Strona 1 z 1

: ndz sie 09, 2009 18:56
autor: everlast440
Witam,

Posiadam MK4 z silnikiem AJM i zmieniłem dwumasówkę na sztywne koło zamachowe VALEO.
Jestem w sumie zadowolony, odczułem lekki spadek komfortu, ale plus jest taki, że nie muszę się już martwić, że znów mi padnie dwumasówka i znów tyle kasy w plecy...swoją drogą podłamało mnie to, kilka miesięcy cieszyłem się samochodem, a tu taki koszt naprawy-masakra :(
Z tym komfortem też mi jest ciężko ocenić.... na pewno jest znacznie lepiej niż na zaczynającej się psuć dwumasówce, a że teraz jest ciut gorzej niż na początku może mi się tak wydawać, gdyż jak kupiłem Golfika byłem tak szczęśliwy jak na haju przez długi długi czas :) I teraz może mi się wydawać z perspektywy czasu, że wtedy na początku wszystko było idealnie :)
Ale ogólnie jest super, teraz ewentualny koszt naprawy wyniesie mi kilka setek, a nie 3 tys ;) A poza tym sztywne koło zamachowe (prosta konstrukcja stosowana w motoryzacji od lat) się nie psuje tak często jak dwumasówka.

Ktoś zmieniał jeszcze? Jestem ciekaw opinii.

Pozdrawiam!

: ndz sie 09, 2009 20:28
autor: wesol
Tak mnie to zastanawialo juz wlasnie wczesniej jak to jest z ta dwumasa w tych silnkach z sprzeglem 240mm. Znalazlem ze moz epodpasowalby zamach od vw TARO ale skoro to konstrukcja japonska tylko przejeta to nie wiem czy silniki tez sa japonskie czy vw. Napewno jest tam zamach pod 240mm no i jeszcze jakie jest mocowanie do walu to nie wiem ale pewnie jak w T4 i innych na 8 srub co by pasowalo. Ciekawe tylko czy ciezko dostac taki zamach. Moze łatwiej poszukacjakis zamach od innej marki- opel itp. valeo chyba nie sprzedaje samych zamachow jednomasowych.

: pn sie 10, 2009 08:48
autor: everlast440
Wymieniłem komplet- sprzęgło,zamach i docisk-kompletny zamiennik VALEO do silników AJM - nowość, dopiero co się pojawiło na rynku wg mojego mechanika + łożysko hydrauliczne (chyba tak to się nazywało, sorry nie jestem specem od tych spraw) SACHS. To łożysko nie było niezbędne do wymiany, ale za jednym razem chciałem już mieć wszystko na cacy :)
Zamiennik VALEO do AJM - ok. 2150 (cena katalogowa VALEO)
Łożysko SACHS ok 300.
Numer części podam w niedalekiej przyszłości, bo karton mam troszkę daleko od miejsca zamieszkania niestety, a nie wiem w sumie kiedy tam będę, być może w ten weekend.

: pn sie 10, 2009 17:45
autor: wallygraf
Witam.
Zamierzam się z wymianą dwumasa tylko nie wiem czy dwumas czy jednomas?
Interesuje mnie ten "dyskomfort" użytkowania jednomasa???

: czw wrz 03, 2009 16:00
autor: trefil
http://moto.allegro.pl/item708942179_ko ... 6_130.html

to jest link do takiego koła

jednomas w miejsce dwumasa do AJMa

: pn lis 22, 2010 23:22
autor: Jacko15
Ja również zmieniłem dwumas, na jedno mas VALEO, i szczerze powiedziawszy zaczyna mnie wkurzać ten dyskomfort!! W samochodzie jest dużo głośniej, rzegoczą sprężynki, i przy 2tyś obrotów niesie moment po pace. Mogę odstąpić cały komplet z przebiegiem 15tyś KM za 1200zł

jednomas w miejsce dwumasa do AJMa

: pn lis 22, 2010 23:41
autor: bongo
Jacko15 pisze:Ja również zmieniłem dwumas, na jedno mas VALEO, i szczerze powiedziawszy zaczyna mnie wkurzać ten dyskomfort!!
Jednak inżynierowie Volkswagena na darmo tego patentu nie wymyślili,a w tej chwili za cenę poniżej 1.5 tysiąca można zakupić kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym :bajer:
U mnie pomimo prawie 230k km,dwumas delikatnie zaczyna hałasować przy ruszaniu,tak że jakiś czas spokojnie pojezdzi :bigok:

jednomas w miejsce dwumasa do AJMa

: pn lis 22, 2010 23:50
autor: Jacko15
Co prawda Valeo bez żadnego problemu przenosi 350Nm , ale jak mnie to bardziej zacznie denerwować to w moim AJM+ zagości jeszcze ganc nowy zestaw dwumasowy. AA i tak przy okazji, kolego everlast440, skoro mamy to samo sprzęgło, to nie odczuwasz delikatnych szarpnięć przy dodaniu lub ujęciu gazu, jadąc na 4 lub 5 biegu??