Strona 1 z 3
					
				mk3 1.9 TD problem z obrotami
				: sob lip 18, 2009 19:38
				autor: hudini1
				witam,kupilem golfa mk3 z niby zepsytym silnikiem 1.9 td tyle ze silnik chyba jest ok,odpala bez problemu tyle ze kopci na czarno-niebiesko po odpaleniu, po ok 2minutach zaqczyna wchodzic sam od siebie na mega obroty na moj sluch ok 5tys/min i kopci jak zepsuty autobus na szaro-czarno tak bardzo ze swiata nie widac w ciagu 5 sekund,czy to uszkodzona pompa czy cos innego,aha pod gruszka na pompie ale zaraz pod nia jest zawor przez ktory wylatuje ropa,po odkreceniu pokrywy z gruszki stwierdzilem ze jest tam duzo ropy,tylko skad sie tam bierze bo chyba nie powinno tam byc ropy
			 
			
					
				
				: sob lip 18, 2009 19:48
				autor: Damiano GTi
				na moje sa wtryski czesto mamy golfy w warsztacie i twoje objawy wskazuja na wtryski moze sie myle ale mysle ze wtryski
			 
			
					
				
				: sob lip 18, 2009 19:49
				autor: Młoda
				reg pkt 2,3 i  dodatku zły dział.
			 
			
					
				
				: sob lip 18, 2009 20:15
				autor: hudini1
				chcialem napisac w technicznym ale nie umie,pisze mi cos o jakims podprefixie cokolwiek to jest,a jakim cudem leci ropa z pompy na zewnatrz tak jak pisalem z zaworka i pod membrama jest full ropy? 
[ Dodano: 18 Lip 2009 20:17 ]
Młoda moze podpowiesz jak mam zamiescic temat w dziale technicznym bo co robie wyslij pisze cos o jakims prefixie
			 
			
					
				
				: ndz lip 19, 2009 08:50
				autor: Michał_1977
				hudini1, musisz czym prędzej sprawdzić turbo,bo wygląda na to,że silnik zaczyna "sztachać" się olejem.
Jeśli tak jest,to turbo do roboty lub wymiany,bo w przeciwnym razie,silnik tak się rozbiega,że korbowodów będziesz szukał u sąsiada.Zdejmij rurę dolotową i kolanko i zobacz ile w turbinie jest oleju i sprawdź luzy na wałku.
Ropka w pompie pod pokrywą raczej nie ma z tym nic wspólnego,ale wypadałoby to naprawić.Poszedł oring na bolcu od boost pina.
			 
			
					
				
				: ndz lip 19, 2009 10:56
				autor: hudini1
				alen skad takie obroty?motor wkreca sie tak ze jak bym go nie wylaczyl to pewnie tlok powiedzialby dzien dobry zaworom
			 
			
					
				
				: ndz lip 19, 2009 11:01
				autor: munior
				Według mnie pompa wtryskowa do regulacji bądż naprawy
			 
			
					
				
				: ndz lip 19, 2009 11:04
				autor: hudini1
				jeszcze raz,po zapaleniu samochod ma dobre obroty ale kopci na niebiesko-czarno,po ok 2min motor sam zaczyna sie mocno i szybko wkrecac na bardzo wysokie obroty i kopci na czarno-siwo tak ze swiata nie widac,ponad to z pompy leci ropa i to dosyc mocno z zaworka pod membrama,to uszkodzona pompa czy turbina czy jeszcze cos innego? 
[ Dodano: 19 Lip 2009 11:09 ]
czy mozna w jakis sposob wykluczyc turbine i wiedziec chociaz co jest do naprawy?
			 
			
					
				
				: ndz lip 19, 2009 11:17
				autor: jaku89
				sprawdź turbinę zgodnie z opisem wyżej, wygląda na to że pali Ci olej zobacz jaki jest ubytek oleju, i uważaj bo jak Ci się na serio rozbiega to już możesz go nie zgasić z kluczyka i będzie kaplica
			 
			
					
				
				: ndz lip 19, 2009 11:25
				autor: hudini1
				mozesz mi wytlumaczyc w jaki sposob wkreca sie na takie obroty?nawet po sciagnieciu dekla z gruchy takie cuda sie robia,turbo wali tyle powietrza czy jak?
			 
			
					
				
				: ndz lip 19, 2009 11:48
				autor: jaku89
				turbina puszcza olej ktory pali się w cylindrach, masz fart ze wciąż możesz go gasić z kluczyka, poczytaj na forum o rozbieganych motorach i koniecznie sprawdź ilość oleju w dolocie (jeżeli turbo puszcza to będzie go dużo)
			 
			
					
				
				: ndz lip 19, 2009 12:27
				autor: Michał_1977
				hudini1, po odpaleniu motor pracuje równo,a po 2min. olej robi się rzadszy i uszczelnienia w turbinie nie są w stanie go utrzymać,przez co wali w dolot.Następnie silnik go zasysa i spala przez co obroty rosną niemiłosiernie.
jaku89 pisze:masz fart ze wciąż możesz go gasić z kluczyka
Dokładnie 

 .W przeciwnym wypadku,to tylko spieprzać i dzwonić na 998 
 
[ Dodano: 19 Lip 2009 12:36 ]
hudini1 pisze:czy mozna w jakis sposob wykluczyc turbine i wiedziec chociaz co jest do naprawy?
Raczej nie.
Wszystko wskazuje na rozbieganie się silnika i dobrze Ci radzę:zastanów się mocno nim odpalisz go kolejny raz 

 
			 
			
					
				
				: ndz lip 19, 2009 14:31
				autor: hudini1
				a jak sciagne przewod przez ktory turbina cisnie w dolot? nic to ne da? 
[ Dodano: 19 Lip 2009 14:32 ]
bo jak by wtedy chodzilo ok to mozna by wykluczyc wine pompy i byloby pewne ze to turbina 
[ Dodano: 19 Lip 2009 14:37 ]
a jak okaze sie ze to turbina to wkladac to samo czy dac wydajniesza? jakies propozycje?
			 
			
					
				
				: ndz lip 19, 2009 15:22
				autor: Michał_1977
				hudini1 pisze:jak sciagne przewod przez ktory turbina cisnie w dolot? nic to ne da?
hudini1 pisze:bo jak by wtedy chodzilo ok to mozna by wykluczyc wine pompy i byloby pewne ze to turbina 
Tak,możesz w ten sposób sprawdzić.Silnik będzie wtedy chodził jak wolnossący diesel i nie będzie ryzyka,że pociągnie olej z turbiny.
hudini1 pisze:a jak okaze sie ze to turbina to wkladac to samo czy dac wydajniesza? jakies propozycje?
Najpierw podaj nazwę i symbol tej,którą masz teraz,a wtedy pomyślimy 

I jeszcze jedno,jakby to była wina pompy to najprawdopodobniej pokazywałby humory zaraz po odpaleniu,ale to się okaże...