Strona 1 z 1

Nie dochodzi napięcie do świec

: wt lip 28, 2009 19:49
autor: brynol
witam.
mk3 1.9 TDI silnik 1Z.
ostatnio zaczęło mi auto źle palić "zimne", mimo upałów, świece dobre, tzn sprawdzałem bez wykręcania, delikatnie każda iskrzy, wymienione ok 4 miesięcy temu na komplet NGK. potem sprawdzałem mostek świec i tam nie ma zasilania, tzn sprawdzałem na ciepłym silniku, do mostka PLUS z żaróweczki, MINUS do aku MINUSA. no i po przekręceniu kluczyka żaróweczka nie świeci nawet na chwilkę. odłączyłem czujnik ten przy zbiorniczku z płynem i ten na wężu po prawej stronie (nie wiem czy to te od czujnika płynu) ale dalej to samo, żarówka nie świeci.
zauważyłem też ze jak sie kończy mostek (ten plastik co się w świece wpina) mam tam kable przerwane, tzn zdjęta tylko izolacja, ale minimalnie, kabla na tyle mało ze nie umiem tego bardziej wyjąć, strasznie ciężko jest nawet mostek ze świec ściągnąć. mam pytanie gdzie jed podłączony ten mostek? podejrzewam ze do tych wtyczek obok wtrysków, jest ich tam 2 lub 3, ale nie jestem pewien, chciałem całość rozpiąć i dokładnie to obejrzeć, ale nie wiem ktora to wtyczka

: wt lip 28, 2009 20:01
autor: Adamm
napiecie nie jest podawane na swiece w lecie bo TDI nie uzywa swiec do rozruchu powyzej + 5 st

a swiece polaczone sa w tej duzej okraglej wtyczce kolo tych trzech nromalnych

: wt lip 28, 2009 20:26
autor: brynol
aha :P
to dlatego tylko kontrolka mignie na chwlke...
hmmm to czemu ciezko odpala? i kopci na bialo :/
kurcze w piatek jade na wakacje, ponad 600 km w jedno strone i chcialbym miec sprawne auto

[ Dodano: 28 Lip 2009 20:28 ]
filtry wszyskie w maju wymienione, ok 5 k km na nich zrobilem. paliwo tylko na stacjach tankuje LOTOS/ SHELL

[ Dodano: 28 Lip 2009 21:20 ]
mam jeszcze pytanie z innej beczki, a nie chce zakladac extra nowego tematu.
dzis po wymienie pompy wspomagania tak dziwnie silnik pracuje, tzn wszystko normalnie, tylko taki dziwny dzwieg podczas jazdy... jakby pralka podczas wirowania, zaleznie od obrotow.
mozliwe ze to ta nowa pompa tak pracuje? bo raczej chyba nie, wg mnie

: wt lip 28, 2009 21:27
autor: scols11
A kat wtrysku jak tam sprawdzales na VAG. A ta nowa pompa n apostoju i skreceniu kol do oporu nie wydaje jakis dziwnych odglosow???

: wt lip 28, 2009 21:54
autor: brynol
scols11 pisze:A ta nowa pompa n apostoju i skreceniu kol do oporu nie wydaje jakis dziwnych odglosow???
nie sprawdzalem, ale raczej nie. wiem ze mam za duzo plynu i musze troszke spuscic zeby bylo max.
a takie odglosy przy nowej pompie moga wystepowac? czy cos nie tak jest?

[ Dodano: 28 Lip 2009 21:55 ]
scols11 pisze:A kat wtrysku jak tam sprawdzales na VAG
nie, gdzies na forum widzialem poprawne "cyferki" do mojego silnika, ale teraz nie umie znalesc :/

: wt lip 28, 2009 22:04
autor: scols11
brynol pisze: takie odglosy przy nowej pompie moga wystepowac? czy cos nie tak jest?
Cos jest nie wporzadku jesli to pompa chyba ze to zbieg okolicznosci i jakies lazysko wyje.
nie, gdzies na forum widzialem poprawne "cyferki" do mojego silnika, ale teraz nie umie znalesc :/
Poprawnie ustawiony kat wtrysku to okolice 51.

: wt lip 28, 2009 22:07
autor: brynol
no musze jechac do mechanika jutro, ten odglos jest nawet jak stoje i przegazuje do 2k obr to sie od ok 1.2 delikatnie nasila

[ Dodano: 28 Lip 2009 22:09 ]
tym bardziej ze w piatek jade ponad 600 km na wakacje

[ Dodano: 28 Lip 2009 22:31 ]
a lozysko w pompie nowej nie musi troszke pochodzic zeby sie uspokoilo? dotrzec, jesli mozna to tak nazwac?