:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: śr sie 05, 2009 18:15
autor: Byku21
Nie pomogę,bo trochę więcej tych rur jak dla mnie powinno być,ale nie wiem...

: śr sie 05, 2009 18:17
autor: piotrekgal
Byku21 pisze:Nie pomogę,bo trochę więcej tych rur jak dla mnie powinno być,ale nie wiem...
mam jeszcze jakies male scinki takie doslownie na dlugosc palca, mam tez jedna ale to juz od samej turbiny 1Z i to na pewno nie bedzie niczemu sluzylo.. czekam na dalsze pomoce, moze cos ETka powie ?

: śr sie 05, 2009 18:56
autor: t0mal
Obrazek

: śr sie 05, 2009 19:05
autor: piotrekgal
t0mal dzieki! to widze, ze jednak laczenia dlugosci palca do czegos sa, myslalem, ze to bonus ktory dostalem w paczce, bo to takie jakies inne niz wszystko :helm:

: czw sie 06, 2009 10:16
autor: Lukassso
No to po kolei, zacznę od turbiny kończąc przy kolektorze dolotowym:
A - Kolanko z rurką (swoje dorobione) za turbosprężarką, następnie:
B - Wąż gumowy (dosztukowany) idący do oryginalnej rury górnej (dwie skręcone razem nad skrzynią biegów) o numerze 6 z obrazka, później:
C - Wgięty wąż gumowy oryginalny, numer 3 wg obrazka, dalej kolejno:
D - Rurka oryginalna plastykowa zagięta, numer 2 na obrazie, łączysz z górnym wejściem w IC`ku używając Durex`a (krótkiego odcinka węża, ścinka długości palca). Masz na nim dwa przegięcia - długie 90* i krótkie 90*, to tym długim łukiem musisz wysterować do IC (mam wrażenie że czytając to nie wiesz o co chodzi :helm: ), tudzież za moment:
E - Intercooler :D
F - Z wyjścia IC`ka podłączasz rurę oryginalną o numerze 5 wg foto, używając przy tym Durex`a (wyjaśnione wyżej) w taki sposób, by te zagięcie 90* było u dołu, dalej:
G - Wygięta rura oryginalna, numer 1 wg obrazka, który będzie u dołu jak skręcimy je dwa (z tym z foto 3), łączymy to Durex`em z wcześniej wspomnianą wygiętą długą rurą z punktu F)
H - Dosztukowany dorobiony wąż łączący dolną rurę 3 z kolankiem na kolektorze dolotowym.

: pt sie 07, 2009 01:59
autor: piotrekgal
co prawda jeszcze teraz nie bylem w garazu ( praca ) ale zaczalem ogladac motory 1z a dokladniej ich orurowania IC i znalazlem dwa rozne glownie chodzi o ta gorna rure co prowadzi do turbiny tutaj jest taka bardziej prosta http://www.allegro.pl/item707617628_vol ... 9_tdi.html a tutaj bardziej krzywa a wiec i inny kat jest padania na turbine jej otworu http://photos04.otomoto.pl/photos/origi ... 007_10.jpg tu na fotoporadzie chlopak ma ta z pierwszego zdjecia http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124866 , czy to mi nie skomplikuje zycia ?

: sob sie 08, 2009 13:33
autor: ranczer56
Mam silnik aaz 19td ale układ w golfie chyba jest inny bo wygląd złączek gumowych czyli rur przedstawia się całkiem inaczej. Nie mogę ci pomóc.