Strona 1 z 1

Bardzo częste awarie pomp wtryskowy w 1,9 TD

: sob lip 18, 2009 14:06
autor: fd76fr
Witam kolegów .

Mam taki problem jeżdżę VW z silnikiem 1,9 TD silnik ma oznaczenia AAZ

i bardzo często padają mi pompy średnio co 7-12 miesięcy przypada jedna wymiana .

wymieniałem filtr paliwa regularnie spuszczam syf z filtra , w którym znajduje zawsze tylko czyste paliwo z co najwyżej kilkoma kroplami wody już nie wiem gdzie szukać paliwo też leję na różnych stacjach przeważnie większych.

Może wezwać egzorcystę ?

a tak na serio może ma ktoś jakiś pomysł.

: sob lip 18, 2009 14:56
autor: t0mal
A jakie masz objawy? Co się dzieje z silnikiem? Nie pali na ciepłym?

: sob lip 18, 2009 19:16
autor: fd76fr
Za każdym razem scenariusz jest taki sam uruchomiony silnik pracujący na wolnych obrotach momentalnie gaśnie i koniec pompa na złom , przy próbie ręcznego kręcenia kołem pompy jest wyczuwalny duży opór a elektrozawór działa , lub przy zapalaniu silnika silnik złapie na moment tak 1,5s i gaśnie dalej tak samo ostatnia pompa po regeneracji zrobiła 14 tyś km.

: ndz lip 19, 2009 13:24
autor: J.B.S.
Ja bym oczyscił albo zmienił zbiornk paliwa

: ndz lip 19, 2009 13:42
autor: Michał_1977
fd76fr pisze:przy próbie ręcznego kręcenia kołem pompy jest wyczuwalny duży opór
Jak duży jest ten opór,bo fala w pompie stawia taki opór?Czy w ogóle nie można obrócić?
Za mocno napinany pasek też może narobić bidy,bo tulejki w pompie wycierają się szybciej i opiłki dokonują reszty zniszczenia.

: ndz lip 19, 2009 15:03
autor: fd76fr
fd76fr napisał/a:
przy próbie ręcznego kręcenia kołem pompy jest wyczuwalny duży opór
Jak duży jest ten opór,bo fala w pompie stawia taki opór?Czy w ogóle nie można obrócić?
Za mocno napinany pasek też może narobić bidy,bo tulejki w pompie wycierają się szybciej i opiłki dokonują reszty zniszczenia.
opór pompy wygląda na prawidłowy , pompa którą założyłem teraz ma taki sam opór.
Ja bym oczyscił albo zmienił zbiornk paliwa
A jak to zrobić ? trzeba wyjmować zbiornik czy może są jakieś preparaty do paliwa?

: ndz lip 19, 2009 15:40
autor: Michał_1977
fd76fr pisze:Cytat:
Ja bym oczyscił albo zmienił zbiornk paliwa


A jak to zrobić ? trzeba wyjmować zbiornik czy może są jakieś preparaty do paliwa?
fd76fr, skoro piszesz,że filtr paliwa zmieniałeś,spuszczasz regularnie syf z niego i że paliwo wylewa się czyste,to wydaje mi się,że nie tędy droga.
Zamontuj uszkodzoną pompę w imadle (aby była sztywno) i poruszaj wałkiem lewo-prawo,czy jest luz.Jeżeli jest duży (przy założeniu,że przed montażem go nie było lub był mały),to wtedy tak jak pisałem wcześniej-zbyt mocno napinany pasek i tulejki idą spać,a za nimi reszta pompy,bo opiłki to wyrok dla pompy.

: ndz lip 19, 2009 16:09
autor: arwam
daj do pompiarza wtryskiwacze.
jeśli będą miały za wysokie ciśnienie otwarcia to wtedy będzie tak że opór będzie duży

: ndz lip 19, 2009 20:17
autor: fd76fr
No tak z tym napinaniem paska ,to może być prawda sprawdziłem pompy wszystkie mają luz na wałkach. Nawet ta po regeneracji ma ok 1mm luzu co chyba nie powinno mieć miejsca w pompie po regeneracji.

ps

Jak sprawdzić czy pasek jest prawidłowo naciągnięty ?

: ndz lip 19, 2009 20:33
autor: Michał_1977
fd76fr pisze:Nawet ta po regeneracji ma ok 1mm luzu co chyba nie powinno mieć miejsca w pompie po regeneracji.
Długo na niej pojeździłeś?
fd76fr pisze:Jak sprawdzić czy pasek jest prawidłowo naciągnięty ?
Prawidłowo,to napięcie paska powinno się sprawdzać specjalnym przyrządem,ale w domowych warunkach możesz zrobić tak,że po naciągnięciu mu się trochę uginać naciskając kciukiem między wałkiem rozrządu,a pompą.Nie może być napięty jak struna i nie może być tak,że da się w tym miejscu skręcić "do pionu".
Trudno to tak opisać,musiałbyś to widzieć.
Hmm,może ktoś inaczej to wytłumaczy.

: ndz lip 19, 2009 20:46
autor: fd76fr
fd76fr napisał/a:
Nawet ta po regeneracji ma ok 1mm luzu co chyba nie powinno mieć miejsca w pompie po regeneracji.
Michaś_1977 napisał:

Długo na niej pojeździłeś?
ze 14 tyś km