Strona 1 z 2

Odcina powyzej 4,8tys

: sob lip 18, 2009 09:14
autor: kafargdansk
Witam niedawno modernizowalem swojego czipa ze 129km ( 290niutkow) na 135 (340niutkow) bylo wszysko OK potem mialem przygode ze wpadlo mi do baka wieczko wielkosci monety 5groszowej takie sreberko wystraszylem sie ze moze mi zapchac czy cos ale jezdzilem i bylo wszysko OK potem wymienilem popychacze na zaworach i tez wydawalo sie wszysko OK po jakims tygodniu miałem w baku z 12litrow ropy i ustawilem sie z kumplem na swiatlach jedynka but dwujka obroty ok 5tys i odciecie juz myslalem ze cos mi sie rosypalo no to jesszcze raz i to samo potem wziolem kumpla do siebie zeby mu pokazac i bylo juz ok piersza mysl ze to wieczko mi przy max obrotach zapycha (jak mam malo paliwa ) czy cos zatankowalem do fulla bylo OK jakis czas jak by minelo a wczoraj jade z kumplem i na 3/4 baku mi sie to znowu zrobilo. Tera nasuwa mi sie pytanie
1.Jak modernizowal czipa dal zaduza dawke paliwa i pompa odcina ? ( ale czemu niezakazdym razem )?
2. Jednak to wieczko robi swoje ?
3. Czy cos z popychaczami ?
Dodam ze niemialem tego wczesniej
sorka za bledy :)

: sob lip 18, 2009 11:38
autor: Marioprestiz
tdi to nie benzyna, po co krecisz go az do 5 tysiecy? :|

: sob lip 18, 2009 11:46
autor: bradley
Epic fail...

Po to jest limiter obrotow i odcina paliwo zeby taki kafargdansk, nie przekrecil silnika na druga strone. Proste.

: sob lip 18, 2009 11:51
autor: zooler86
Ja mam tak samo jak cisne ostro na jedynce to wtedy tak jakby odcina potem dwójka tak samo a reszte juznie musze bo jestem z przodu zawsze :D Diesle słyszałem że tak mają i te krótkie biegi.

: sob lip 18, 2009 12:41
autor: souler
zooler86 pisze:i te krótkie biegi.
taa zwlaszcza ze skrzynie sa takie same lub dluzsze wlasnie w dieslach. to ze masz mniejsza predkosc na biegu to zasluga obrotow łośku

: sob lip 18, 2009 17:28
autor: micky
souler pisze:taa zwlaszcza ze skrzynie sa takie same lub dluzsze wlasnie w dieslach. to ze masz mniejsza predkosc na biegu to zasluga obrotow łośku
:panna:
hehe, dobre :D

: ndz lip 19, 2009 11:32
autor: fasd
umnie w rodzinie sa 3 tdi i zaden niema odciecia na czerwonych obrotach i ja tez niemialem a tera mam i sie pytam jaka moze byc tego przyczyna czy jak podkrecal mi czipa to dal zaduza dawke paliwa i pompa niewyrabia i odcina ? a moze cos innego.....?

: ndz lip 19, 2009 13:02
autor: piter_s
może hydraulika się wiesza a nie odcina paliwo, no kręcić diesla do 5tyś to chora sprawa

: ndz lip 19, 2009 23:46
autor: Haki
Hmmm a ja koledzy powiem choć nie w temacie... ,że nigdy nie kupiłbym autka od kol. kafargdansk... ale znając życie to za rok,może dwa będzie stał na giełdzie z ojcem .. i kupujący usłyszy gadkę w stylu... PANIE,autko nie katowane ,żona jeździła do sklepów wszystko ok itp pierdoły :green_fuck:

Re: Odcina powyzej 4,8tys

: pn lip 20, 2009 00:10
autor: doggie
kafargdansk pisze:.... miałem w baku z 12litrow ropy i ustawilem sie z kumplem na swiatlach jedynka but dwujka obroty ok 5tys i odciecie juz myslalem ze cos mi sie
hmmm..... Boże widzisz i nie grzmisz!!! Toć to jakiś fan F1, im mniej paliwka w baku tym lepiej kręci :kac: , czego ty chłopie wymagasz od TDI, 6000 rpm???

: pn lip 20, 2009 09:11
autor: arwam
piter_s pisze:może hydraulika się wiesza a nie odcina paliwo, no kręcić diesla do 5tyś to chora sprawa
piter_s, chciałeś powiedzieć TDI?
Bo TD to się nie źle kręci zwłaszcza 1.6TD bo 1.9 już troszkę gorzej
popatrz na filmiki w moim temacie to przekonasz sie czy nie ma sensu tak kręcić, na niskich biegach bo potem to już jedzie się momentem obrotowym a nie mocą.
Zaznaczam jeszcze raz że chodzi o starsze silniki na komorze wirowej bo na bezpośrednim wtrysku tak jak mówicie to 4-4,5tys obrotów to max.

: pn lip 20, 2009 10:15
autor: piter_s
pisałem ogólnie że diesli się nie kręci tak jak benzyny bo to jest bez sensu, wiadomo że max moment jest w niższych obrotach niż w zi.
a czy diesel czy td czy tdi to wszystko jest na ropę i jest to diesel, silniki niskoobrotowe.

: pn lip 20, 2009 13:44
autor: arwam
piter_s, chyba nie przeglądłeś tych filmików bo widać na nich wyraźnie że jak nie zakręcisz do 5000rpm to nie jedzie a 1.6TD kręcił się do około 6500rpm i to z mocą.
co do TDI to się z Tobą zgadzam bo tam ciśnienie wtrysku stwarza ograniczenia na skutek wytrzymałości elementów pompy wtryskowej

: pn lip 20, 2009 14:59
autor: doggie
arwam pisze: jak nie zakręcisz do 5000rpm to nie jedzie a 1.6TD kręcił się do około 6500rpm i to z mocą.

Pojemność skokowa 1588 cm3
Średnica cylindra 76,5 mm
Skok tłoka 86,4 mm
Stopień sprężania 23,0
Ciśnienie sprężania
nominalne 3,4 MPa
minimalne 2,6 MPa
Moc maksymalna 51 kW (70 KM) przy 4800 obrotów na minutę
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm uzyskiwany jest przy 2600 obrotów na minutę
Pojemność skokowa: 1896 cm3
Średnica cylindra: 79,5 mm
Skok tłoka: 95,5 mm
Stopień sprężania: 22,5
Ciśnienie sprężania:
- znamionowe 3,4 MPa
- minimalne 2,6 MPa
Moc maksymalna: 55 kW (75 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej: 4200 obr/min
Moment maksymalny: 137 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego: 2500 obr/min
jak widać 1.6 TD ma krótszy skok tłoka i jest głównym powodem kręcenia wyższych obrotów, ale z tymi 6500 rpm to chyba trochę przesadziłeś - mówię to o serii a nie modach