Strona 1 z 1

ciekawostka odnośnie klina na wale

: czw lip 30, 2009 12:51
autor: twromek
Już ładnych parę razy było o zrywaniu klina na wale w naszych poczciwych klekotach. Ostatnio jednak wpadł mi w ręce silnik CR (1,6D z Golfa 1 na płytkach a nie hydro jakby ktoś nie widział :jezor: ) i ma on całkiem inne rozwiązanie mocowania tego kółka, może już ktoś się spotkał z czymś takim? Interesuje mnie jaka jest wytrzymałość tego względem tych pospolitych kółek.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

:pub:

: czw lip 30, 2009 13:00
autor: Michał_1977
Jak na moje oko,jest to lepsze rozwiązanie,ponieważ koło jest w całości nasuwane na wał i w przypadku bicia na boki pozostałych kół,to koło nie powinno się obruszać i przez to jest mniejsze prawdopodobieństwo ścięcia klina,mimo,że jest mizerny.

: czw lip 30, 2009 13:06
autor: twromek
Tylko jedna sprawa jest dziwna, jeśli na serio jest to lepsze to dlaczego VW zrobił w późniejszych modelach coś gorszego?

: czw lip 30, 2009 13:08
autor: Michał_1977
Nie wiem,może myśleli,że będzie jeszcze lepsze...
W silnikach 1,6,toto jeszcze hula,ale w 1,9 to porażka,mimo,że koło jest takie samo...

: czw lip 30, 2009 13:09
autor: twromek
Albo mam tam wał z jakieś benzyny? :helm:

: czw lip 30, 2009 13:12
autor: Michał_1977
twromek pisze:Albo mam tam wał z jakieś benzyny?
W benzynach koła od rozrządu są dużo węższe...

: czw lip 30, 2009 13:16
autor: twromek
tak tylko powiedziałem, że z benzyniaka przecież :grin:

wiem, że są inne :bajer: