Strona 1 z 2

Problem z odpaleniem Golfa III TD gdy jets ciepły

: sob sie 01, 2009 17:11
autor: laho
Witam wszystkich, mam takie pytanie czego może być wina mam golfa III z silnikiem 1,9 TD tym 75 konnym i mianowicie mam taki problem gdy silnik jest zimny pali na dotyk a gdy sie nagrzeje nie mogę go zapalić, znajomy mechanik odpiął mi czujnik temperatury i świece grzeje mi teraz czy na zimnym czy na ciepłym motorze (tzn. tak pokazuje mi na liczniku), jednak nic to nie dalo auto dalej nie moze zapalic gdy ma wyższa temperaturę. Poprzedni własciciel był takim harpaganem ze mial jaki dodatkowy włącznik który i tak nic nie dawał powiedzcie mi co to może być . Silnik bardzo ładnie pracuje, nie ma przedmuchów nie dymi.

Ap ropo dziś znajomy zrobił ciekawy myk wziął butelke letniej mody polał w kolicach pompy i silnik zapalił czy to wina pompy czy jakiegoś czujnika?

Bardzo proszę o pomoc

Re: Problem z odpaleniem Golfa III TD gdy jets ciepły

: sob sie 01, 2009 19:10
autor: MAPI
laho pisze:
Ap ropo dziś znajomy zrobił ciekawy myk wziął butelke letniej mody polał w kolicach pompy i silnik zapalił czy to wina pompy czy jakiegoś czujnika?
pompa do roboty

: sob sie 01, 2009 20:15
autor: munior
MAPI pisze:pompa do roboty
Tak jak ci kolega napisał ,wygląda na kończącą się pompę wtryskową .Zużyta pompa po rozgrzaniu nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia
laho pisze:czy to wina pompy czy jakiegoś czujnika?
w 1,9 TD AAZ nie ma czujników które by miały na to wpływ .Jedyny czujnik który by można pod to podciągnąc to czujnik temperatury który odpowiada za niewłączanie się świec żarowych kiedy silnik osiągnie odpowiednią (ok.70st.)temperaturę .Ale jego uszkodzenie lub odłączenie będzie się objawiać tylko tym że świece będą grzały nawet na rozgrzanym silniku.

: sob sie 01, 2009 20:25
autor: brynol
podepne sie pod temat, u mnie jest zupelnie odwrotnie, czyli rano, lub po postoju ok 4 h baaaaardzo ciezko odpala... pochodzi 3 min i potem juz na dotyk...
silnik 1.9 TDI 1Z
moze to byc wina czujnika plynu chlodzacego? bo vag taki blad pokazal, ale skasowany i dalej to samo

: ndz sie 02, 2009 08:45
autor: munior
W SILNIKU 1 Z z racji elektronicznego sterowania pompą wtryskową może to być bardziej złożony problem .
brynol pisze:moze to byc wina czujnika plynu chlodzacego? bo vag taki blad pokazal, ale skasowany i dalej to samo
O ile wymieniłeś ten czujnik to raczej już nie jego wina .

Re: Problem z odpaleniem Golfa III TD gdy jets ciepły

: ndz sie 02, 2009 13:58
autor: Bolekrsko
laho pisze:Witam wszystkich, mam takie pytanie czego może być wina mam golfa III z silnikiem 1,9 TD tym 75 konnym i mianowicie mam taki problem gdy silnik jest zimny pali na dotyk a gdy sie nagrzeje nie mogę go zapalić, znajomy mechanik odpiął mi czujnik temperatury i świece grzeje mi teraz czy na zimnym czy na ciepłym motorze (tzn. tak pokazuje mi na liczniku), jednak nic to nie dalo auto dalej nie moze zapalic gdy ma wyższa temperaturę. Poprzedni własciciel był takim harpaganem ze mial jaki dodatkowy włącznik który i tak nic nie dawał powiedzcie mi co to może być . Silnik bardzo ładnie pracuje, nie ma przedmuchów nie dymi.

Ap ropo dziś znajomy zrobił ciekawy myk wziął butelke letniej mody polał w kolicach pompy i silnik zapalił czy to wina pompy czy jakiegoś czujnika?

Bardzo proszę o pomoc


wałek w pompie

: ndz sie 02, 2009 14:16
autor: edzio
wałek w pompie
_________________
sprecyzuj swoją wypowiedź,o jaki wałek chodzi,bo przed chwilą w innym temacie w pompie TDi ,pisałeś też,że winny wałek,ale w głowiczce,o jakie wałki chodzi ?,bo wszędzie wałek,wałek,ale jaki?

