Strona 1 z 1
wywala gumowy łącznik intercoolera i turbiny
: czw lip 30, 2009 19:10
autor: lukistrach
Probelm mam następujący. Zrobiła się dziurka w łączniku gumowym intercoolera i turbinu. Wymieniłem, ale jest tak, że podczas jazdy ciśnienie wywala ten gumowy łącznik, jakby nie było drożnego przelotu powietrza i tworzyło się duże ciśnienie. Zaznaczam, że wszystko założone zostało jak trzeba. Raz, drugi, trzeci i cały czas wywala. Zastanawiam się skąd tam takie ciśnienie.
Auto łapie notlauf od dwóch miesięcy. Od tej pory co zrobiła się ta dziura, przy gaszeniu auta słychać dziwne "furgotanie" w filtrze powietrza.
Odpiałem dziś rurę od intercoolera tą na górze i powietrze leci, rozkręciałem egr, też wyglada ok. Czy to turbina się kończy , nie wiem. Moze Wy wiecie???
Pozdrawiam
: czw lip 30, 2009 19:20
autor: scols11
Jakie masz oznaczenie silnika?? Najlepiej jak bys logi wrzucil. Kiedy lapie notfaul po zerwaniu lacznika czy przed???
: czw lip 30, 2009 19:45
autor: lukistrach
Mój silnik to ajm 115 km 1999 rok.prod.
notlaufa łapie od dwóch miechów a z gumą mam problem od kilku dni, własnie byłem przed chwilą jeszcze raz założyc tę gumę dokręciłem ile sił w łapach. Pojechałem się przejechać, pocisnąłem oczywiście i dosłownie strzeliło, coś musie być nie tak że takie ciśnienie powstaję.
: czw lip 30, 2009 19:49
autor: scols11
Raczej, unikaj jazdy na wysokich obrotach do czasu naprawy, turbo musi Ci nabijac zajebiste cisnienie a wczesniej nie bylo notfaula (prze strzalem). Masz VAG-a ??? Auto jedzie dobrze czy mulasto???
: czw lip 30, 2009 23:07
autor: lukistrach
No właśnie to mnie dziwi, że turbo nie przechodzi w tryb awaryjny, ładuję do końca, coż czeka mnie znowu nielada wydatek, a tak mnie na diesla wkręcali....
: czw lip 30, 2009 23:17
autor: scols11
lukistrach pisze:No właśnie to mnie dziwi, że turbo nie przechodzi w tryb awaryjny, ładuję do końca, coż czeka mnie znowu nielada wydatek, a tak mnie na diesla wkręcali.
Spokojnie moze to nic wielkiego.
Postaraj sie zrobic logi i zapodaj zobaczymy co sie dzieje
: czw lip 30, 2009 23:42
autor: lukistrach
właśnie czytam różne posty i dowiedziałem się się, ze jeżeli turbina ma zapieczone kierownice może wytwarzać takie ciśnienie, które powoduję własnie takie historiw
a propo dzieki za miłe słowo
Pozdrawiam
: czw lip 30, 2009 23:56
autor: Sztomel
trzeba sprawdzić jakie wartości pokazuje czujnik ciśnienia doładowania.
: pt lip 31, 2009 00:08
autor: Blade88
A ja mam inna teorie (nie wiem czy sluszna), w turbinie jest takie urzadzenie awaryjne ktore wypuszcza nadmiar cisnienia jesli dojdzie do przeladowania, chodzi o to ze jesli jedziemy na wysokich obrotach i turbina dziala wtedy na pelna pare to cale to cisnienie trafia do cylindrow, ale jezeli odpuscimy pedal gazu to wtedy turbina wciaz dziala na pelna moc sila bezwladnosci i wtedy to cisnienie musi gdzies ujsc, wtedy otwiera sie ten otwor bezpieczenstwa i niedopuszcza on do przeladowania, moze poprostu jest uszkodzony? i wtedy ten nadmiar cisnienia wywala ten lacznik gumowy
: pt lip 31, 2009 00:26
autor: Sztomel
Blade88 pisze:A ja mam inna teorie (nie wiem czy sluszna), w turbinie jest takie urzadzenie awaryjne ktore wypuszcza nadmiar cisnienia
ta teoria nie ma zastosowania w turbinie VNT jaką posiada przy silniku
lukistrach.
: pt lip 31, 2009 12:19
autor: lukistrach
jak mam zmierzyć te wartości ??
: pt lip 31, 2009 12:35
autor: Sztomel
VAG-COM-em robiąc logi dynamiczne, wartość aktualna ciśnienia doładowania będzie widoczna w grupie 011.