Strona 1 z 1
Nie odpala, bledy VAG ! Najprawdopodobniej zwarice...
: czw lip 30, 2009 22:26
autor: marcelvw
Witam, opisze cala sytuacje co i jak. Tak wiec zabralem sie za wymienienie wtyczki do zaworu N75. Możliwe bardzo ze zrobilem zwarcie... Na poczatku polaczylem kable z inna wtyczka ze starymi kablami z instalacji i zaizolowalem tasma izolacyjna. Zapalilem auto i przejechalem kawalek by sprawdzic czy zawor dobrze dziala. Wszystko bylo ok to wrocilem do domu. Zgasilem auto, odkleilem tasme, zlutowalem kable i zakleilem na nowo...
Gdzies po godzinie proboje odpalic atuo i nic... kreci kreci kreci, bez rezultatu.
VAG pokazal takie bledy:
17970 Nastawnik dawki paliwa - górna wartość końcowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17971 Nastawnik dawki paliwa - dolna wartość końcowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17762 Nastawnik dawki paliwa - czujnik położenia
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17653 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Dodam ze nie mozna ich skasowac, powracaja. Czy wina moga byc odwrotnie podlaczone piny we wtyczne N75? (ale czemu w takim razie za pierwszym razem zapalil, dopiero po lutowaniu)
Co mam na poczatku sprawdic? Bezpieczniki? Ktore? Jak mam ozywic spowrotem autko
prosze pomozcie,
z gory dzieki za pomoc
: pt lip 31, 2009 00:11
autor: Sztomel
grzebałeś przy wtyczce od pompy wtryskowej i wtrysku sterującego (ten ostatni błąd jest właśnie od czujnika wzniosu iglicy rozpylacza 3 wtrysku) ?
sprawdź kolejno wszystkie bezpieczniki bo pewnie one popadały wskutek zwarcia.
: pt lip 31, 2009 10:25
autor: marcelvw
Nic tam nie grzebalem, tylko i wylacznie przy wtyczce od N75... takze sprawdzam zaraz wszystkie bezpieczniki
[ Dodano: Pią 31 Lip, 2009 ]
no niestety, sprawdzilem bezpieczniki, odlaczylem aku... i nic:( gdzie mam dalej szukac? moze ktos pokierowac?
: pt lip 31, 2009 11:35
autor: Sztomel
podam Ci link do przydatnej strony z kodami błędów :
http://74.125.39.132/translate_c?hl=pl& ... _oKtUARLtQ
pozostaje jeszcze sprawdzenie wtyczek i okablowania przy 3 wtryskiwaczu (ten błąd akurat nie ma wpływu na niemożność odpalenia silnika) oraz wtyczkę 10-cio pinową od pompy wtryskowej, spryskaj je spray'em do złącz elektrycznych i poczekajmy na rady innych forumowiczów.
: pt lip 31, 2009 13:18
autor: marcelvw
a wiec tak, silnik odpalilem, syrena z alarmu po podlaczeniu do masy powodowala zwarcie i unimozliwiala odpalenie...
jednak pozostal jeszcze ten ostatni blad
17653 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
po kilkunastu sekundach zapala sie na desce rozdzielczej kontrolka swiec, nie da sie bledu skasowac

: pt lip 31, 2009 13:28
autor: Sztomel
marcelvw pisze:po kilkunastu sekundach zapala sie na desce rozdzielczej kontrolka swiec, nie da sie bledu skasowac
a jak w takiej sytuacji pracuje silnik, ciągnie jak trzeba czy muli go zwłaszcza przy wyższych obrotach, słychać jakieś niepokojące stuki w silniku ?
: pt lip 31, 2009 13:32
autor: marcelvw
jest zamulony, wogole nie ciagnie praktycznie... sprawdzalem tez opornosc na wtyczce od tego wtrysku, niby jest...
a gdzie sa bezpieczniki od tego? albo przekazniki?
: pt lip 31, 2009 13:38
autor: Sztomel
trzeba sprawdzić wtyczkę i kabelkach idących od 3 wtrysku czy nie ma gdzieś zwarcia do masy, jeśli masz omomierz to na wyłączonym zapłonie wypnij wtyczkę z czujnika 3 wtrysku i zmierz rezystancję pomiędzy pinami wtyczki - powinna się zawierać w granicach 80 do 120 Ω.
: pt lip 31, 2009 15:39
autor: marcelvw
a gdzie w mk4 sa przekazniki? pompa ma wogole jakies bezpieczniki czy cos takiego? moze tam poszlo...
: sob sie 01, 2009 01:58
autor: Sztomel
marcelvw pisze:a gdzie w mk4 sa przekazniki? pompa ma wogole jakies bezpieczniki czy cos takiego? moze tam poszlo...
przekaźniki w Mk4 są pod deską rozdzielczą od strony kierowcy nad pedałem sprzęgła, trzeba tylko odkręcić dolną plastikową osłonę - tę bezpośrednio nad pedałami i będziesz widział przekaźniki i kilka bezpieczników ale jeśli sprawdzałeś bezpieczniki te z boku deski rozdzielczej i żaden nie jest przepalony to przy przekaźnikach nie znajdziesz rozwiązania problemu bo one nie sterują ani pompą wtryskową ani czujnikiem G80.
: sob sie 01, 2009 11:03
autor: marcelvw
bardzo dziwna sytacja z tego wyszla... pytalem elektryka znajomego i mowil ze to naprawde dziwny zbieg okolicznosci...
powodem tych bledow, brakiem mocy, i migajacej kontrolki swiec byla syrena od alarmu (???)
po odlaczeniu i odcieciu, mozna bylo wykasowac wszystkie bledy i auto chodzi jak nalezy
: sob sie 01, 2009 11:05
autor: doggie
marcelvw, zgadza się, już kiedyś spotkałem się z takim problemem