Strona 1 z 1
Zamiana turbiny z ALH na inną o stałej geometrii.
: pt lip 24, 2009 18:29
autor: SMUTNYINDYK
Zadawałem to pytanie w innym wątku, ale nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi. Czy można bez żadnych przeróbek wstawić do ALH turbinę n.p. od AGR [ o stałej geometrii] plus oczywiście drobne zmiany n.p. N75. Tu uzasadnię to dziwne pytanie tym że nie zależy mi na osiągach bo samochodem stale jeździ małżonka po mieście [i właściwie tylko] i ciągle zamula turbo. Oczywiście nie chcę zepsuć konstrukcji, ale nie chcę co dwa tygodnie gnać gdzieś poza miasto, by odmulić turbo [bo to niebezpieczne dla zdrowia]. AGR też ma 90KM, a ma stałą geometrię. Mnie[no i żonie] wystarczyły by osiągi takie jak w CITROENIE BERLINGO 2.0 HDI, a ma on też 90 KM[ i turbo o stałej geometrii] i na pewno słabiej przyspiesza od 1.9 ALH, ale da się jeździć i wyprzedzać. Chodzi mi tylko o prostą jazdę bez myślenia o NOTLAUFIE.
: pt lip 24, 2009 18:56
autor: piter_s
pewno się da, tylko kwestia innego sterowania jak wspomniałes i nie wiem jak jest z map sensorem czy nie jest inny.
: pt lip 24, 2009 21:27
autor: KonradzikIV
SMUTNYINDYK, a czy nie lepiej jest doprowadzić do porządku obecne turbo ?? PSJ jest najczestszym skutkiem wpadania w tryb awaryjny ale to nie znaczy że trzeba przedmuchiwać turbo co tydzien tylko raz na jakis czas trzeba nim pojechać nie uzywając bardzo wysokich biegów przy małych predkościach. Ja bym podjechał do kogos kto ma o tym pojecie a nie bawił się w jakies wymiany turbin.
: pt lip 24, 2009 22:13
autor: SMUTNYINDYK
No wiadomo że to co pisze kol. KonradzikIV to naturalna logika, ale ja napisałem, że pojazdem jeździ kobieta i ma swoją filozofię. Uważa że samochodem powinno jeździć się tak jak się samemu chce, a nie jakieś tam przeganiania z konieczności. Niedawno stwierdziła, że " O ZGROZO " jej poprzedni CITROEN SAXO to był szczyt techniki bo nigdy się nie zepsuł, a NEW BEETLE ma błąd konstrukcyjny bo nie można nim jeździć w/g własnej woli[ w tym wypadku PSJ]. Nie zależy jej na wybitnych osiągach, byle nie było niespodzianek w stylu NOTLAUFU. Poza tym samochód jest w/g mnie nienaganny, ale to ja muszę go odmulać na co nie zawsze mam ochotę stąd moje dziwaczne pytanie.
: pt lip 24, 2009 22:22
autor: leon79
Moim zdaniem PSJ nie jest głównym winowajcom notlaufu. Wazne jest to aby lac dobre paliwo, nie miec zapchanego kata, mieć nielejące wtryski i nielejącą odmę.
: pt lip 24, 2009 23:02
autor: leo...
łatwo tego nie zrobisz ... ECU steruje N75 z innych map w obu przypadkach (osie map przypisane gdzie indziej) - jeśli chcesz bypass zamiast kierownic musisz zmienić też soft sterownika lub cały sterownik - tak żeby bypass był sterowany nadciśnieniem z kolektora a nie podciśnieniem z vacum pompy - gra nie warta zachodu - lepiej wypoleruj kierownice spalin i pierścień przestawczy - będziesz miał spokój z notlaufami na następne 100 kkm ...
: pt lip 24, 2009 23:06
autor: SMUTNYINDYK
Odma pod autem, silnik pracuje równiutko, zero dymienia, tylko ten NOTLAUF czasem na 5 biegu i gazie do dechy, co budzi niepokój bo gdyby przyszło kiedyś wyprzedzać to nie wiadomo.... Dodam że u mnie w C-MAXIE 1.6 TDCI takie zjawisko nigdy nie wystąpiło, ale ja nie jeżdżę PSJ.