Strona 1 z 4
Problem z wyborem oleju !!!!
: wt lip 21, 2009 21:54
autor: Alen
Witam!! Od tygodnia posiadam GOLFA 4 1.9 TDI 2002r. prebieg 180000 nie cofany chce wymienić olej już nawet go zakupiłem , wybrałem CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W-40 , 505 01 i cały czas się zastanawiam czy dokonałem dobrego wyboru , czy na pewno full syntetyk i czy to ma być CASTROL . PROSZE O POMOC !!!!!
: wt lip 21, 2009 22:03
autor: menio
castrol jest jednym z lepszych olejów więc o firme nie musisz się martwic.. rozchodzi się bardziej o to czy to ma byc full syntetyk czy nie... najlepiej sprawdz czy w komorze silnika nie ma jakiejś kartki jaki był ostatnio używany olej... wtedy bedziesz pewny
: wt lip 21, 2009 22:14
autor: Alen
Problem w tym że nie ma zadnej informacji i w komorze silnika i w książce serwisowej
: wt lip 21, 2009 22:27
autor: leon79
Auto na pompkach, wiec olej jak najbardziej pelny syntetyk.
: wt lip 21, 2009 22:28
autor: Alen
Dzięki za pomoc !!!!
: wt lip 21, 2009 23:36
autor: doggie
Alen, ja w moim Mk5 mam przebieg sporo większy od twojego i cały czas leci na full syntetyku
: pt sie 21, 2009 16:24
autor: bojs
Witam
Chciałbym się podpiąć do tematu, bo mam ten sam dylemat co kolega wyżej.
Przy poprzednich autach tez miałem problem bo każdy mi mówił co innego( półsyntetyk albo mineral)
Mój mk4 1.9 TDI ATD (pompowtryski) jest z roku 2003, na liczniku ma magiczną liczbę 154000 .......... mil
czyli ok 250000 km
. Przed kupnem poprzedni właściciel musiał umyć silnik bo po ok 3 tyg i przejechaniu ok 2,5 tys km zaczynają się pojawiać wycieki, jeden od strony kierowcy przy misce olejowej a drugi tak w połowie silnika od strony świateł.Dodam że silnik pięknie klekocze
pracuje równo, nie szarpie ,nie wydaje dziwnych odgłosów nie mam skoków mocy itp jednym słowem igła.
Problem polega na tym że mam niski poziom oleju i zbliża się czas wymiany. Na wewnętrznej stronie drzwi jest tylko nalepka przy jakim przebiegu należy wymienić olej i nic więcej( logo TOTAL jest), w książce serwisowej to samo tylko data i przebieg.
Znajomy mechanik mówi: tylko mineral przy takim przebiegu, inni spokojnie półsyntetyk!
Głowa mnie boli już od tego
Osobiście byłbym za Castrolem Magnatec 10W-40
Co o tym myślicie?
: pt sie 21, 2009 16:47
autor: Macias84
zmień mechanika skoro doradza ci wymianę oleju na mineralny do pompowtryskiwaczy (to dla nich zabójstwo), tylko oleje z normami 505.01, jak ktoś lubi swój silnik i turbinkę to polecam oleje Motul i Valvoline spełniające te normy, ani jeden ani drugi nie jest rozlewany w Polsce w przeciwieństwie do Castrola i Mobila
: pt sie 21, 2009 16:59
autor: Omek
: pt sie 21, 2009 20:13
autor: bojs
coś takiego
http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-57.html ?
A co z wyciekami z silnika?
Czysty syntetyk nie będzie za rzadki?
: pt sie 21, 2009 23:04
autor: SMUTNYINDYK
Ludzie dyskusja jest bezsensu bo do pompowtrysków musi być syntetyk 5W-40 i to nie każdy[ EDGE 5W-40 jest tu idealny], a dodatkowo szybko kręcąca się turbina musi mieć olej nie za gęsty 10W- , 15W- jest gęstszy od 5W-... Syntetyki lepiej odprowadzają ciepło z turbiny i są stabilniejsze termicznie. Ja zawsze zmieniam w świerzo zakupionych autach olej na syntetyczny bez względu na to co by ło dotąd. O żadnym rozszczelnieniu czy wypłukiwaniu nie może tu być mowy.
: sob sie 22, 2009 01:28
autor: Zimny Chirurg
Tylko pełny syntetyk 5W-30 o normie np 505 01
Nie robią pół ani minerałów do pompek.
Firmy to Motul, Mobil.
Nad Castrolem bym sie zastanowił.
pozdro
ZC
: sob sie 22, 2009 20:34
autor: bojs
Sorki że drąże temat
Jako że nie mieszkam teraz w polsce a w Irlandii przeprowadziłem wywiad środowiskowy w tutejszych sklepach. Odkryłem że tylko dwie godne firmy są do wyboru: Castrol i Valvoline.
Z castrola w grę by wchodził Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40, natomiast z Valvoline są dostępne dwa rodzaje smarów: SynPower i MaxLife. Nie wiem na który się zdecydować
: sob sie 22, 2009 21:56
autor: Zimny Chirurg
bojs pisze:Sorki że drąże temat
Jako że nie mieszkam teraz w polsce a w Irlandii przeprowadziłem wywiad środowiskowy w tutejszych sklepach. Odkryłem że tylko dwie godne firmy są do wyboru: Castrol i Valvoline.
Z castrola w grę by wchodził Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40, natomiast z Valvoline są dostępne dwa rodzaje smarów: SynPower i MaxLife. Nie wiem na który się zdecydować
Motul, Mobil lub Valvoline
Pozdro
ZC