Strona 1 z 1

Charakterystyczne syczenie po zmianie biegu

: śr lip 22, 2009 16:21
autor: Gr@rM!
Może to i śmieszne pytanie, ale... czy przy zmianie biegu na wyższy powinien być słyszalny dźwięk jakby ktoś spuścił nagle powietrze z koła?

: śr lip 22, 2009 16:37
autor: Sztomel
z pewnością to świst wywołany pracą turbiny lub drobniutką nieszczelnością np. plecionki układu wydechowego, rozbujaj autko na poszczególnych biegach do 3,5 tyś. obrotów i pogoń go na piątce tak aby silnik przekroczył również 3,5 tyś. obrotów - jeśli sterownik nie przejdzie w tryb pracy awaryjnej to sprawdź tylko stan plecionki (łącznika elastycznego) za kolektorem wydechowym czy nie jest gdzieś plecionka pozrywana a jeśli nie to ciesz się dalej z jazdy i miłego dla ucha świstu turbodoładowania.

: śr lip 22, 2009 17:39
autor: Gr@rM!
Sztomel pisze:z pewnością to świst wywołany pracą turbiny lub drobniutką nieszczelnością np. plecionki układu wydechowego, rozbujaj autko na poszczególnych biegach do 3,5 tyś. obrotów i pogoń go na piątce tak aby silnik przekroczył również 3,5 tyś. obrotów - jeśli sterownik nie przejdzie w tryb pracy awaryjnej to sprawdź tylko stan plecionki (łącznika elastycznego) za kolektorem wydechowym czy nie jest gdzieś plecionka pozrywana a jeśli nie to ciesz się dalej z jazdy i miłego dla ucha świstu turbodoładowania.
hmm ale ten "świst" to jest takie syczenie powietrza i występuje nie podczas wciskania gazu tylko po jego puszczeniu - wygląda to tak: załóżmy jadę na 2 biegu, obroty w granicach 3000 wciskam sprzęgło - noga z gazu i wtedy jest to syczenie - tak jakby zawór upustowy puszczał aż tyle powietrza. Ostatnio jechałem innym AFN'em i takiej sytuacji nie zaobserwowałem. Stąd też moje pytanie dlaczego u mnie tak jest ...

: śr lip 22, 2009 17:47
autor: Sztomel
ja słyszę świst zarówno przy przyspieszaniu jak i wysprzęglaniu.

: śr lip 22, 2009 19:25
autor: bongo
Może masz blow off?

: czw lip 23, 2009 19:08
autor: Gr@rM!
bongo pisze:Może masz blow off?
Hmm gdyby był to na pewno bym go zauważył, a nic takiego pod maska nie ma, a pssytttt jest :bigok:

: czw lip 23, 2009 21:37
autor: Mako
może turbina była wymieniana ?

: czw lip 23, 2009 21:51
autor: jasiek21
a może po prostu masz wycięty katalizator,
u mnie z katem była cisza, po wycięciu ładnie syczy podczas zmian biegów

: pt lip 24, 2009 09:28
autor: Gr@rM!
może turbina była wymieniana ?
hmm a sprawdzę z ciekawości, ale wątpię.
jasiek21 pisze:a może po prostu masz wycięty katalizator,
Puszka jest tylko ciekawe czy COŚ w niej jest :grin: Autko było ściągnięte z Austrii i wydaje mi się że prędzej włożyli by nowego niż wybebeszali starego.