Strona 1 z 1
Falujace oborty - winny przekaźnik ?
: czw lip 23, 2009 09:39
autor: kasztan_TDI
Witam od niedawna czasami faluja mi oborty, gdy auto jest zimne, czasami słysze
jak cos pstryknie (gdzieś w bezpiecznikach) auto zaczyna chodzic równo.
pozdrawiam. Jakiś przekaźnik ma z tym czymś cos wspolnego?
: czw lip 23, 2009 09:46
autor: piotreq
Moze wylacza sie przekaznik od swiec zarowych i spada obciazenie silnika - zaczyna pracowac rowno.
Ale to by bylo dosc dziwne...
: czw lip 23, 2009 09:48
autor: kasztan_TDI
piotreq, No tez się zastanawiałem, ale temperatury nie takie na grzanie..
: czw lip 23, 2009 09:49
autor: piotreq
Trzeba by zmierzyc czy napiecie do swiec dochodzi po uruchomieniu zimnego silnika i jak dlugo.
: czw lip 23, 2009 13:28
autor: damcio151
jeżeli masz to odłącz przekaźnik od świec podgrzewających płyn chłodniczy ... jak otworzysz maskę to wisi na podszybiu , ma jedną 3 pinową wtyczkę i 2 wyjścia na świece
: czw lip 23, 2009 19:56
autor: piter_s
ja myślę że obciążenie prądowe ze świec nie ma wpływu na falowanie obrotów silnika ty bardziej w dieslu co jest wysoki moment obrotowy.
obstawiam na brudny nastawnik, a że niby po pstryknięciu jest ok to może ci się tak wydaje bo autko złapie trochę temp.
tez taką samą sytuację miałem że na zimnym chodził jak star a zaraz po chwili objaw niknął.
a powiedz mi czy jak jedziesz na 5 biegu i na 1000obr czy auto nie poszarpuje???.
: czw lip 23, 2009 20:01
autor: damcio151
piter_s pisze:ja myślę że obciążenie prądowe ze świec nie ma wpływu na falowanie obrotów silnika ty bardziej w dieslu co jest wysoki moment obrotowy.
mylisz się ... jeżeli załączane są świece to od razu obroty ulegają zmianie ... jezeli sterowanie przekaźnika szaleje i załącza się i co chwilę wyłącza i tak w kółko, to będą falować obroty
przykład
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1291361
: czw lip 23, 2009 20:08
autor: piter_s
damcio może i tak być, sytuacja 1 na 1000.
ale i tak myślę że aż takiego obciążenia nie ma że silnik falował, u siebie jak przestają grzać świece od płynu to praktycznie nie ma wielkiej różnicy w obrotach, a może to zależy jaki kto ma altrnator, bo jak mam najmocniejszy jaki był, przy 70Ah może taki objaw występować.
ale i tak obstawiam nastawnik bo dokładnie taką samą sytuację miałem.
a po za tym świece jedne i drugie teraz nie grzeją.
: czw lip 23, 2009 20:16
autor: damcio151
piter_s pisze:ale i tak myślę że aż takiego obciążenia nie ma że silnik falował,
przecież to spore obciążenie ... poczekaj do zimy i obserwuj pracę silnika gdy ruszysz i po jakiejś chwili staniesz na światłach ...
piter_s pisze:a po za tym świece jedne i drugie teraz nie grzeją.
nie grzeją ... wiesz czym jest sterowany j359 ? masą ... jak gdzieś kabelek jest przetarty to przekaźnik się załącza ...
[ Dodano: Czw Lip 23, 2009 21:14 ]
jak jest vag to poproszę 013
: ndz lip 26, 2009 13:35
autor: piter_s
i jak sprawa się wyjaśniła??