: wt kwie 20, 2010 22:06
autor: jarciu_T4
witam podłacze szie tutaj.. Problem dotyczy silnika 1.9 ABL w t4.. zrobiłem kółko na wale wsio poskładałem (chyba dobrze) auto zimne po wyciąg ięciu przyspieszacza zapaliło z pół obrotu.. chwile pochodził przyspieszacz wcisnąlem trząs sie na wolnych ale w miare od czasu do czasu łapał drgawke.. gdy się natomiast rozgrzał nie za chętnie chce zapalać.. musi wykonac kilka obrotów nie jest jakas masakra ale o niebo gorzej niż na zimnym.. koło rozrządu ustawione idealnie pompa w pierw na zegar póżniej już kręciłem kołkiem po troszku w całym praktycznie zakresie pali lipnie.. zmienia sie jedynie kóltura pracy.. wiadomo wyprzedzam i cofam zapłon.. na wolnych zaczął płynnie pracować jak mu podkręciłem dawke.. czy coś *#cenzura#* czy zbieg okoliczności i padła pompa..

: wt kwie 20, 2010 22:27
autor: Balugass
brynol, a paliwo sie nie cofa??

: wt kwie 20, 2010 22:37
autor: jarciu_T4
ale jak zaworkiem na filtrze??? kurde stał tydzień poskladałem i zapalił od strzału poklekotał i terazna ciepło nie pali juz od kopa.. jutro sprawdze jak poleje wodą pompe. i w ogóle czy na zimno zapali..pemiętam kiedyś jak zmieniałem pasek to kręcilem sobie z ciekawości tym kolem od pompy i za każdym razem palił idealnie jedynie głośniej badz ciszej chodził. więc ustawienie zapłonu raczej odpada..

: śr kwie 21, 2010 21:34
autor: arwam
jarciu_T4,

jak zagrzejesz auto spróbuj owinąć mokrą szmatką głowiczkę pompy wtryskowej. jak zapali normalnie to masz przyczynę jak na dłoni
a jak nie to podjedź do pompiarza i zrób pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach,
jak odpalasz z rana to jaki kolor dymu?

: śr kwie 21, 2010 22:51
autor: el_doctoro
KOledzy pozwole podpiac sie pod temat ,mam identyczny problem jka w temacie w silniku AJM 116 koni , i nikt do tje pory nei odpowiedzial na moje pytnaie niektorzy mowia ze ma juz najechane dlateog , ale ma najechane niecale 200tys (na 95% pewnosci) ,
rano pali da dotyk, zimny na dotyk, nagrzeje sie , kreci chwile zanim odpali, a jka jade w dluga trase i stane na 10-15 minut, co prawda odpala ,ale najpierw z 2 sekundy kreci ... :crazy: co to moze byc ??

dzieki za odpowiedz!!

: śr kwie 21, 2010 22:52
autor: jarciu_T4
właśnie już dziś nie odpalił.. nawet zimny ledwo ledwo zazipał. trząs się jak nie wiem..zdech gaz w podłoge a on zero reakcji.. oględziny a tu ropa ciurkiem leci z uszczelniacza wałka na pompie.. kurde dziwny zbieg okoliczności czy co.. wyjołem pompe bo i tak trzeba ja dać niech uszczelnią i przejrzą.. patrzyłem czy mogłem uszkodzić uszczelniacz blokując pompe tym wiertłem znaczy przyządem specjalnym vw ale nie ma takiej mozliwości.. jedyne co mnie cieszy jak narazie to ze kółko równo chodzi.. auto do tej pory nie sprawiało zadnego problemu palił ciepły zimny igła.. troche to koło latało mowie zrobie.. tydzień stał nieodpalany po poskładaniu odpalił od kopa i się zaczeło.. a mam pytanie.. ciężko wyjąć wtryski bo chcial bym juz zrobić wsio..

[ Dodano: 21 Kwi 2010 22:55 ]
el_doctoro, masz inny motor poszukaj sobie o cięzko zapalającym TDI a dowiesz sie wszystkiego.. miałem takiego pasata niedawno i tu właśnie wyczytałem ze trzeba zacząć od rozrusznika pózniej dawka startowa a na koniec wirus

: śr kwie 21, 2010 22:57
autor: el_doctoro
wiem , wiem , ale myslalem ze moze ktos cos tutaj podpowie ,lub podrzuci linka z tematem, .... ;)