Strona 1 z 2
ALH: 2 różne paski rozrządu
: ndz sie 02, 2009 00:44
autor: TDiesel
Jak było, to sorry i proszę o linka.
Chodzi o to, że przymierzam się powoli do wymiany rozrządu w moim ALH i z tego co się dowiedziałem, montowali 2 rózne paski rozrządu - twardszy i miększy (tak powiedział w sklepie gość). Proszę żeby ktoś wytłumaczył dokładniej jak to z tymi paskami jest i jak sprawdzić jaki jest w danym silniku.
pozdrawiam
TDiesel

: ndz sie 02, 2009 00:55
autor: scols11
Po 2001 byl monotowany pasek rozrzadu wzmacniany teflonem czyli twardszy i bardzie wytrzymaly datego po 2001 wymienia sie pasek co 120 000 a do 2001 co 90 000.
: ndz sie 02, 2009 12:11
autor: TDiesel
Ja mam Ibizę z 2000r. czyli wg tego co napisałeś mam ten słabszy? Gdzieś coś czytałem, że jak numery silnika są większe od ALH50000 to jest mocniejszy, a jak są równo ALH500000 to są te słabsze.
No a teraz pytanie istotne: czy ten mocniejszy pasek można do obydwóch układów rozrządu montować? Czy jak był słabszy to trzeba słabszy? Bo w sklepie mi powiedział, że nie będzie pasował - a po aukcjach widzę że mają tyle samo zębów więc sam nie wiem hmmm...
: ndz sie 02, 2009 12:15
autor: scols11
To nie tak za masz slabszy tylko VW wprowadzil zmiane w konstrukcji paska przez co podniosl sie czas wymiany. Moim zdaniem zalozdobty pasek (Contitech, Gates ) i bedzie smigalo 90 000.
: ndz sie 02, 2009 12:17
autor: TDiesel
scols11 pisze:To nie tak za masz slabszy tylko VW wprowadzil zmiane w konstrukcji paska przez co podniosl sie czas wymiany. Moim zdaniem zalozdobty pasek (Contitech, Gates ) i bedzie smigalo 90 000.
Ale właśnie są 2 paski zarówno Conti jak i Gates - słabsze i mocniejsze. I czy mogę ten mocniejszy założyc (gdybym miał ALH500000 - bo jeszcze nie sprawdziłem)?
: ndz sie 02, 2009 12:41
autor: wesol
Mocniejszy zawsze moze byc. Chodzi oto ze pozniej wprowadzili zmiany w rolce prowadzacej czy napinajacej i dali mocniejszy pasek. Mozna zalozyc ten slabszy pasek i jezdzic bez obaw, nic sie nie stanie. Paski maja spory zapas wytrzymalosc. I tak zawsze sie mowi a nawet w ksiazkach pisza ze nalezy rozrzad kontrolowac co pewein czas np co 10 lub 20 tys km.
: ndz sie 02, 2009 12:44
autor: Adamm
jeden pasek ma dluzszy okrez zywotnosci, ale czy po 60 tys ktos bedzie pamietal ze ma taki a nie inny ?:P
: ndz sie 02, 2009 13:00
autor: edzio
Podłącze się do tematu z takim pytaniem,czy jeżeli nie ma między tymi paskami żadnej różnicy to dlaczego produkuje się dwa rodzaje słabszy i mocniejszy ,można by przecież tylko ten mocniejszy produkowac i sprzedawac.Po co produkuje się te słabsze paski ?
: ndz sie 02, 2009 13:18
autor: scols11
Znalzlem dwie sprzecznosci na allegro ,chodzi mi o liczbe zebow
http://moto.allegro.pl/item699412259_pa ... _9sdi.html
http://moto.allegro.pl/item681954674_co ... 9_tdi.html
Co o tym sadzicie??
: ndz sie 02, 2009 13:47
autor: edzio
wg. katalogu intercars ilośc zębów jest taka sama 141,ale nr inny,a to bardziej wiarygodne źródło niż allegro.
: ndz sie 02, 2009 15:14
autor: erikt65
Witam. Przerabiałem już wymianę paska właśnie ALH. Są dwa paski do wyboru mocniejszy i słabszy który jest tańszy o około 50 zł z tego co pamiętam. Mój mechanik powiedział że tego słabszego on nie założy bo są lipne i było wiele przypadków zerwania i dlatego zostały wprowadzone mocniejsze paski. Powiedział też że na tym słabszym radził by nie więcej niż 60 tyś polatać a na mocniejszym 90tyś. Gościu się zna na rzeczy bo wymienia kilka dziennie a zwłaszcza w autach grupy VAG.
A jeśli chodzi o sprzedawców to każdy twierdzi co innego a żaden nie wie raczej gdzie i po co rozrząd jest

:
: ndz sie 02, 2009 16:34
autor: Adamm
erikt65, glupoty gada ten mechanik

jeden pasek jest do standardowych przebiegow i cyklow wymian 90 tys a drugi long life 120 tys, gdyby pekaly to by ich nie robili dalej tylko sprzedawali mocniejsze odrazu bo i tak wieksza kasa
: ndz sie 02, 2009 18:03
autor: coval
Czesc.
Gates ma swoja teorie na temat paska wzmacnianego i zwyklego:
Paski rozrządu Gates 5543XS i 5559XS są stosowane w tych samych typach silników (AYQ, AGP, AQM, AGR, ASY, ASV, ALH, AHF) i mają identyczne wymiary (141 zębów, 25 mm szerokości). Różnica leży w konstrukcji - pasek 5559XS jest mocniejszy niż 5543XS. Paski 5543XS są stosowane do pewnego numeru silnika, powyżej zaś paski 5559XS. Jeżeli ustalenie numeru silnika jest niemożliwe, zastosowanie paska 5559XS zamiast 5543XS jest dopuszczalne wyłącznie, gdy w układzie występuje napinacz z metalowym, a nie plastikowym kołem pasowym! Kombinacja paska 5559XS z napinaczem z plastikowym kołem pasowym doprowadzi do przedwczesnego zużycia koła pasowego napinacza. Jeżeli nie można określić numeru silnika, a w układzie występuje napinacz z kołem pasowym metalowym, pasek 5559XS może być stosowany zamiast 5543XS. Nigdy nie wolno stosować paska 5543XS zamiast paska 5559XS!
Źródło
: ndz sie 02, 2009 19:19
autor: erikt65
Nie wiem jak to jest z tymi paskami .
Wiem tylko że w moim ALH 98 pierwszy raz pasek został zmieniony po 60000 km. Było to zrobione w ASO w niemczech (w tej samym miejscu gdzie auto zostało kupione ) na co mam dokumenty z fakturą włącznie. O co chodzi nie wiem. Jak to jest z tymi wymianami ?
Jakie były a jakie są zalecenia co do wymiany rorządów ?
Wyczytałem że od pewnego momentu zaczęto stosować pompę wtryskową o wyższej wydajności, która powoduje dodatkowe obciążenie paska. Czyli zapewne chodzi o numery silnika od 500000 i wtedy musi być pasek wzmocniony pod warunkiem że kupimy metalową rolkę napinacza.
Ja założyłem wzmocniony pasek ale nie wiem jaka jest rolka napinacza. No i teraz pytanie po jakim przebiegu wymienić rorząd ?