Strona 1 z 2
[mk3]afn wentylatory chłodnicy
: czw lip 23, 2009 15:45
autor: damiano_mo
witam. mam pytanie odnośnie wentylatorów w tdi afn. przy jakiej temperaturze powinny się załączac? na blacie mam 90* mfa pokazuje ok 100* a wentylatory nie działają. z płynem niemam problemów. nigdy wskazówka nie przekroczyła połowy na blacie. termostat działa prawidłowo.auto z klimą
zwierałem styki we wtyczce i działają. czyli termowyłącznik ten z chłodnicy?
: czw lip 23, 2009 16:07
autor: mariusz75
Mam AFN-a od 3 lat i nie słyszałem żeby załączyły mi się wentylatory chłodnicy, nie licząc faktu i przypadku gdy włączę klimę.
Ja również sprawdzałem to VAG-iem i przy temp odczytanej przez VAG-a z bloków pomiarowych elektroniki silnika przy ok. 100 stopniach jeszcze się nie włączają.
Mój tak już ma i nie szukam usterki na siłę.
I jeszcze, termostat, czujnik temp - sprawne wymieniane na ori z ASO
: czw lip 23, 2009 16:16
autor: damiano_mo
właśnie może szukam dziury w całym. mi tez nigdy się nie załączyły bynajmniej nie słyszałem. w vagu też temp. pokazuje podobnie jak na blacie. czujnik temp. ok i termostat też bo wymieniałem go bo stary był uwalony...
: czw lip 23, 2009 18:43
autor: mivhal_f
wlacze sie do tematu...mam 1Z i ostatnio na zakopiance mialem na blacie niewiele ponad 100 stopni i nie czułem ani nie slyszalem by sie wlaczyly...schladzalem silnik nawiewem...
P.S. samochod bez klimy...termostat sprawny....
: czw lip 23, 2009 18:58
autor: damiano_mo
: czw lip 23, 2009 20:17
autor: GRIZLI
Jesli wskazowka stoi w licznikach na 90 stopniach, czym się przejmujesz? Wszystko jest OKI a aby załączyć wentylator, trzeba się trochę pomęczyć. Zresztą od kiedy to, w MFA jest podawana w Mk3 temperatura cieczy chłodzącej? Od zawsze była to temperatura oleju a ona zawsze będzie wyższa od cieczy, po nagrzaniu silnika.

: czw lip 23, 2009 20:44
autor: Gr@rM!
damiano_mo, ja też jeszcze nigdy nie zauważyłem żeby mi się włączyły, a wskazówka nigdy nie przekroczyła 90 C

: czw lip 23, 2009 21:10
autor: damiano_mo
tak wiem ze w mfa to temp oleju

: czw lip 23, 2009 22:24
autor: szatanek
U mnie tak samo wskazówka zawsze stoi na 90 st., fakt jest taki ze napewno wahania + - są ale w AFN-ach czujnik ma taką kalibracje ze gdy temp cieczy wynosi 90 kilka st. to wskazówka zawsze pokazuje równo 90, skok grubo powyzej tej wartosci został by dopiero zauwzony na wskaźniku. Druga sprawa to to ze te motory jest strasznie cieżko przegrzać nawet w upały i to ich wielka zaleta, ale w zimie długo sie nagrzwają.
W 1Z-tach juz jest inaczej tam wskazówka często wychyla sie powyzej 90 st.
A czy jest ktos na forum u kogo w AFNie udało sie zaobserwować wychylenie sie wskazówki powyzej 90 st?
: czw lip 23, 2009 22:44
autor: damiano_mo
szatanek pisze:A czy jest ktos na forum u kogo w AFNie udało sie zaobserwować wychylenie sie wskazówki powyzej 90 st?
no właśnie

: pt lip 24, 2009 00:23
autor: GRIZLI
W 1Z-tach juz jest inaczej tam wskazówka często wychyla sie powyzej 90 st.
A skąd niby takie teorie jeśli można wiedzieć?? Bo jakoś jeżdżę juz kilka lat swoim, jeździłem innymi i niczego takiego nie zaobserwowałem. Poza tym, czym rożni się układ elektryczny wskaźnika temeratury 1Z od AFN?
: pt lip 24, 2009 10:29
autor: Azz
GRIZLI pisze:W 1Z-tach juz jest inaczej tam wskazówka często wychyla sie powyzej 90 st.
A skąd niby takie teorie jeśli można wiedzieć?? Bo jakoś jeżdżę juz kilka lat swoim, jeździłem innymi i niczego takiego nie zaobserwowałem. Poza tym, czym rożni się układ elektryczny wskaźnika temeratury 1Z od AFN?
1Z do 95 roku miały inne zegary, u mnie też bardzo często wychyla się wskazówka,
tak się waha przed 90 do 95 czasami dłuższy czas stoi, jak pogonisz to jest za 90,
wiatraki osobiście włączyły mi się kilka razy w te lato (może z 5 jak narazie).
: pt lip 24, 2009 23:16
autor: szatanek
A skąd niby takie teorie jeśli można wiedzieć??
Takie teorie z obserwacji, widziałem wiele 1Ztów gdzie wskazówka podczas jazdy waha sie w okolicach 90 St. raz więcej raz mniej zalezy czy stoimy czy jedziemy i jaka temp na dworze. Natomiast w AFN-ach jeszcze nigdy nie widziałem zeby podczas postoju w wys temp. wskazówka przekroczyła 90 st. , zawsze jest tak samo. Czym to wytłumaczycie?
Moze dowiem sie czegos nowego ?
: pt lip 24, 2009 23:44
autor: bartek2
też mam AFN i tylko raz mi sie zdarzyło ze oba wentylator sie włączyły. Było to przy sprawdzaniu czy wogóle rusza i mechanik tak grzał silnik na postoju z podłączonym vagiem aż się oba włączyły. Myśle ze dobre pałowanie w takie upalne dni po mieście załączy te wiatraki
