Strona 1 z 1

Check engine

: wt lip 21, 2009 23:37
autor: adampiasek
Mam pytanie od bardzo niedawna mam golfika 1.9 TDI 110KM, i zauważyłem że po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zapala sie wcale kontrolka check (silniczek i piorunek) wszystkie inne się zapalają i gasną po jakims czasie, czy to normalne czy żarówka mogła się przepalić. Nie zwróciłem uwagi wcześniej a mechanik na przeglądzie powiedział że nie było błędów.

Re: Check engine

: wt lip 21, 2009 23:55
autor: doggie
adampiasek pisze:Mam pytanie od bardzo niedawna mam golfika 1.9 TDI 110KM, i zauważyłem że po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zapala sie wcale kontrolka check (silniczek i piorunek) wszystkie inne się zapalają i gasną po jakims czasie, czy to normalne czy żarówka mogła się przepalić. Nie zwróciłem uwagi wcześniej a mechanik na przeglądzie powiedział że nie było błędów.
dotyczy to sterowania silnika benzynowego więc u ciebie się nie powinno zapalać

: śr lip 22, 2009 00:00
autor: adampiasek
looz , generalnie sorki za głupie pytanie ale wolałem się upewnić to jest mój pierwszy diesel... wcześniej tylko beznzyna w którym ta kontrolka była ;) ...

: śr lip 22, 2009 16:53
autor: Sztomel
adampiasek pisze:sorki za głupie pytanie ale wolałem się upewnić to jest mój pierwszy diesel...
no i nie ma co przepraszać, pamiętaj, że od teraz rolę kontrolki "check engine" w dieselku pełni kontrolka podgrzewania świec żarowych (żółta spiralka) - ona sygnalizuje w dieslu niesprawność w sterowaniu silnika i podzespołów oraz włącznika świateł stop, gdyby Ci kiedykolwiek zaczęła mrugać to nie szukaj winy w przepalonych świecach żarowych bo to nie ta usterka tylko trzeba podpiąć interfejs diagnostyczny z programem VAG-COM aby odczytać jaki sterownik silnika zapisał błąd (przed podpięciem Vaga dobrze jest też się upewnić czy działają światła stop jak ta kontrolka miga - jeśli nie będą działać te świtatła to sprawdzenie wtyczki lub wymiana włącznika)
i druga dobra rada - jeśli podczas przekręcania kluczyka w stacyjce ta śmieszna kontrolka nawet nie mignie (obojętnie lato i największe upały czy zima) to silnika nie odpalisz bo sterownik silnika czyli ECU nie będzie miało zasilania - najczęściej dzieje się to "dzięki" przekaźnikowi 109, który nie przewodzi prądu - wtedy jego wyjęcie, demontaż plastkowej obudowy i poprawienie lutów na jego płytce drukowanej lutownicą oraz przeszlifowanie papierem ściernym lub pilniczkiem nóżek tego przekaźnika pomaga, albo zasilenie elektrozaworu N109 bezpośrednio z plusa akumulatora - wszystko to znajdziesz na forum,
Przyjemnej jazdy z silnikiem TDI Ci życzę.