Strona 1 z 1

aktualnie montuje intercooler ale i mam problem z kolankiem

: wt sie 04, 2009 12:33
autor: piotrekgal
montuje wlasnie IC ladnie rozkrecilem trzy sruby i probuje sciagnac to kolanko do gory aby potem je obrocic, i NIC! nie moge, zapieklo sie? do okola jest jakby stary wyciekajacy silikon ( moze uszczelka ? ) srubokretem zerwalem i dalej probuje do gory uniesc to kolanko i nic nic nic ... powiedzcie co mam zrobic aby to zdjac bo juz sil i nerwow brakuje a jestem jako taka sciana miesa i nie daje z tym rady (turbina k14)

Obrazek

Obrazek

: wt sie 04, 2009 13:01
autor: piori
piotrekgal, ja bym proponował jakiś drewniany (cały drewniany) młotek i z wyczuciem pukać z każdej strony, powinno się odkleić. U mnie w 1.6TD chyba niczym tam nie było uszczelnione a mimo to trzymało się całkiem mocno to kolanko.

: wt sie 04, 2009 13:04
autor: piotrekgal
piori pisze:ja bym proponował jakiś drewniany (cały drewniany) młotek
caly tj z drewniana gora wlacznie? a gdybym tak przylozyl kawalek tektury takiej z mebli i zwyklym mlotkiem postukal? Ja tutaj podejrzewam, ze mogl poprzedni wlasciciel helmut cos grzebac bo centralnie wyciek silikony czu kleju byl jakby za duzo wzial do uszczelnienia no i to cisnienie ktore mi pompuje turbawka tez nie moja sprawka ( nawet do 1,7 bara )

: wt sie 04, 2009 13:05
autor: piori
piotrekgal, zwykłym młotkiem to ja bym się bał, chyba że przez jakiś kawałek drewna.
PS. Nie masz w kuchni drewnianego tłuczka do mięsa? ;)

: wt sie 04, 2009 13:10
autor: piotrekgal
wlasnise przeszukalem kuchnie i znalazlem mlotek do drewna ale i tez koncowka metalowa, to jest tzw szczescie :) w garazu znajde moze jakies kawalki drewna i przyloze do kolanka i postukam zwyklym mlotkiem

: wt sie 04, 2009 13:12
autor: piori
Chodziło mi o taki jak ten pierwszy z linku: http://www.forest.gorlice.pl/sklep/inde ... Path=41_51 :helm:
Pozycja obowiązkowa w każdej kuchni jeśi zależy nam na odpowiedniej grubości kotleta schabowego:
-wykonany z drewna bukowego
- odpowiednio wyważony
- mocny i trwały
Wielkość: 30 cm

: wt sie 04, 2009 13:14
autor: piotrekgal
no wlasnie a ja mam ten drugi CZEMU akurat drugi :helm: ale mam cos do ugniatania maku chyba taki drewniany trzpien i drewniana kula na nim , moze nim sie uda? :helm:

: śr sie 05, 2009 10:06
autor: arwam
piotrekgal,

na tym kolanku masz dwie śruby po obydwóch stronach piszę bo zrobiłeś fotę tylko jednej jakbyś nie wiedział że są dwie, choć zapewne je odkręciłeś.

: śr sie 05, 2009 10:33
autor: piotrekgal
arwam pisze:na tym kolanku masz dwie śruby po obydwóch stronach piszę bo zrobiłeś fotę tylko jednej jakbyś nie wiedział że są dwie, choć zapewne je odkręciłeś.
sa obie odkrecone, z obu stron wlasnie niedlugo ide z tym mlotkiem powalczyc i drewienkiem moze uda sie to sciagnac a jezeli nie to mi chyba rece opadna :blush:

: śr sie 05, 2009 10:43
autor: Racer
Weź młotek gumowy jak do napraw blacharskich, lekko podważaj a młotkiem z wyczuciem obstukuj z każdej strony. Po prostu się zapiekło, bo nie podejrzewam żeby to ktoś przykleił.

: śr sie 05, 2009 11:27
autor: arwam
piotrekgal,

spróbuj jeszcze założyć węża i na drogę w palnik może ciśnienie rozdzieli i to chyba najbezpieczniejszy sposób dla tego kolanka jest.
w razie jakby Ci się nie udało w całości zdemontować to Ja mam od JR-a ale to jest praktycznie to samo tylko bez wejścia na EGR

: śr sie 05, 2009 11:38
autor: t0mal
arwam pisze:spróbuj jeszcze założyć węża i na drogę w palnik może ciśnienie rozdzieli i to chyba najbezpieczniejszy sposób dla tego kolanka
Ja proponuje nie testować takich ekstremelnych metod bo jak wystrzeli to to i szkód może narobić, a i slikon może polecieć do kolektora :)

U siebie zrobiłem tak, ze wsadziłem trzonek sporego młotka w kolanko i ręcznie pociągnełem do góry - odeszła jedna strona, później tylko troche podważyłem z drugiej i pięknie się odlepiło, ten slikon na łączeniu to jest fabryczny.

: śr sie 05, 2009 12:16
autor: arwam
t0mal pisze:
Ja proponuje nie testować takich ekstremelnych metod bo jak wystrzeli to to i szkód może narobić, a i slikon może polecieć do kolektora :)
ja u siebie musiałem tak zrobić tylko że wtedy dajesz z przodu tego kolanka szmatę żeby nie wystrzeliło a turbo zwłaszcza jeśli przeładowywuje to zadba aby nic nie pożądanego się do kolektora nie dostało

: śr sie 05, 2009 16:33
autor: piotrekgal
Spoko panowie, dzisiaj jak juz to robilem przy zimnym silniku to lekko RAZ stuknalem mloteczkiem i raz do gory drugi i zeszlo bez zadnego problemu, przedtem jak bylo wsio cieple to za nic swiecie sie nie dalo ale jest kolejny problem w tym temacie bedzie wiecej: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3078344#3078344