Strona 1 z 2

Turbina czy przepływomierz - AJM

: śr lip 22, 2009 20:25
autor: zajac
Witam

Taka sprawa: turbo przy agresywnej jeżdzie w ok 3 obr przestaje ładować na chwile i wyczuwalny jest spadek momentu obr, vag tez to potwierdza, a przy normalnym powiedzmy mniej agresywnym przyspieszaniu do konca nie ma tego efektu braku momentu to czy to wina turbosprezarki czy przeplywomierza?

: śr lip 22, 2009 20:28
autor: Sztomel
wina turbosprężarki i/lub a raczej lub całego jej sterowania podciśnieniem jak i możliwymi nieszczelnościami w dolocie, przepływkę zostaw w spokoju.

: czw lip 23, 2009 00:11
autor: EnJoy
zajac pisze:przy agresywnej jeżdzie w ok 3 obr przestaje ładować na chwile i wyczuwalny jest spadek momentu obr
a powyżej tych obrotów jest lepiej? ciągnie tak jak powinien?
kierownice w turbinie mogą stać... albo przy dużym ciśnieniu gdzieś z dolotu ucieka powietrze

: czw lip 23, 2009 00:21
autor: mateo86
Miałem to samo od 3tyś spadek mocy a od 3,5tys dalej ciągnął, zaczałem lac lepsze paliwko i przegoniłem auto kilka razy porządnie zawsze gdy tylko była okazja i sie poprawiło teraz ten spadek czuje dopiero jak mam w aucie 4 osoby a gdy jade sam nie czuje tego. Tu moje stare logi http://rtnet.pl/vaglog/forest8615_159.html nowych niestety nie mam.

: pt lip 24, 2009 23:11
autor: zajac
no jest podobna dziura jak u mateo86, w sumie z paliwem probowałem bo leje V-powera i Verwe Orlenu, wiec nie wiem, sprawdze jeszcze czy gdzies nie ma nieszczelności


a dziś zaobserwowalem jedna rzecz, własnie wracalem do domu na zewnatrz juz nie tak gorąco i zjawisko dziury nie wystepuje, a przynajmniej jest praktycznie nie odczuwalna
wiec wtf?

: sob lip 25, 2009 01:43
autor: Zimny Chirurg
Witam

Przeczytałem ten post pare dni temu i pomyslałem ze sprawdze. Tez mam AJMa i przekopałem go ostro na maxa do 4 k obr i szczerze mówiąc nie miałem jakiegos dziwnego spadku mocy. Szedł równo cały czas i nic nie jęczał. Mozlewe jest takie cos w trakcie przekładania biegów jak zrobisz to za wolno to wiadomo ze turbo napedzne jest spalinami i jak silnik zejdzie z obrotów za duzo to bedzie trzeba odczekac chwile jak znowu turbawka napompuje powietrza i znów bedzie max kop. Dlatego jak gdzieś ostro smigasz to staraj sie maxymalnie jak najszybciej przekładać bieki. Wtedy nie odczujesz chwilowego spadku mocy w duzym stopniu.

Pozdro

ZC

: sob lip 25, 2009 10:36
autor: zajac
Zimny Chirurg, to nie chodzi o spadek momentu obrotowego po wysprzegleniu tylko w trakcie kiedy turbo dmucha

: sob lip 25, 2009 21:37
autor: Zimny Chirurg
Wiem :)
I tez pisałem ze mam płynny przyrost mocy i nie stwierdziłem spadku przy wchodzeniu na wysokie obroty. Ciągnie równo i płynnie.

Pozdro.

ZC

: sob lip 25, 2009 22:23
autor: mr.mark
U mnie tez wystepuje dziura w doladowaniu. Za to w zakresie ok 2200 obr. potemciagnie choc mam wrazenie ze tez nie za rowno.
Co do zmiany biegow/szybkich zmianach po ponownym wcisnieciu gazu mam takze przerwe chwilowa za nim zacznie ciagnąc.
Tu jest link jak to u mnie wyglada: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222235

Bede zabieral sie za czyszczenie turba i wywalenie katalizatora zobacze co bedzie wteddy sie dzialo.
Bede sledzil Twoj temat bo jestem ciekaw co z tego wyjdzie....

: wt sie 04, 2009 17:20
autor: zajac
dziś auto odebrałem po czyszczeniu turbiny i ukladu dolotowego z Monster Serwis w Krakowie no i musze powiedzieć ze czuc ogomna roznice po czyszczeniu.

Auto lepiej sie wkreca i czuc, że lepiej ładuje, poprawiła sie elastyczność i teraz ciągnie bez zatrzynywania i mulenia.

Byla czyszczona turbina, kolektor ssacy, przepustnica, wszystkie rury dolotowe oraz intercooler.

polecam taki zabieg, tyle ze jest jeden mały szkopuł jesli turbina byla przegrzana i ogolnie jest juz bardzo licha czyszczenie moze sie skonczyc pogrzebem sprezarki bo czesto tzyma sie ona tylko na nagarze

: wt sie 04, 2009 20:00
autor: *daniel*
ile taki zabieg??

: wt sie 04, 2009 22:16
autor: carlos58
Ja mam podobny problem otóż po osiągnięciu ok 3000 obrotów turbo siada i nie chodzi mi o dziurę tylko moc całkowicie spada, na komputerze pokazało bład regulacji cisnień, proszę o poradę co może być nie tak oraz jak to można naprawić
2 kwestia to taka że od chwili kiedy kupiłem moje auto wogóle nie świeci mi komputer pokładowy, tutaj też proszę o porady.
Moje auto to Golf IV 1.9 TDI 2000r 116KM 6-biegowa skrzynia

: wt sie 04, 2009 23:58
autor: zajac
*daniel* pisze:ile taki zabieg??
kwestia dogadania sie, ja mam małą promocję.

carlos58, wydaje mi sie ze u ciebie chyba wystepuje notlauf, poszukaj po forum bo było sporo tematow o tym

: śr sie 05, 2009 01:26
autor: fleshu
Ten chwilowy spadek mocy występuje w autkach z klimą > sprężarka odpina sprzęgło podczas nagłych przyśpieszeń > ale u siebie zaobserwowałem sposób na zniwelowanie tego efektu > zakręciłem sztangę (skracając) do etapu igraniczenia 140km max > następnie odkręcałem powoli robiąc logi > no i trafiłem na punkt bez utraty > ale mam pewność ze sztanga się nie zacina > pozostałe przypadki to wieszanie się kierownic > dodam że w moim pyrtku > kat out, odma out, kolektor czysty > od roku brak Not-a.
Pamiętajcie że turbo się nie zatrzymuje > ono cały czas się kręci > VNT pracuje na każdym biegu > a nie w zakresie całego przyśpieszania > a vnt zapycha się olejem albo dawką albo zabitym katalizatorem > jeżeli wykluczymy te sprawy a VNT jeszcze chodzi nawet trochę to samo się wyczyści > reszta to uszkodzenia mechaniczne.

[ Dodano: 05 Sie 2009 01:29 ]
zajac, > no i jeszcze ci napisze > skoroczyścili te rzeczy które napisałeś > to odpinaj odmę > bo to ona leje > będziesz się cieszył przez grube lata że autko tak śmiga > a nie przez miesiąc!.