Strona 1 z 1

notlauf przy rozpędzaniu głównie pod wzniesienia

: ndz lip 26, 2009 10:21
autor: gstw
Witam!
W kwietniu br. miałem regenerowaną turbinkę w swoim Golfie IV Variant AXR 115KM przebieg 150 tys. (była cała w oleju). Po tym zabiegu około miesiąca bezawaryjnej jazdy autko znowu zaczęło tracić moc przy około 2100 obrotach - moc wraca po ponownym uruchomieniu silnika, przed regeneracją traciło przy około 3000 obr.
Diagnoza Vagiem wykazuje błąd: 17964 - interpretacja: Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji, lub: Regulacja ciśnienia doładowania - przekroczona dolna granica regulacji.
Został wymieniony zawór N75 o numerze 1J0906627B na zamiennik: 1K0906627A Pierburg (wskazany przez ETKA). Około miesiąca półtorej było bez notlaufów. Po przejechaniu niecałego 1000 km problem ponownie powrócił i coraz bardziej się nasila. Nadmieniam, iż regeneracja oryginalnego N75 nic nie dała - odcinał jak szalony. Szczelności wężyków sprawdzone organoleptycznie - bez przedmuchów.
Odcięcia występują głownie przy podjazdach pod wzniesienia, rzadkością jest notlauf na prostej. Nie mam możliwości zrobić logów w najbliższym czasie, więc proszę o poradę co jeszcze można sprawdzić aby wyeliminować te nieszczęsne notlaufy? Czy mógł ten nowy N75 paść po tak krótkim użytkowaniu?
Pozdr

: ndz lip 26, 2009 10:32
autor: scols11
Niewiemyz czego bierze sie ten notfaul z niedoladowania czy tym razem z przeladowania i teraz przy jakich obrotach Ci odciana???

: ndz lip 26, 2009 11:18
autor: DANIEL LHR
pewnie lopatki Ci sie turbinie zacinaja , sprawdz recznie czy sztanga chodzi bez przyciec,
Mozesz troche go tez przegonic przy wyzych obrotach
axr mial raczej 100km a nie 115

: ndz lip 26, 2009 11:51
autor: gstw
do scols11

odcina przy około 2100 obrotach, a błąd odczytany Vagiem to 17964 - interpretowany jako niedoładowanie.

do DANIEL LHR

Był przeganiany powyżej 3000obr. ale nic to nie dało :(
Być może 110KM, ale jeden z mechaników powiedział, że to 115KM.


Czyli pozostaje pewnie zrobić logi dynamiczne i je zinterpretować, bo inaczej będzie ciężko z diagnozą ?

: ndz lip 26, 2009 12:33
autor: Ceglarz
Nie masz nigdzie nieszczelności, gruszka chodzi płynnie? Zrób logi będzie prościej. AXR to 101KM.

: ndz lip 26, 2009 12:37
autor: Casio
Jak to w końcu jest z tą sztangą,można ręcznie ruszać czy nie?.Spotkałem się na forum z taką opinią,że trzeba później wyregulować co nie jest takie proste.

: ndz lip 26, 2009 12:43
autor: Ceglarz
Casio, Jeśli byś ją skracał czy wydłużał to tak. Samo sprawdzenie działania nic jej nie zaszkodzi :grin:

: ndz lip 26, 2009 13:03
autor: gstw
Dzięki wszystkim :)
Jak zrobię logi zapodam w odpowiednim dziale.
pozdr

: ndz lip 26, 2009 13:12
autor: scols11
Sprawdz jeszcze wezyk idacy do ECU i przemyj czujnik doaldowania benzyna ekstrakcyja i sparwdz okablowanie.

: ndz lip 26, 2009 15:18
autor: Ceglarz
scols11, Widziałeś taki wężyk w AXR?? Tam jest elektryczny Mapsensor.

: ndz lip 26, 2009 15:33
autor: scols11
Ceglarz pisze:scols11, Widziałeś taki wężyk w AXR?? Tam jest elektryczny Mapsensor.
Niewiedzialem :pub:

: ndz lip 26, 2009 18:55
autor: gstw
Proszę,
Napiszcie z jakich bloków zrobić logi dynamiczne do diagnozy ?

: ndz lip 26, 2009 19:00
autor: GeGi
003 008 i 011