Strona 1 z 1

[MK3 Vento TD AAZ] Zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego

: wt lip 28, 2009 16:02
autor: tomecki83
Witam wszystkich!!:)
Tak jak w temacie, moje Vento męczy zbyt wysoka temperatura płynu chłodniczego dochodząca podczas jazdy do 100 st. C a nawet więcej. Podczas postoju temp. oscyluje w granicach normy, tj. 90st. C . Dopiero podczas jazdy , przy pokonywaniu wzniesień lub jazdy z obciążeniem(np. przyczepka) temperatura skacze do góry?Jaka może być tego przyczyna?Zrobić płukanie układu chłodniczego?Czy może pompa wody do wymiany? A może termostat badziewny był założony? Myślałem jeszcze nad złym kątem wtrysku ustawionym na pasku rozrządu podczas jego wymiany (auto jakby troche ciężej odpala na ciepłym silniku)?Proszę o wszelką porade i pomoc.

: wt lip 28, 2009 16:43
autor: munior
tomecki83 pisze:auto jakby troche ciężej odpala na ciepłym
Objaw zbyt pużnego konta wtrysku;poluzuj pompę wtryskową i daj ok 1 -1,5mm w stronę silnika ,zaznacz sobie wcześniej jak było ,jak będzie lepiej to dokładnie trzeba na zegar ustawić.

: wt lip 28, 2009 16:50
autor: tomecki83
Dzieki wielkie za porade:) To pozostaje tylko sprawa tej wysokiej temp płynu chlodniczego :/ Troche mnie to już denerwuje , a nie chce żeby mi w końcu szlag trafił silnik :/

[ Dodano: 28 Lip 2009 16:51 ]
A jak wygląda ustawianie kąta wtrysku na "zegar" możesz mi mniej wiecej opisać tą czynność?:)

: wt lip 28, 2009 19:15
autor: 77Marek
Wymień termostat. A jeśli to nie pomożę to może być to wina pompy wody.

: wt lip 28, 2009 20:18
autor: munior
tomecki83 pisze:możesz mi mniej wiecej opisać tą czynność?
Wszystko na ten temat zostało już napisane proszę bardzo http://www.audi80.pl/16td-all-jak-ustaw ... 1t+wtrysku i tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 1t+wtrysku A co do temp.powyżej 100stopni to już przy 95stopniach powinien ci się załączyć wentylator .Skoro ci się nie włącza to masz czujnik w chłodnicy do wymiany

: wt lip 28, 2009 20:37
autor: tomecki83
Mam jeszcze jedno pytanie... Czy termostat w AAZ wymieni się bez demontażu alternatora??Bo widziałem że pompa wody jest właśnie pod nim i zerknąłem tak od góry na pompe i troche ciężko sie tam dostać. Chyba że od dołu spróbować ;)

: wt lip 28, 2009 21:11
autor: andrew.zbyrko
tomecki83, miałem takie same objawy jak piszesz i winny był termostat, nie trzeba odkręcać altka tylko pompe wspomagania, termostat jest za plastikowym króćcem. polecam kupić firmy "wahler"

: wt lip 28, 2009 21:13
autor: munior
tomecki83 pisze:Chyba że od dołu spróbować
Raczej tak ,od góry cięzka sprawa

: wt lip 28, 2009 21:14
autor: andrew.zbyrko
zbyt późny kąt wtrysku moze równierz powodować grzanie się auta ale przy seryjnym silniku nie powienno dochodzic do 100, warto też przyjżeć sie chłodnicy czy nie jest zatkana i pomopie wody [jeżeli widać przelewający się płyn w zbiorniczku z cienkiego przewodu to powinna być ok]

: śr lip 29, 2009 18:29
autor: tomecki83
Dziękuje bardzo za pomoc i fachową porade :)Jak tylko znajdę trochę czasu to biorę się za to.Pozdrawiam!!