Zamiana turbiny z ALH na inną o stałej geometrii.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Zamiana turbiny z ALH na inną o stałej geometrii.

Post autor: SMUTNYINDYK » pt lip 24, 2009 18:29

Zadawałem to pytanie w innym wątku, ale nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi. Czy można bez żadnych przeróbek wstawić do ALH turbinę n.p. od AGR [ o stałej geometrii] plus oczywiście drobne zmiany n.p. N75. Tu uzasadnię to dziwne pytanie tym że nie zależy mi na osiągach bo samochodem stale jeździ małżonka po mieście [i właściwie tylko] i ciągle zamula turbo. Oczywiście nie chcę zepsuć konstrukcji, ale nie chcę co dwa tygodnie gnać gdzieś poza miasto, by odmulić turbo [bo to niebezpieczne dla zdrowia]. AGR też ma 90KM, a ma stałą geometrię. Mnie[no i żonie] wystarczyły by osiągi takie jak w CITROENIE BERLINGO 2.0 HDI, a ma on też 90 KM[ i turbo o stałej geometrii] i na pewno słabiej przyspiesza od 1.9 ALH, ale da się jeździć i wyprzedzać. Chodzi mi tylko o prostą jazdę bez myślenia o NOTLAUFIE.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt lip 24, 2009 18:56

pewno się da, tylko kwestia innego sterowania jak wspomniałes i nie wiem jak jest z map sensorem czy nie jest inny.
Ostatnio zmieniony sob lip 25, 2009 09:53 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » pt lip 24, 2009 21:27

SMUTNYINDYK, a czy nie lepiej jest doprowadzić do porządku obecne turbo ?? PSJ jest najczestszym skutkiem wpadania w tryb awaryjny ale to nie znaczy że trzeba przedmuchiwać turbo co tydzien tylko raz na jakis czas trzeba nim pojechać nie uzywając bardzo wysokich biegów przy małych predkościach. Ja bym podjechał do kogos kto ma o tym pojecie a nie bawił się w jakies wymiany turbin.


Obrazek

SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SMUTNYINDYK » pt lip 24, 2009 22:13

No wiadomo że to co pisze kol. KonradzikIV to naturalna logika, ale ja napisałem, że pojazdem jeździ kobieta i ma swoją filozofię. Uważa że samochodem powinno jeździć się tak jak się samemu chce, a nie jakieś tam przeganiania z konieczności. Niedawno stwierdziła, że " O ZGROZO " jej poprzedni CITROEN SAXO to był szczyt techniki bo nigdy się nie zepsuł, a NEW BEETLE ma błąd konstrukcyjny bo nie można nim jeździć w/g własnej woli[ w tym wypadku PSJ]. Nie zależy jej na wybitnych osiągach, byle nie było niespodzianek w stylu NOTLAUFU. Poza tym samochód jest w/g mnie nienaganny, ale to ja muszę go odmulać na co nie zawsze mam ochotę stąd moje dziwaczne pytanie.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » pt lip 24, 2009 22:22

Moim zdaniem PSJ nie jest głównym winowajcom notlaufu. Wazne jest to aby lac dobre paliwo, nie miec zapchanego kata, mieć nielejące wtryski i nielejącą odmę.


User

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pt lip 24, 2009 23:02

łatwo tego nie zrobisz ... ECU steruje N75 z innych map w obu przypadkach (osie map przypisane gdzie indziej) - jeśli chcesz bypass zamiast kierownic musisz zmienić też soft sterownika lub cały sterownik - tak żeby bypass był sterowany nadciśnieniem z kolektora a nie podciśnieniem z vacum pompy - gra nie warta zachodu - lepiej wypoleruj kierownice spalin i pierścień przestawczy - będziesz miał spokój z notlaufami na następne 100 kkm ...



SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SMUTNYINDYK » pt lip 24, 2009 23:06

Odma pod autem, silnik pracuje równiutko, zero dymienia, tylko ten NOTLAUF czasem na 5 biegu i gazie do dechy, co budzi niepokój bo gdyby przyszło kiedyś wyprzedzać to nie wiadomo.... Dodam że u mnie w C-MAXIE 1.6 TDCI takie zjawisko nigdy nie wystąpiło, ale ja nie jeżdżę PSJ.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 173 gości