[MK4] Alternatywa dla sprzegła z dwumasem w TDI
: pt lip 31, 2009 09:30
Witajcie. Po pierwsze jeżeli taki temat juz istnieje to mody moga spokojnie go usunąc i ewentualnie sorry za powtarzanie.
Jak wiele posiadaczy MK 4 TDI narzekam strasznie na chyba najbardziej kruchą i niedopracowana częśc w tym aucie a mianowicie sprzegło z kołem dwumasowym.
Chyba każdy miał problem typu: drgawki auta przy dojezdzaniu do świateł albo przy cofaniu co było spowodowane kończącym się kołem dwumasowym.
Wiele osób rozwiązywało to w ten sposób iż brali sprzęgło od G60 albo VR6 i do tego kombinowali ze sztywnym kołem zamachowym. Rozwiązanie dobre ale czytałem też ze nie zawsze idealne. Niektórzy mówili ze po takiej wymianie troche szarpie sprzegło albo ze dalej są drgania samochodu.
Dlatego tez producenci sprzegieł wprowadzili alternatywe sprzegło seryjnie ze sztywnym kołem zamachowym. Rozwiazanie bardzo dobre bo juz nie trzeba kombinowac. Wprawdzie jest troche droższe ale pozniej nie musicie juz wymieniac dwumasu wiec w przyszłosci koszty beda mniejsze.
Znalazłem takie numery tych ulepszonych sprzegieł:
VALEO 826317
SACHS 3000 951 970
Podaje przykładowy link do jakiegos sklepu gdzie podane sa modele do których pasuje takie sprzegło : http://motoplatforma.com/index.php?p876 ... t-skoda-vw
Dla porównania zdjecie zwykłego sprzegła z kołem dwumasowym ze sprzegłem ze sztywnym kołem zamachowym. Porównajcie wielkość spręzyn, to wystarczy.
Tradycyjne sprzegło:

Sprzegło ze sztywnym kołem:

Mam nadzieje ze dla kogos ten temat okarze sie pomocny.
Jak wiele posiadaczy MK 4 TDI narzekam strasznie na chyba najbardziej kruchą i niedopracowana częśc w tym aucie a mianowicie sprzegło z kołem dwumasowym.
Chyba każdy miał problem typu: drgawki auta przy dojezdzaniu do świateł albo przy cofaniu co było spowodowane kończącym się kołem dwumasowym.
Wiele osób rozwiązywało to w ten sposób iż brali sprzęgło od G60 albo VR6 i do tego kombinowali ze sztywnym kołem zamachowym. Rozwiązanie dobre ale czytałem też ze nie zawsze idealne. Niektórzy mówili ze po takiej wymianie troche szarpie sprzegło albo ze dalej są drgania samochodu.
Dlatego tez producenci sprzegieł wprowadzili alternatywe sprzegło seryjnie ze sztywnym kołem zamachowym. Rozwiazanie bardzo dobre bo juz nie trzeba kombinowac. Wprawdzie jest troche droższe ale pozniej nie musicie juz wymieniac dwumasu wiec w przyszłosci koszty beda mniejsze.
Znalazłem takie numery tych ulepszonych sprzegieł:
VALEO 826317
SACHS 3000 951 970
Podaje przykładowy link do jakiegos sklepu gdzie podane sa modele do których pasuje takie sprzegło : http://motoplatforma.com/index.php?p876 ... t-skoda-vw
Dla porównania zdjecie zwykłego sprzegła z kołem dwumasowym ze sprzegłem ze sztywnym kołem zamachowym. Porównajcie wielkość spręzyn, to wystarczy.
Tradycyjne sprzegło:

Sprzegło ze sztywnym kołem:

Mam nadzieje ze dla kogos ten temat okarze sie pomocny.